פריז על הדן: למה כל המדינה מגיעה ל"עוז פטיסרי"?

לפעמים לא צריך לטוס לחו"ל כדי להרגיש בחו"ל, והמקום של עוז שחרי בצפון הארץ הוא בדיוק הדוגמה לכך • מאיה דרין הגיעה לביקור, וכמובן טעימות, בלוקיישן החדש והמרהיב

צילום: דוד כהן - ג'יני

הלוקשיין החדש של עוז פטיסרי הוא מסוג המקומות שמזכירים לי שלא צריך לחצות יבשות כדאי לחפש אחר פנינים מקומיות. נכון, הפנינה בלב שמורת נחל שניר אינה מלוטשת ויש בה יופי פראי ואווירה ישראלית משוחררת – ואולי טוב שכך.

בית הקפה החדש של עוז שחרי יושב על פלג נחל שוצף ומוצל בחופה של עצי תאנה ותות. מסביב אצים רצים טווסים ותרנגולים ובימות חולין השקט מופר אך ורק מפכפוך המים או מקריאת החיזור של טווס עיקש. עם המעבר המיוחל למקום החדש, הרחיב עוז את פעילותו ובתום עידן הקורונה ההפכפך הוא יוצר בית קפה – פטיסרי צפוני ונהדר.

שמו של עוז מבוסס, מוכר וידוע ולקוחותיו מגיעים מקצוות הארץ כדי לטעום מהיצירות המתוקות והנפלאות שלו. הם מרעיפים עליו תשבוחות ותשואות ומופתעים לגלות שמאחורי המותג המשגשג ניצב בחור צעיר וצנוע לבוש בגדי טבח פשוטים וארוז בסינר מוכתם בקמח.

חבלי הלידה של מקום חדש הפכו את שחרי לשף, שף פטיסייר, שוטף כלים, פיקולו ומלצר. ההיענות האדירה בתקופה מאתגרת המאופיינת במחסור בידיים עובדות לא מכניעה אותו והוא מתהדר בחיוך גדול ומלוא סיפוק גם בתום משמרת של 15 שעות עבודה רצופות.

עוז פטיסרי, צילום: מאיה דרין

ומה בתפריט:
קיש יומי משתנה המוגש עם סלט אישי- 42 שקלים
ביצה בקן מלחם קאסטן הנאפה במקום, מוגש עם פרמז׳ן ואספרגוס – 49 שקלים
בוראטה ירוקים עם קרוטוני בריוש, זוקיני וצנוברים – 62 שקלים
כריך קרואסון עם פורל מעושן, גבינת שמנת, מלפפון ובצל סגול 52 שקלים
כריך קרואסון פטריות מפנק עם קרם פטריות וכמהין, תבשיל פטריות וערמונים וביצת עין 49 שקלים
יש גם פלטת גבינות ופלטת נקניקים.

וכמובן ויטרינה מרהיבה של מאפי בוקר ומיני עוגות ומתוקים כמו: טארטלט לימון, טארטלט קפה פקאן, טארטלט וניל ופלט, דייניש בננה ודולסי, מריטוצו עם שלל מליות, סינמון קלאסי, קרואפים ממלבי וורדים ועוד ועוד.

עוז פטיסרי על הדן
שמורת נחל שניר
גליל עליון
פתוח מדי יום בין השעות 8:00 ל-14:00

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר