אילון מאסק, מנכ"ל טסלה והאיש העשיר ביותר בעולם, הודיע אמש (ו') כי הוא "מקפיא זמנית" את רכישת טוויטר, וזאת עד שיקבל מידע מלא על כמות החשבונות המזויפים ברשת החברתית. בתגובה, צנחה מניית החברה ב-10% במסחר אמש בוול סטריט. לאחר מכן הוסיף מאסק כי הוא "עדיין מחוייב לרכישה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחרונה אושרה הצעת הרכש המקורית של מאסק במסגרתה הוא צפוי לקנות את מלוא ההחזקה בטוויטר בעבור כ-44 מיליארד דולר. אלא שאתמול, צייץ כאמור כי "העסקה מושהית עד לחישוב סופי של מספר החשבונות המזויפים ברשת, וזאת כדאי לוודא שמדובר בפחות מ-5% כפי שהוצהר בעבר".
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, shutterstock)
הציוץ של מאסק הגיע לאחר שטוויטר העריכה מוקדם יותר החודש כי שיעור החשבונות המזויפים ברבעון הראשון השנה עמד על פחות מ-5% מתוך מספר המשתמשים הפעילים היומיים שעמד על 229 מיליון. מאסק אמר כי אחת המשימות שבראש סדר העדיפויות שלו היא להסיר בוטים המפיצים ספאם מטוויטר.
עם אישור העסקה, אמר מאסק כי הוא "רוצה להפוך את טוויטר לטובה יותר מאי-פעם באמצעות הוספת פיצ'רים למוצר, הפיכת האלגוריתם לקוד-פתוח (Open Source) כדי להגביר את האמון, להילחם בספאם ובבוטים ולאמת כל משתמש שהוא אדם אמיתי. לטוויטר יש פוטנציאל עצום ואני מחכה לעבוד עם החברה ועם קהילת המשתמשים כדי לממש אותו".
היום הגיב מאסק על הציוץ המדובר וחשף את שיטת הבדיקה שיבצע על מנת לבדוק את כמות המשתמשים הפיקטיבים ברשת. "כדי לגלות כמה בוטים יש, הצוות שלי יערוך בדיקה אקראית של 100 עוקבים של החשבון twitter@", כתב מאסק והזמין משתמשים נוספים לעשות בדיקה דומה. "אם הרבה אנשים יעשו בדיקה עצמאית ויגיעו לאותן תוצאות זה יעיד על המצב".
לדבריו, "בחרתי 100 משתמשים כי זהו גודל המדגם בו טוויטר השתמשו כדי להעריך את הטענה שלהם שקיימים פחות מ-5% משתמשים שהם פיקטיבים/ספאם/משתמשים כפולים ברשת". בתגובה, זכה האיש העשיר בעולם לביקורות של משתמשים לגבי שיטת הבדיקה השנויה במחלוקת שבחר. כך למשל, אחד מהמשתמשים כתב לו: "אתה מאוד גרוע בניתוח נתונים".
לאחר מכן טען מאסק שטוויטר פנו אליו בטענה שהפר את הסכם הסודיות שחתם עליו במסגרת העסקה בשל הציוץ על אופן בדיקת החשבונות המזויפים.

ההצעה המקורית היא זו שגם אושרה

ממסכמים עדכניים שהגיש מאסק לרשות לניירות ערך האמריקנית, עולה כי הוא הצליח להשיג התחייבויות בסך 46.5 מיליארד דולר שנועדו לסייע לו לרכוש את החברה, כאשר מאסק עצמו התחייב לשלם 33.5 מיליארד דולר מתוך העסקה, בעוד ש-21 מיליארד דולר מתוכם יגיעו מנכסים אישיים שלו וכ-12.5 מיליארד דולר נוספים מהלוואות שייקח.
במקביל, מספר בנקים, בהם התאגיד הבנקאי המוביל מורגן סטנלי, הסכימו לתת למאסק 13 מיליארד דולר נוספים לטובת העסקה, אשר הגיבוי שלהם יהיה חברת טוויטר עצמה.
פורסם לראשונה: 13:24, 13.05.22