2 צפייה בגלריה
האבוקות של אוהדי מכבי חיפה
האבוקות של אוהדי מכבי חיפה
האבוקות של אוהדי מכבי חיפה
(רדאד ג'בארה)
מספר דקות לפני סיום המשחק באצטדיון סמי עופר אמש (שלישי), ולמרות התוצאה על הדשא, אוהדי מכבי חיפה החלו בחגיגות האליפות שלהם עם מופע פירוטכני שכלל אבוקות ורימוני עשן. היום הגיעו לידי ONE עדויות של אוהדי מכבי תל אביב, שטוענים לסכנה ממשית באותם רגעים.
באחת העדויות שנאספו ממי שנכחו במקום, סיפר אוהד: “זו הייתה מתקפה חד צדדית בכמויות אדירות של פירו מטווח אפס, זה אירוע שלא זכור לי בתוך מגרש כדורגל בישראל אף פעם. זה היה מסוכן, אוהדים לידי היו בהיסטריה. לא רחוק ממני, אוהדת בכתה”. כמו כן, אחד האוהדים אף העיד כי נפגע מאמל”ח שהושלך וסבל מחתך בראשו. אוהד נוסף העיד: “ניסו לרצוח אותנו אתמול. לרצוח. זרקו עלינו אבוקות, רימון וכיוונו לפחות 3 רקטות שאני ראיתי לכיוון של היציע שלנו ממרחק של מטר”.
בעדות אחרת נטען: “אסור שמה שהיה אתמול יעבור בשקט. איך הם הכניסו כל כך הרבה אמל”ח? והשיא היה שהם ירו את הזיקוקים. רימון העשן פגע בחבר שלי ונחת ליד ילד של אוהד”. עוד נטען: “זה לא רימון עשן שהדליקו, זה רימונים שנזרקו. ילדים ונשים יצאו בוכים מהמשחק”.
בעדות נוספת שהגיעה בהמשך נטען כי “אחרי השער השלישי התחילו לזרוק לכיוון שלנו אבוקות ורימוני עשן מעל הרשת שהוצבה באצטדיון, אני לא מבין את בית הדין, זה עונש שהוא מגוחך. היה צריך להעביר אותנו ליציע שהם החליטו לסגור, רק כדי לשמור על בטחון כולם. לא היה שום טעם הגיוני בעונש הזה, ראו אסון קורה מראש ושלחו את כולנו לתוכו ובמזל נגמר ככה. אני ספגתי אבוקה שפגעה לי בחזה ושרטה אותי, ובמזל החלה להתקלח ממש שלוש שניות אח”כ כשהיא כבר על הרצפה, אחרת מי יודע מה היה קורה לי”.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(רדאד ג'בארה)
יש לציין כי לפני המשחק נתפסו שני אוהדי מכבי ת”א עם סכינים בדרכם לאצטדיון על ידי המשטרה, שאומנם הצליחה למנוע את האירוע ההוא, אך כשלה שוב כישלון חמור בכל הנוגע לאצטדיון עצמו. הטענות אינן מכוונות למכבי חיפה, אלא לבית הדין שגוזר עונשים מגוחכים שלא מטפלים בשום דבר, מייצר בעיות ביטחוניות במשחק וכמובן על כוחות השיטור והאבטחה ששוב מוכיחים שאפשר להכניס הכל למגרש כדורגל ולעשות בו שימוש איך שרוצים.

“התרענו מראש שרף הסכנה יעלה. נילחם כדי להרחיק פורעים”

מנגד, במכבי חיפה הדגישו כי שני אוהדים נפצעו בעקבות השלכת כיסאות מצד אוהדי מכבי ת”א. מהמועדון הירוק נמסר בתגובה לעדויות: “מועדון הכדורגל מכבי חיפה, עמד אמש באחד מהאתגרים המורכבים ביותר - ניהול ואבטחת אלפי אוהדים מעורבים היושבים ביציע אחד משותף, מהכניסה ועד הפיזור. מכבי חיפה עשתה כל מה שניתן בכדי למנוע אלימות מצד שני הצדדים. מבעוד מועד התרענו, כי החלטת בית הדין להילחם (בצדק) בנגע האלימות תעלה את רף הסכנה לגבוה ביותר וזאת בשל הקרבה בין ארגוני האוהדים”.
עוד אמרו: “במקביל להתרעות הברורות שלנו בעניין והניסיונות לשנות החלטה זו בבית הדין, התגייסנו לאתגר הזה במלוא הנחישות והמשאבים. מכבי חיפה השקיעה משאבים רבים בכדי לאבטח ולחצוץ בין הקהלים. עלויות האבטחה אמש היו מהגבוהים ביותר ששולמו אי פעם בכדורגל הישראלי וכמות השיטור למשחק הייתה חסרת תקדים. ניסינו בכל דרך למנוע חיכוך בין הקהלים שהיו צמודים אלו לאלו. כל המשליכים, מצד שני הקהלים, צולמו ונעשה הכול להביאם לדין ולהרחיקם לצמיתות. עשינו ככל יכולתנו לעמוד באתגר המורכב יחד עם חברת האבטחה מטאור ומשטרת ישראל שעמלו רבות שהאוהדים יחזרו הביתה בשלום. זו הייתה משימה לא פשוטה. מכבי חיפה מגנה כל אקט של אלימות ותילחם בכך בכל דרך להרחיק את אותם פורעים”.
ניתן להאזין לפרק גם דרך אפליקציית Spotify ואפליקציות הפודקאסטים של אפל ושל גוגל.