חברת טרמינל איקס שבשליטת הראל ויזל וקבוצת פוקס מפרסמת הבוקר (ראשון) את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון, לפיהן נרשמה עלייה בהוצאות והעמקה של ההפסד בפעילות האתר. המניה יורדת בשעה זו ב-8% בבורסה בת"א.
החברה, שהונפקה לפני פחות משנה, באוקטובר 2021, לפי שווי חלומי (שמאפיין בעיקר חברות ממגזר ההייטק) של 1.4 מיליארד שקל - התרסקה כבר לשווי של 825 מיליון שקל, ירידה של 40% לעומת השווי בהנפקה. בשלושת החודשים האחרונים ירדה המניה ב-57%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
טרמינל איקס
טרמינל איקס
אתר טרמינל איקס
(צילום מסך)
מהדו"חות לרבעון הראשון עולה כי שיעור הוצאות המכירה והשיווק בתקופת הדוח מהווה כ-42.7% מהמחזור לעומת כ-35.4% מהמחזור בתקופה המקבילה. זאת, לדברי החברה, בעקבות ההשוואה לתקופה של סגרים ברבעון המקביל אשתקד, והחזרה של לקוחות לרכוש בחנויות הפיזיות ולא רק באונליין, מה שחייב את החברה להשקיע בשיווק כדי לגייס לקוחות חדשים.
המכירות ברבעון ירדו ב-2.7% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-90 מיליון שקל. החברה מסבירה כי הירידה במכירות לא מייצגת, משום שברבעון המקביל היו 51 ימי סגר שבהן זינקו מכירות האונליין, בעוד שברבעון הראשון של 2022 כל החניות עבדו כסדרן. החברה מציינת כי בתקופה שלאחר הדוח, החל ממרץ 2022 - המכירות גדלו.
עוד עולה מהדוח כי הרווח הגולמי ירד מ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-40 מיליון שקל כתוצאה מהעמקת מבצעי הנחות ועיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון שני, שהאריך למעשה את עונת החורף, לעומת המועד שלו בשנה שעברה שהיה במהלך הרבעון הראשון. ההפסד התפעולי הסתכם ברבעון הנוכחי ב-3.3 מיליון שקל לעומת רווח של 9.6 מיליון שקל אשתקד.
על אף גידול של 3% במספר הלקוחות הפעילים ברבעון (541 אלף), גידול של 1.9% בסל הממוצע (314 שקלים), וכן גידול של 19% במספר הכניסות לאתר, החברה המשיכה להגדיל את הוצאותיה, כך שההפסד הנקי לרבעון הראשון הסתכם ב-2.7 מיליון שקלים לעומת רווח נקי בסך 7.2 מיליון שקלים ברבעון המקביל.
למרות שהחברה טוענת שתעמוד השנה ביעד צמיחה של 15%-30%, התוצאות מלמדות שייקח עוד זמן עד שתוכל להגיע לרווחים שמצדיקים את השווי שבו הונפקה, ושיוכיחו שלא היה מדובר רק בכלכלת קורונה.
יש לציין כי בשלושת החודשים האחרונים הצטננה התלהבות המשקיעים מענף הקמעונאות עם חזרת החנויות לפעילות מלאה וההבנה שהציבור לא זנח את החנויות לטובת האונליין. חברת ריטיילורס של ויזל ירדה בשלושת החודשים האחרונים ב-20%, מניות קסטרו-הודיס ירדו בשלושת החודשים ב-19.4%, מניית פוקס איבדה 31.4% ומניחת גולף 10%.
מנכ"ל החברה, ניר הורוביץ, אמר: "אנו מסכמים רבעון ראשון עם שיפור במדדים התפעוליים, ועומדים ביעד הצמיחה השנתי. הירידה שנרשמה במכירות ברבעון הראשון נובעת כתוצאה מהשוואה לימי הסגר ברבעון המקביל, אבל ברבעון השני של 2022 נרשמה כבר עלייה בהכנסות בהשוואה לתקופה מקבילה".