כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ניסיון להלחיץ את ישראל?

בכיר איראני כתב בעברית: "התקדמות בשיחות להסרת הסנקציות"

מזכיר מועצת הבטחון-הלאומי העליונה של איראן, עלי שמח'אני צייץ בעברית בחשבון הטוויטר שלו, לגבי שיחות הגרעין שמתקיימות בימים אלה באוסטריה: "שליטה ממשלתית בעניינים החשובים ביותר"

בכיר איראני כתב בעברית: "התקדמות בשיחות להסרת הסנקציות"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מזכיר מועצת הבטחון-הלאומי העליונה של איראן, עלי שמח'אני, צייץ בחשבון הטוויטר שלו בשפה העברית: "‏התקדמות בו-זמנית של שיחות ‎וינה להסרת הסנקציות בעקבות ביקורו של אנריקה מורה באיראן, ויישום תוכנית הפיתוח הכלכלית, מדגימה את היכולת הגבוהה של אנשים לפעולה רבה ושליטה ממשלתית בעניינים החשובים ביותר".

כזכור, ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר ביום ראשון האחרון כי הוא מחפש פשרה לסיום המבוי הסתום בשיחות בווינה להחייאת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות העולם. במסגרת המאמץ, מתאם אירופה לשיחות הגרעין, אנריקה מורה, ביקר היום בטהרן והזהיר: "לא נוכל להמשיך כך לנצח, בינתיים איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין שלה". הוא חזר על האפשרות של תרחיש שבו משמרות המהפכה האיראנים יוסרו מרשימת ארגוני הטרור בארה"ב, אך אגפים אחרים בארגון, יישארו תחת סנקציות.

המשא ומתן, שהחל בווינה באפריל 2021 להחייאת הסכם הגרעין מתקופת הנשיא לשעבר אובמה, נתקע במשך זמן רב מאז ה-11 במרץ, אז דרשה איראן להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור בארה"ב. איראן אומרת שהשיחות לא פסקו, אך הן נמשכות בקצב אחר באמצעות חילופי מסרים כתובים עם האמריקנים באמצעות נציג האיחוד האירופי.

גרעין איראני הסכם גרעין ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד