אירוע חריג נרשם אתמול בנתב"ג כשדקות לפני המראת מטוס חברת אנדולו ג'ט הטורקית, חברת בת של טורקיש איירליינס, הנוסעים קיבלו לטלפונים הסלולריים שלהם תמונות וסרטונים של מטוסים מתרסקים. בעקבות הבהלה הגדולה והחשש כי מדובר באירוע פח"עי, הקברניט החליט להחזיר את המטוס לטרמינל ולדווח על כך לחטיבת הביטחון.

כוחות הביטחון ביצעו סריקות במטוס ובדקו שוב את כבודת הנוסעים, אך לא מצאו דבר. מאוחר יותר התברר כי מי ששלחו את התמונות הללו, באמצעות טכנולוגיית AirDrop של אייפון, היו תשעה צעירים בני 18 תושבי כפר בגליל המערבי. התשעה הורדו מהמטוס ונחקרו בחשד לביצוע עבירה חמורה של הפצת ידיעה כוזבת הגורמת פחד ובהלה בציבור.

ירון פאר ודודו ביבי שהיו על המטוס באותם רגעים, תיארו את רגעי החרדה הגדולה. "הגענו לשדה, עלינו למטוס והתיישבנו. המטוס התחיל לצאת החוצה לכיוון היציאה, כשלפתע עצר וחזר חזרה לשרוול", סיפר פאר.

תמונה שנשלחה היום במטוס (צילום: צילום מסך)
אחת התמונות שהתקבלו בטלפונים הסלולריים של הנוסעים | צילום: צילום מסך

"הטייס הודיע שיש בעיה טכנית ושמתעכבים קצת. אנשי הביטחון הגיעו והתחילו לתשאל אנשים. בהתחלה לא בדיוק הבנו מה הסיפור, אבל בגלל שהיינו בקדמת המטוס ראינו ושמענו את השיח. אנשים קיבלו לטלפונים שלהם תמונות של התפוצצויות וחומרי נפץ ונכנסו לחרדה. זה הרגיש כמו סצינה מסרט".

"הגיעו שוטרים, כלבים ויחידות חבלה. אלה דברים שהם לא סבירים", תיאר ביבי, "הייתה פאניקה במטוס, צעקות, בכי, ממש מהומה. נכנסנו לחרדה, רצינו לצאת מהמטוס. הורידו אותנו לחדר וחיכינו שם ארבע-חמש שעות בזמן שיחידת הכלבנים הריחו את המזוודות ותשאלו אנשים. הייתה אווירה לא נעימה ומלחיצה, הרבה נוסעים אמרו שהם לא רוצים לטוס".

בסוף הגעתם בשלום?
פאר: "אחרי חמש שעות המתנה החזירו את כולם. היינו בין האחרונים שעזבו את האולם, ראינו את הכלבים שהריחו מזוודה-מזוודה. אנחנו מנסים להתאושש אחרי יום גדוש עם הרבה דברים שלא ציפינו להם".
ביבי: "לא נסענו לטורקיה לחופשה אלא לעשות כמה דברים, נגרם לנו נזק ענק".