1 צפייה בגלריה
איגור ירמנוב
איגור ירמנוב
איגור ירמנוב
(יח"צ)
אליפות העולם בשחמט לנכים נפתחה ביום שני האחרון באשדוד, בהשתתפות עשרות שחמטאים מישראל ומהעולם, המתחרים על התואר הנכסף - אלוף העולם בשחמט. מבין כל המתחרים, ישנו סיפור אחד מצמרר במיוחד, סיפורו של איגור ירמנוב, שחקן שחמט אוקראיני בן 55 הסובל משיתוק מוחין ומתנייד באמצעות כיסא גלגלים.
ירמנוב, שגר בעיר מריופול והפך לאחרונה להיות פליט עקב הלחימה הקשה שמתחוללת במדינתו אוקראינה, הגיע לאליפות בישראל בסיוע מיוחד וחריג של האיגוד הישראלי לשחמט. "סייענו לו להגיע ואנו רואים בזה חשיבות רבה", אמר יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, צביקה ברקאי.
איגור, שנחשב לאחד השחמטאים הבכירים בעולם ואף מדורג ראשון באליפות הנוכחית, זכה בתואר אלוף העולם לנכים בשנת 2019. לאליפות בארץ הוא הגיע יחד עם אשתו גלינה, המסייעת לו, מטפלת בו ומתרגמת את דבריו במסירות הראויה לשבח. איגור ירמנוב הינו יקיר העיר מריופול בזכות הישגיו בשחמט ואודות העובדה כי למרות שיתוק המוחין ממנו סובל, הוא מלמד ילדים במולדתו איך לשחק שחמט.
על המצב הסבוך אליו נקלע לאחרונה, אמר ירמנוב: "המצב באוקראינה קטסטרופה, אני מקווה לזכות ולחמם את לב העם שלי. הגעתי ממריופול לישראל דרך מוסקבה במסע מורכב ולא פשוט, באיגוד הישראלי סייעו לי להגיע לכאן”.
“המצב בעיר שלי לא טוב בכלל. אין מים, אין חשמל ואין קליטה טלפונית. יש המון אסונות ותחושה לא טובה. המצב באוקראינה רע מאוד", הוסיף המדורג 1 בעולם. על השתתפותו באליפות אמר: "מבחינתי זה יהיה הישג ענק לזכות בתחרות בתקופה שכזו ולהביא כבוד לעם האוקראיני, לעודד אותו בימים קשים אלו ולתת תקווה משמעותית".
על השאלה מה יעלה בגורלו לאחר התחרות ולאן פניו מועדות, אמר: "אני עדיין לא יודע לאן אסע ומה אעשה כי אין לי באמת לאן לחזור, מריופול נחרבה. אולי אשאר בישראל כי בטוח פה עד שיירגע המצב שם". על הרמה באליפות אמר: "יש פה שחמטאים בכירים, תהיה אליפות מעניינת ומתוחה מאוד. לא קל להתעסק בשחמט כשזה מה שקורה באוקראינה אבל אני מנסה לעודד את כולם ולקוות להישג".
האליפות נפתחה ביום שני האחרון ואלוף העולם בשחמט יוכרז ביום שני ה-16.5, כאשר מידי יום מתקיימים משחקים באולם מיוחד במלון לאונרדו אשדוד מרשת פתאל, שנרתמה לסייע לאיגוד הישראלי לשחמט, לעיריית אשדוד ולמשרד התרבות והספורט בקיום האירוע.
"השחמט בישראל בפריחה, יש אלפי שחקני שחמט חדשים, מלמדים שחמט בלמעלה מ-1,000 בתי ספר ויש למעלה מ-10,000 שחקני שחמט רשומים. אין ספק שהאליפות תגביר עוד יותר את העניין בענף שמפתח את החשיבות, ההגינות, האסטרטגיה והמוח", סיכם גיל בורוחובסקי, מנכ"ל האיגוד הישראלי לשחמט.
חגיגה ירוקה: צפו במכבי חיפה חוגגת אליפות