כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לעיני המצלמות

השגריר התבזה ביום הניצחון והתמלא בצבע אדום: "פשיסט ורוצח"

במהלך ציון יום הניצחון בבית הקברות לחיילים סובייטים בוורשה, מפגינים מנעו מהשגריר הרוסי ואחרים להניח פרחים על קברים. המקום היה נראה כמו זירת קרב. פרצופו של השגריר התמלא בצבע אדום | צפו בתיעוד המביש

השגריר התבזה ביום הניצחון והתמלא בצבע אדום: "פשיסט ורוצח"
השגריר לאחר שספג צבע אדום צילום: צילום מסך

שגריר רוסיה בפולין, סרגיי אנדרייב התמלא בצבע אדום שהותז לעברו על ידי מפגינים המתנגדים למלחמה באוקראינה, מה שמנע ממנו להניח פרחים אתמול (שני) בבית הקברות בוורשה - פולין, על קברם של חיילי הצבא האדום שנפלו במהלך מלחמת העולם השנייה.

השגריר אנדרייב הלך לבית הקברות של החיילים הסובייטים כדי להניח פרחים ביום הניצחון הרוסי, המציין את תבוסת גרמניה הנאצית על ידי בעלות הברית. בעוד האירוע נחגג בפאר במצעד בכיכר האדומה במוסקבה, בפולין הפך הטקס לזירת קרב. בהגיעו לבית הקברות של החיילים הסובייטים בבירה הפולנית, פגשו אותו מאות פולנים המתנגדים לפלישת רוסיה לאוקראינה.

בתיעוד נראה צבע אדום מותז על אנדרייב ונמרח על פרצופו. המפגינים מנעו מהשגריר ואחרים להניח את הפרחים בבית הקברות. המפגינים נשאו דגלי אוקראינה וקראו לעברו "פשיסט" ו"רוצח", חלקם היו לבושים בסדינים לבנים מרוחים בדם, המסמלים את הקורבנות האוקראינים של מלחמת רוסיה. גם אנשי הפמלייה והמאבטחים התמלאו בצבע אדום. שוטרים שהגיעו למקום סייעו לשגריר ולשאר חברי המשלחת שלו לצאת משם.

מפגינים גם צעדו בוורשה כדי למחות על המלחמה, הביאו טנק על טרקטור והחנו אותו מול שגרירות רוסיה ביום ראשון בערב. בית הקברות הסובייטי שוכן בתוך פארק עצום על מסלול המקשר בין מרכז העיר לנמל התעופה הבינלאומי. זהו מקום המנוחה האחרון של יותר מ-20,000 חיילי הצבא האדום שנספו בקרבות בזמן שסייעו להביס את גרמניה הנאצית.

בעוד שפולין הסירה כמה אנדרטאות לצבא האדום בשנים לאחר שהשלטון הקומוניסטי שנתמך על ידי מוסקבה קרס, היא אפשרה לבית הקברות להישאר ללא הפרעה.

מלחמת אוקראינה רוסיה שגריר רוסיה צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד