"למה לצחוק על שיער הגוף של עומר אדם?": פאולה רוזנברג זועמת על הגולשים

אחרי שהתמונה של הזוג החדש, יעל שלביה ועומר אדם, הפכה גם למושא לצחוק ולעג בקרב גולשים, רוזנברג החליטה לחנך את המלעיזים ולכתוב על כך פוסט שיגרום להם להתבייש

יעל שלביה ועומר אדם, צילום: מיכל בר, שי פרנקו

לא שבאמת היה למישהו ספק, אבל אתמול (ראשון) הפאוור קאפל החדש של המדינה, עומר אדם ויעל שלביה, אישר סוף סוף את הזוגיות שלו עם סדרת תמונות דביקה ומאוהבת שהעלו במקביל למיליוני עוקביהם ברשתות, וכצפוי הפכה לוויראלית תוך דקות.

הגולשים מיהרו להגיב באלפי פוסטים וציוצים. רבים מהם ציניים ולעגניים, בהם התעסקו בין היתר בשלל סוגיות, דוגמת הבדלי הגובה בין השניים, שעון הרולקס היוקרתי שענדה שלביה, והממון של כל אחד מהם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Yael Shelbia (@yaelshelbia)

סוגיה נוספת שכמובן העסיקה את הגולשים, והיוותה כר פורה למאות תגובות, הייתה המראה החיצוני של השניים, כשבמקרה של אדם, הפוקוס היה על העובדה שהציג חזה שעיר ובטן שלא הייתה עתירת קוביות כמו זו של רבים מכוכבי הביצה הצעירים היום.

מי שנדרשה לסוגיה הזו הייתה פאולה רוזנברג, שהעלתה פוסט ארוך, בו יצאה נגד המלעיזים, תוך שהיא מציגה גם דוגמאות לתגובות מרושעות של גולשים שכתבו בין היתר: "יש לו שמיכה על החזה" ו"היפה והעגבנייה".

"כשאתם צוחקים על שיער הגוף של עומר אדם, אתם פוגעים בנערים ובנערות ובילדים ובילדות שיש להם שיער על הגוף, ודרך הצחוקים האלו הם מבינים שהם צריכים להתבייש בשערות שלהם או לשנות את המצב בכל דרך, גם אם היא פוגעת בבריאותם", פתחה רוזנברג את הפוסט.

"אתם מלמדים אותם שהגוף שלהם לא ראוי אם הוא לא מגולח או אם הם מעזים לפשוט את החולצה בים. כשאתם צוחקים על עומר אדם שהוא 'קציצה', אתם מעבירים מסר לילדים ולילדות שקוראים את הפוסטים האלו, שהם ראויים ללעג אם הם לא נולדו בתוך מבנה גוף מאוד מסוים", המשיכה וכתבה על הגבול המסוכן בין בדיחה לעלבון שיכול להתדרדר במהרה עם תוצאות הרסניות.

"שזה בסדר שחברים שלהם יקראו להם בשמות גנאי רק כי הם לא שריריים מספיק לפי המודל (יש לכם מושג כמה נערים פוגעים בבריאות שלהם באמצעות צריכת אבקות חלבון והתמכרות לפיתוח הגוף?). האמת שבמקרה של עומר אדם, יש לו אולי כנראה משאבים להתגבר על הפגיעה או אפילו להתעלם מהדיבור הזה, אבל מה לגבי האחרים שלומדים מהתגובות האלו איך להסתיר את עצמם שלא יצחקו עליהם?", המשיכה וכתבה. "אין לאף אחד זכות להביע דעה על צורת גופו של אדם אחר ללא הסכמתו, בטח שלא בצורה כזו מרושעת, מפורסם ככל שיהיה אותו אדם".

"כשאתם צוחקים על המראה של מישהו אחר, אתם משרתים של התפיסה שיש רק מראה מסוים שהוא ראוי, זה שמודל היופי הצר מכתיב. אתם עוזרים לקדם תרבות של הפרעות אכילה והתמכרות לתהליכים קוסמטיים, לא רק מרצון, אלא מפחד להיות מושא לעלבון", כתבה רוזנברג כשהיא מהדהדת במילותיה את המסרים שהיא מנסה להעביר בהרצאותיה ובהתנהלות שלה ברשת בכל הנוגע לדימוי גוף.

"אם אתם מלגלגים על כמות שיער הגוף של מישהו או על אחוזי השומן שלו או על צבע עורו, אתם לא פוגעים רק בו. אתם פוגעים באלה שנלחמים בערך עצמי נמוך בגלל סיבות אלו בדיוק. אם אתם עושים לייק לפוסט שצוחק על המראה החיצוני של עומר אדם, אל תתפלאו אם מחר הילד שלכם יהיה הבריון התורן שיצחק על הילד השעיר או השמן של הכיתה. ואתם יודעים מה הבעיה? שהילד מהכיתה הוא לא עומר אדם ואין לו את מעטפת ההגנה של עומר אדם. אל תבואו בטענות כשהאלימות הזו תופנה אליכם בחזרה או אל מישהו שיקר לכם", סיכמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר