2 צפייה בגלריה
כדור הזהב
כדור הזהב
כדור הזהב
(רויטרס)
העונה קרובה לסיום וכולם כבר תוהים מי יהיה השחקן שיזכה בכדור הזהב. המועמדים המובילים הם כמובן קארים בנזמה, רוברט לבנדובסקי, מוחמד סלאח וקיליאן אמבפה, אך כמה כל אחד מהם יוכל להרוויח במקרה ויניף את הפרס האישי היוקרתי ביותר בעולם הכדורגל?
ב’מארקה’ ענו בדיוק על השאלה הזאת והאמת שהתשובה היא… כלום. הזוכה בכדור הזהב לא מקבל איזשהו פרס פיננסי, לפחות לא מטעם המארגנים בפארנס פוטבול, אך הגביע המיוחד עצמו שמוענק מדי שנה מוערך בשווי של 3,000 אירו. הפרס באורך 31 סנטימטרים וברוחב של 23 סנטימטרים ושוקל 7.2 קילוגרמים.
כמובן שמעבר לשווי כדור הזהב עצמו, לפרס גם יש ערך סימבולי. למעשה, עידן עופר הישראלי קנה את כדור הזהב של כריסטיאנו רונאלדו לשנת 2013 במכירה פומבית ב-600,000 אירו.
2 צפייה בגלריה
רונאלדו עם כדור הזהב
רונאלדו עם כדור הזהב
רונאלדו עם כדור הזהב
(La Liga)
וחוץ מזה, העובדה שבפראנס פוטבול לא מעניקים כסף לזוכה לא אומרת שהוא לא יוכל לראות סכומים נוספים. ללא מעט שחקנים יש הסכמים עם הספונסרים שלהם, שבמקרה והם זוכים בפרס הם יקבלו בונוס כספי. לוקה מודריץ’ למשל קיבל 800,000 אירו מנייקי על זכייתו בכדור הזהב ב-2018. CR7 קיבל מנייקי לא פחות מארבעה מיליון אירו עבור ההישג. נראה שלמרות הבונוסים המכובדים, הכדורגלנים מעוניינים לזכות בפרס בעיקר בשביל היוקרה ופחות בשביל הכסף.