י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר הסערה

טיבי תועד עם הצעיר שהבריח ממעצר: "ניסיתי למנוע עוול"

בעקבות הסערה שעורר התיעוד בו נראה חבר הכנסת אחמד טיבי מסייע למתפרע ערבי להימלט ממעצר השוטרים וגרר ביקורת עזה, הח"כ פרסם סרטון עם הצעיר לצדו ואמר כי אינו מתחרט על המעשה

טיבי תועד עם הצעיר שהבריח ממעצר: "ניסיתי למנוע עוול"
אחמד טיבי משחרר את העצור צילום: שימוש לפי סעיף 27א

"ניסיתי למנוע עוול, את עוול ההכאה והתקיפה", כך אומר היום (שבת) חבר הכנסת אחמד טיבי בסרטון שצילם כשלצידו הצעיר הערבי לו סייע במהלך השבוע להימלט ממעצר השוטרים במהלך התפרעויות בירושלים.

לדבר ח"כ טיבי: "אני יודע שאני לא יכול למנוע מעצר וכי יעצרו אותו שוב, אבל בהחלט לנסות למנוע את פציעתו ותקיפתו של סייף על ידי שוטרים אלימים", צעד שלדבריו אכן קרה דקות אחרי.

"כל הכותרות והקריאות כאילו 'תקף שוטרים' הם פייק ניוז", פוסק טיבי. לדבריו, "ההודעות כאילו 'זרק חפץ חשוד' - עלילת שווא, לא היה ולא נברא".

טיבי מסביר כי "סייף (הצעיר) שוחרר כבר למחרת. מעצר שווא אלים אחד נוסף מיני רבים מדי. עוול שהתרחש מול עיניי וניסיתי למנוע, לא לעמוד מנגד כששוטר מכה צעיר לנגד עיני".

"המינימום המתבקש מנבחר ציבור הקשוב לסבל של בני עמו", טוען טיבי ואומר כי "אני שלם עם מניעת העוול ומאחל בריאות והחלמה מהירה לסייף".

בשבוע החולף עיכבו השוטרים צעיר לאחר שעלה חשד לגביו כשהשליך חפץ חשוד מידיו. במהלך עיכובו בשטח הגיע חבר הכנסת אחמד טיבי, הפריע בביצוע העיכוב, דחף, התלהם ואף אפשר את בריחתו של החשוד בכוח. לאחר מרדף רגלי קצר, החשוד נתפס ונעצר לחקירה במשטרה.

"אנו רואים בחומרה את התנהלותו של נבחר הציבור, שניצל את חסינותו לרעה ואפשר בריחה של חשוד במהלך עיכובו (ללא הצלחה כאמור)", אמרו במשטרה. "הפרעה לפעילות משטרתית לשמירת החוק והסדר הוא מעשה פסול, בפרט כשהוא מבוצע ע״י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא אישית ולא לסכל פעילות משטרתית".

חה"כ איתמר בן גביר הגיב על האירוע: ‏"תראו את המחבל ותומך הטרור אחמד טיבי, מפריע לשוטרים בעת מילוי תפקידם, הודף ודוחף שוטר, ואם לא די בכך מבריח עצור ממעצר. תגידו לי אתם מה זה, אם לא סיוע לפורעים ותמיכה בטרור. משטרת ישראל הפרקליטות, לטיפולכם".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב גינה את מעשהו של טיבי ומסר: "אני רואה בחומרה את התנהגותו של ח"כ אחמד טיבי, כאשר פגע היום בפעילותם של שוטרים בירושלים בביצוע תפקידם. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במציאות מורכבת, והניסיון לשבש את עבודתם הוא בלתי נסבל - בוודאי כאשר מדובר בחבר כנסת שמנצל לרעה את חסינותו. ח"כ טיבי יודע שבמקרה ויש לו טענות כלפי המשטרה - הוא יכול לפנות ישירות אליי". כך השר.

אחמד טיבי תקיפת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד