אורי סביר, ח"כ לשעבר ומאדריכלי הסכם אוסלו, הלך לעולמו בגיל 69

סביר היה מראשוני שירות החוץ של ישראל ואף כיהן כמנכ"ל משרד החוץ • הוא היה יועצו הבכיר של שמעון פרס במשך שנים רבות, וגם פעל לקידום יחסי ישראל עם מרוקו ומצרים • מרכז פרס לשלום, שסביר היה המייסד שלה: "פיתח והוביל יוזמות לעידוד שיתוף פעולה ישראלי-ערבי"

אורי סביר

אורי סביר, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר שהיה גם חבר כנסת, מאדריכלי הסכם אוסלו וממקימי מרכז פרס לשלום, אתמול (שישי) לעולמו בגיל 69.

סביר, שנולד בשנת 1953 בירושלים, היה בנו של ליאו סביר, מראשוני שירות החוץ של ישראל. הוא היה יועצו הבכיר והקרוב של הנשיא וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס במשך שנים רבות, ופעל לקידום יחסיה הדיפלומטיים של ישראל עם מרוקו ועם מצרים. ב-1988 הוא מונה לקונסול ישראל בניו יורק, וכעבור חמש שנים התמנה למנכ"ל משרד החוץ.

אורי סביר (מימין) לצד שמעון פרס (ארכיון), צילום: חנניה הרמן/לע"מ

 

סביר עמד בראש משלחת ישראל לשיחות שהובילו להסכם אוסלו. ב-1999, נבחר סביר לכנסת ה-15 מטעם מפלגת המרכז ובתחילת 2001 פרש מהחיים הפוליטיים. סביר היה המנכ"ל הראשון של מרכז פרס לשלום ופעל למען קידום השלום תוך שיתופי פעולה בין ישראלים לבין פלשתינים.

סביר השאיר אחריו את רעייתו ד"ר עליזה סביר, בתו מיה וארבעה נכדים.

במרכז פרס לשלום ולחדשנות מסרו: "אורי, המייסד והמנכ"ל הראשון של המרכז, חתר כל חייו לפיוס בין עמי האזור. כדיפלומט מזהיר, חכם וברוך כישרונות, מילא לצדו של שמעון פרס תפקיד משמעותי ורב חשיבות במאמץ להשכין שלום באזורנו. היוזמות שפיתח והוביל לעידוד שיתוף פעולה ישראלי-ערבי במגוון תחומים רחב, שיקפו את היצירתיות העצומה בה בורך ואת מסירותו המוחלטת לחזון השלום. מרכז פרס לשלום ולחדשנות מחבק באהבה רבה את רעייתו ד"ר עליזה סביר, בתו מיה, ארבעת נכדיו ואת משפחת סביר כולה ביום כה עצוב שבו הלך מאיתנו אורי יקירנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר