זכריא זביידי על מות אחיו: "דאוד שאהיד עכשיו, זו גאווה עבורנו"

האסיר הביטחוני הביע את צערו על מות אחיו, אך סיפר כי הוא שמח על מקום קבורתו • "מנחם אותי שגופתו נמצאת בפלשתין. חיפה היא חלום של כל פלשתיני חי או מת", אמר לעורכת דינו • הוא טען כי מות האח "מגביר את כוחנו ונחישותנו להמשיך בדרכנו"

זכרייה זביידי לאחר מעצרו, צילום: משטרת ישראל

מפקד גדודי אל-אקצא בג'נין, האסיר הביטחוני זכריא זביידי, התייחס לפטירתו של אחיו לאחר שנפצע בשבוע שעבר במהלך חילופי אש עם צה"ל. לאחר פציעתו, הועבר אחיו לטיפול רפואי בישראל לפי בקשה מהצד הפלשתיני, שם מת מפצעיו. "מות קדושים הוא שאיפה של כל פלשתיני. מה שמנחם אותי הוא שדאוד שאהיד עכשיו. מה שהוא ביקש - השיג, זו גאווה עבורנו. מנחם אותי שגופתו נמצאת בפלשתין, באדמה שלנו בחיפה. חיפה היא חלום של כל פלשתיני - חי או מת", מסר זביידי דרך עורכת דינו שביקרה אותו בכלא.

"לא נפרדתי מכל מי שאיבדתי ולא קברתי אותם. אבי נהרג כשהייתי בכלא, שמעתי על זה מהרמקול של המסגד. אמי נהרגה במערכה במחנה, ובגלל העצימות של הקרב לא יכולנו להגיע אליה. את אחי טה קברו כשאני תחת הריסות הבתים במחנה, והיום דאוד" הוא סיפר על מות יקיריו. "עם מותו של אחי, נפתח דף חדש של יהירות וברבריות מצד הכיבוש, והוא רק מגביר את כוחנו ונחישותנו להמשיך את הדרך עד העצמאות והחופש".

דאוד זביידי, צילום: רשתות ערביות

לפני כמה ימים נשמע זביידי משוחח בהקלטה מהכלא עם בני משפחתו בעקבות מות אחיו, אז אמר: "אללה ירחמו דאוד, אללה עם אלה שיש להם סבלנות, תודו לכל מי שניחם אותנו על האבדה הכבדה". הדברים נאמרו על רקע דבריו המצולמים של אחיו דאוד, שבהם סיפר עוד כשהיה בחיים כי ברצונו להיות שאהיד.

זביידי נמנה עם ששת אסירי כלא גלבוע, שברחו באמצעות מנהרה מהכלא בספטמבר בשנה שעברה ונלכדו כעבור כמה ימים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר