6 צפייה בגלריה
עומר אצילי ודין דוד
עומר אצילי ודין דוד
עומר אצילי ודין דוד
(עמרי שטיין)
מכבי חיפה זכתה הערב (שלישי) באליפות שנייה ברציפות באופן מעשי אחרי הפסד 3:1 למכבי תל אביב באצטדיון סמי עופר, כאשר מה שסגר את הסיפור סופית היה דווקא ההפסד של הפועל באר שבע במקביל להפועל תל אביב. כעת, זה הזמן לסכם גם את המספרים מאחורי האליפות המרשימה של הקבוצה בירוק. קבלו 14 מספרים המסמנים 14 אליפויות של הקבוצה מאז הקמתה.
2 - כאמור, זו האליפות ה-14 של מכבי חיפה מאז הקמתה, מה שמעלה אותה בלעדית למקום השני בטבלת האליפויות, שנייה רק למכבי ת"א עם 23. הפועל ת"א, לה 13 אליפויות, יורדת כעת למקום השלישי בטבלה זו.
10 - זו הפעם העשירית מאז קום המדינה שקבוצה יוצרת רצף אליפויות, כלומר שתי אליפויות בזו אחר זו או יותר. מכבי חיפה משתווה עם האליפות הזו בכמות הרצפים למכבי ת"א, 4 פעמים שונות שכל אחת מהקבוצות ייצרה רצף אליפויות של שתי עונות לפחות (ללא התחשבות בעונות בהן לא התקיימה ליגה).
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
(עמרי שטיין)
5 - אומרים שלפעמים קשה יותר לשמור על התואר מאשר להשיג אותו מלכתחילה, ומכבי חיפה יודעת לעשות זאת לאורך ההיסטוריה. זו הפעם החמישית שהיא מגיעה לעונה כאלופה ומצליחה לשמור על הכתר. הפעם הקודמת הייתה בעונת 2005/06, זו שסגרה רצף של שלוש אליפויות ירוקות.
12 - זהו מספר השחקנים השונים שכבשו העונה עבור מכבי חיפה. לכך אפשר להוסיף 15 מבשלים שונים. את שתי הטבלאות מוביל עומר אצילי, עם 19 שערים ו-9 בישולים.
6 צפייה בגלריה
יישאר ירוק גם בעונה הבאה? אצילי
יישאר ירוק גם בעונה הבאה? אצילי
יישאר ירוק גם בעונה הבאה? אצילי
(עמרי שטיין)
11 - זו תהיה הפעם ה-11 ששחקן מכבי חיפה זוכה בתואר מלך השערים. הרשימה המפוארת כוללת את אהרן אמר, זאהי ארמלי, אלון מזרחי (פעמיים), חיים רביבו (פעמיים), רוברטו קולאוטי, שלומי ארבייטמן וניקיטה רוקאביצה (פעמיים). בנתון זה, אגב, חיפה עדיין מדורגת שלישית, כאשר למכבי ת"א 14 מלכי שערים לאורך השנים ולמכבי נתניה 13.
1 - אם אצילי אכן יזכה גם במלכות השערים וגם במלכות הבישולים, הוא יהיה הראשון לעשות זאת באותה עונה מאז כינונה של ליגת העל (מעונת 1999/2000 ואילך). הוא גם יהיה הרביעי שזוכה במלכות הבישולים שתי עונות ברציפות, אחרי יוסי בניון, ג'ובאני רוסו ומאור בוזגלו.
6 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
יוסי בניון
(עמית מצפה)
11 מ-14 - אתר מנהלת הליגות מציג 14 טבלאות סטטיסטיות הנוגעות למספרי התקפה. מהן, ב-11 (!) מובילים שחקנים ממכבי חיפה - שערים, בישולים, איומים לשער, איומים למסגרת, איומים מתוך הרחבה, איומים מחוץ לרחבה, איומים מחוץ למסגרת, ניסיונות למסירות מפתח, מסירות מפתח מדויקות, מסירות וכדורי רוחב. רק במסירות מדויקות, דריבלים ודריבלים מוצלחים ניצבים שחקנים מקבוצות אחרות בראש הטבלה. דומיננטיות.
27 - זהו הגיל הממוצע של שחקני מכבי חיפה, אשר שותפו למעלה מ-8 הופעות. חמישה שחקנים מעל גיל 30, שלושה שחקנים בגיל 23 ומטה, ואף לא שחקן אחד מתחת לגיל 21.
16 - רצף המשחקים הארוך ביותר של מכבי חיפה העונה ללא הפסד היה של 16 משחקים, והוא ארך מ-3.10 (ההפסד הביתי להפועל ב"ש) עד 14 בפברואר (הפסד החוץ לעירוני ק"ש). הרצף הזה כלל 13 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו.
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
(שחר גרוס)
0:6 - הניצחון הגבוה ביותר של מכבי חיפה העונה, והוא הושג פעמיים - מול בני סכנין במחזור ה-15 ומול אשדוד במחזור ה-21. לשישיות הללו אפשר להוסיף חמישייה אחת (1:5 בדרבי), וארבע רביעיות. וכך קיבלתם את הכובשת המצטיינת של הליגה.
13.3 - זהו מספר מסירות המפתח שמספקת מכבי חיפה בממוצע למשחק העונה (מהן 6 מדויקות). עד כמה המספר מרשים? השנייה בנתון זה מכבי ת"א מספקת רק 8.8 מסירות (מהן 4 מדויקות). שלושת המובילים בליגה בנתון זה הם ממכבי חיפה - אצילי, צ'ארון שרי ודולב חזיזה.
6 - במשחק מול אשדוד במחזור ה-21 כבש עומר אצילי רביעייה, היחידה שנכבשה העונה. הוא הפך לשחקן השישי בהיסטוריה של מכבי חיפה שעושה זאת אחרי זאהי ארמלי, איתי מרדכי, סרגיי קלשצ'נקו, ויאם עמאשה ודינו אנדלובו.
6 צפייה בגלריה
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג
(עמרי שטיין)
16 - מספר הרשתות הנקיות של ג'וש כהן העונה. כי פרט להתקפה הכי טובה, למכבי חיפה יש גם את ההגנה הכי טובה בליגה (יחד עם הפועל באר שבע) שספגה רק 27 פעמים, ממוצע של 0.7 שערים למשחק.
72.94 - אחוז השליטה בכדור הכי גבוה אליו הגיע מכבי חיפה לאורך משחק בודד העונה. זה קרה במחזור ה-12, בניצחון 0:4 על נוף הגליל בחוץ. למקום השני הצמוד הגיע ניצחון חוץ 0:4 נוסף, במחזור ה-17 על מכבי פ"ת, אז שלטה בכדור האלופה "רק" ב-72.13 אחוז מהזמן.