שתף קטע נבחר

מכסיקו: אגירה התפטר, אמו של אוסוריו הותקפה

המאמן נפרד מתפקידו, בעקבות ההפסד 3:1 לארגנטינה וחוסר ההצלחה לעלות לרבע גמר המונדיאל. יו"ר ההתאחדות: "המטרה היתה להעניק לאוהדים משחק חמישי". המגן שאיבד כדור בשמינית הגמר טען כי אמו נפלה קרבן לאלימות

הדחתה של נבחרת מכסיקו ממונדיאל 2010 לא עברה בשקט. המאמן, חאבייר אגירה, סיים את תפקידו 13 חודשים לאחר שמונה. כך הודיעה היום (ד') ההתאחדות המכסיקנית. זאת, אחרי שה'טרי' נאלצו להיפרד מהטורניר לאחר שנוצחו 3:1 על ידי ארגנטינה בשמינית הגמר.

 

היתה זו הפעם החמישית ברציפות שמכסיקו הודחה בשלב שמינית הגמר. אגירה, המכונה 'אל באסקו' (הבאסקי) מונה לתפקיד במהלך טורניר המוקדמות האחרון, במקום סוון גוראן אריקסון הכושל. הוא הצליח להעלות את הנבחרת למונדיאל, אבל לא לעבור את השלב בו היא נופלת פעם אחר פעם.


אגירה נפרד מההתאחדות המכסיקנית. הכי נכון לעזוב" (AP) 

 

נשיא ההתאחדות המכסיקנית, חוסטינו קמפאן, אמר: "אנחנו מודים לחאבייר ולצוות שלו על עבודתם. המטרה הפעם היתה להעניק לאוהדים את האפשרות לצפות במשחק חמישי". המאמן העוזב אמר: "אני חושב שאני צריך לעזוב את התפקיד, זה הדבר הכי כנה שניתן לעשות ואני מאחל לשחקנים הצלחה בדרך לברזיל 2014".

 

אגירה טען שאינו רואה אפשרות שייאמן בליגה המכסיקנית, והוסיף כי הוא מתכוון לעשות זאת בספרד או באנגליה. כשהוא נשאל לגבי יחסיו המתוחים עם הקשר אנדרס גוורדאדו, שלא פתח בקביעות בהרכב, השיב: "לא הגענו להסכמה".


"המשפחות לא אשמות". אוסוריו טועה מול ארגנטינה (AFP) 

 

לא רק המאמן נאלץ להתמודד עם ביקורת, גם השחקנים ספגו קללות ועלבונות. למרבה הצער, הדבר התבטא גם במעשי אלימות. המגן ריקארדו אוסוריו, אשר

איבד כדור לגונסאלו היגוואין, דבר שגרם לספיגת השער השני מול ארגנטינה, סיפר בראיון לרדיו במכסיקו כי אמו נפלה קרבן לתקיפה בעת שעודדה מהיציע בדרום אפריקה.

 

"רצו לתת לאמא שלי סטירה, אבל אמא של קרלוס סלסידו התערבה ומנעה את זה", סיפר אוסוריו. "אנחנו לא רובוטים ומגיע לנו שיתייחסו אלינו בכבוד. שלא יבואו בטענות למשפחות שלנו, הם לא אשמים".

 

בנוסף, מיגל גומס מונט, ששימש כמנהל הקרן הלאומית לפיתוח התיירות במכסיקו, נאלץ להתפטר מתפקידו לאחר שתקף את אשתו של החלוץ גיירמו פרנקו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים