כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"חודשים קשים"

חברת המועצה: "התמודדתי אנטישמיות ברמות שלא היו לי בעבר"

לאחר שנבחרה לחברת מועצה בבריטניה, סיפרה איזי לנגה: "לא דיברתי על זה יותר מדי, אבל עברו כמה חודשים ממש קשים. התמודדתי עם רמות של אנטישמיות, אני אסירת תודה לנצח לכל אלה שהציעו תמיכה"

שוטרים בבריטניה: אילוסטרציה
שוטרים בבריטניה: אילוסטרציה צילום: Unsplash

מועמדת יהודית מטעם מפלגת הלייבור ברובע קמדן בלונדון, נבחרה כחברת מועצה בשבוע שעבר. היא חשפה כי היא התמודדה עם "רמות של אנטישמיות שמעולם לא היו לי בעבר" לקראת הבחירות המקומיות שהתקיימו בשבוע שעבר. המשטרה הוזעקה לאחר שאיזי לנגה, מועמדת מטעם הלייבור, הייתה תחת התקפה של קמפיין מאיים שבו נקראו הבוחרים לא להצביע לה בגלל שהיא תומכת ב"אפרטהייד".

משטרת לונדון אישרה ביום שישי האחרון כי היא עצרה גבר באשמת הפצת "חומרים פוגעניים". ככל הנראה, הקמפיין סביבה הגיע לאחר דיווחים שהופיעו באתרים אנטי-ישראליים לפיהם לנגה השתתפה פעם בקורס הכשרה בסיסי בישראל עם צה"ל. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

פוסטרים הודבקו על פני קירות ותחנות אוטובוס ברובע בצפון לונדון במשך מספר שבועות לפני הבחירות ב-5 במאי. על פי החשד, המשטרה ביצעה מעצר לאחר שזיהתה חשוד המעורב בהסתה נגדה. לאחר שנבחרה לחברת מועצה צייצה לנגה בטוויטר: "לא דיברתי על זה יותר מדי, אבל עברו כמה חודשים ממש קשים. התמודדתי עם רמות של אנטישמיות שמעולם לא היו לי בעבר, ואני אסירת תודה לנצח לכל אלה שהציעו תמיכה".

לורד ג'ון מאן, יועץ הממשלה לענייני אנטישמיות, התריע גם הוא על מסע ההפחדה שנוהל נגד לנגה. מאן צייץ: "לתקוף את איזי לנגה זה הגרוע מכל, כל הכבוד לתושבים המקומיים שדחו אנטישמיות דרך הקלפי". לנגה, שהופיעה כעדה בתוכנית מיוחדת ב-BBC Panorama שחשפה אנטישמיות בפיקודו של יו"ר הלייבור לשעבר ג'רמי קורבין, לקחה בעבר חלק בתוכנית אימונים בסיסית עם צה"ל בישראל והצטלמה במדי צבא עם דגל ישראל.

בהצהרה מסרה משטרת המטרופולין: "אנו יכולים לאשר שגבר בן 39 נעצר ביום שישי, 29 באפריל בחשד לעבירת סעיף 19 לפי חוק הסדר הציבורי 1986. הוא נלקח לתחנת משטרה בצפון לונדון ולאחר מכן שוחרר בערבות ויחזור לבית המשפט באמצע יוני".

בריטניה משטרת בריטניה לייבור בחירות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד