כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נאצים בשירות הביטחון

מדאיג: עליה חדה של אנשי ימין קיצוני בסוכנויות הביטחון בגרמניה

חברי סוכנויות הביטחון של גרמניה השתתפו באירועים ובצ'אטים של הימין הקיצוני. במקרים מסוימים, הם השתתפו בקריאות "הייל היטלר" עם הצדעות להיטלר, כך נחשף לאחר חקירה. הדו"ח בחן 860 מקרים חשודים מיולי 2018 עד יוני 2021, בתוך סוכנויות הביטחון

מדאיג: עליה חדה של אנשי ימין קיצוני בסוכנויות הביטחון בגרמניה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מדו"ח רשמי שפורסם בגרמניה ביום שישי, עולה כי ישנן ראיות קונקרטיות לקיצוניות ימנית בלמעלה מ-300 מקרים בתוך סוכנויות הביטחון הבכירות של גרמניה, כך אמרה שרת הפנים של גרמניה ננסי פאסר במסיבת עיתונאים ביום שישי. הדו"ח מגיע על רקע הביקורת המוגברת על רשויות הביטחון הגרמניות, בעקבות שלל מקרים הכוללים קבוצות צ'אט ימין קיצוני בקרב שוטרים והקצנה בצבא גרמניה.

הדו"ח בחן 860 מקרים חשודים מיולי 2018 עד יוני 2021, בתוך סוכנויות הביטחון הפדרליות והמדיניות של גרמניה. הדו"ח פרסם מקרים של קיצוניות ימנית וכן חשודים בחברים בתנועת "רייכסבורגר", שאינה מכירה בסמכותה של המדינה הגרמנית המודרנית.

מתוך אותם מקרים חשודים, הדו"ח מצא "ראיות קונקרטיות" לפעילות ימנית קיצונית ב-327 מקרים. נתונים אלה מייצגים עלייה במספר המקרים מ-2020. הסוכנות הפדרלית עם הכי הרבה מקרים הייתה שירות הביון של הצבא הגרמני (MAD), עם 83 עובדים שאושר כי לקחו חלק ב"פעילויות קיצוניות בודדות". למשטרה הפדרלית היה את המספר השני עם 18 חברים.

הפעילות הקיצונית כללה השתתפות באירועי ימין קיצוני והשתתפות בקבוצות צ'אט קיצוניות, וכן קיום קשרים עם מפלגות וארגונים קיצוניים. בחלק מהמקרים נמצא כי חלק מחברי סוכנות הביטחון השתתפו בקריאות "זיג הייל" או "הייל היטלר" מהתקופה הנאצית, וכן הציגו את ההצדעה להיטלר. "כל אחד מהמקרים האלה הוא אחד יותר מדי", אמרה שרת הפנים פאסר במסיבת עיתונאים שהציגה את הדו"ח. היא הוסיפה כי ממשלת גרמניה לא תאפשר לדמוקרטיה במדינה "לחבל מבפנים על ידי גורמים ימניים קיצוניים".

גרמניה נאצים ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד