קנלו אלבארס לא האמין שזה קורה לו. הוא בא כפייבוריט מובהק לקרב מול דימיטרי ביבול בשבת האחרונה, ומצא את עצמו בסיטואציה לא מוכרת: אנדרדוג. אלבארס נחשב בעיני רבים למתאגרף הטוב בעולם, הוא הפסיד בפעם האחרונה ב-2013 לפלויד מייוות'ר ומאז לא הביט לאחור ופשוט דרס את כל יריביו. אלבארס מתאגרף במשקל בינוני, אבל הוא עד כדי כך טוב שפרשני איגרוף חשבו שיוכל לנצח אפילו אלופים במשקל כבד.
והנה, סיבוב אחר סיבוב מול ביבול והוא לא מצליח להביס את הרוסי, כולם היו משוכנעים שאלבארס ינצח בסופו של דבר - כי מרוב שהוא טוב לפעמים הוא מוריד הילוך - אבל זה לא קרה. ביבול ניצח בהחלטת שופטים, אחת הסנסציות הגדולות בשנים האחרונות בעולם האיגרוף, אולי הגדולה שבהן. נכון, ביבול הגיע לקרב הזה כאלוף המשקל הקל-כבד, ועם מאזן נקי מהפסדים, ועדיין אף אחד לא ממש ספר אותו לפני הקרב הזה, אפילו שהוא אלוף של התאחדות אחת (WBA) ועל אף העובדה שהוא שוקל יותר מאלבארס. ואם זה לא מספיק, היו קולות שאמרו שהקרב בכלל לא צריך להתקיים כי צריך להחרים את ביבול הרוסי בגלל המלחמה באוקראינה.
4 צפייה בגלריה
ביבול מול אלבארס
ביבול מול אלבארס
ביבול מול אלבארס. הדהים את העולם
(צילום: גטי אימג'ס)
יש התאחדויות שהשעו את המתאגרפים הרוסים, אבל לא ה-WBA שביבול הוא האלוף שלה. הרעשים סביבו לא הפריעו - להפך. ביבול דחק את אלבארס לחבלים בסיבוב החמישי, גרם ליריב שלו להתאמץ כפי שלא עשה הרבה זמן - וניצח בקרב בתוצאה דחוקה של 113:115. פרשנים רבים חשבו שזאת תוצאה משקרת, והפער היה צריך להיות גבוה יותר.
"כששמעתי את התוצאה חשבתי לעצמי 'אולי הפסדתי אבל בשבילי זה ניצחון', כי הכל הלך נגדי. ואז באו לברך אותי, הייתי קצת בהלם", אמר ביבול אחרי הקרב, "אני לא מרגיש כמו מלך עדיין, אבל אני אחד מהטובים בעולם כרגע. היום הייתי יותר טוב מאלבארס, אבל אני רוצה להיות האלוף הבלתי מעורער במשקל שלי ובשביל זה אני צריך לנצח בעוד קרבות", הוסיף בצניעות. אותה צניעות שאולי גרמה לאנשים לחשוב שאין לו סיכוי לנצח".
4 צפייה בגלריה
ביבול חוגג
ביבול חוגג
ביבול חוגג. "לא מתעסק בפוליטיקה"
(צילום: AP)

"צריך להשעות אותו"

בעוד ספורטאים רוסים רבים הורחקו מתחרויות בינלאומית, האיגוד WBA שביבול הוא האלוף שלו החליט לא להשעות אף אחד ולהמשיך כרגיל, מה שעיצבן מאוד את ולדימיר קליצ'קו, המתאגרף האוקראיני האגדי (אחיו של ראש עיריית קייב ואגדת אגרוף בפני עצמו, ויטלי קליצ'קו). "כל רוסי צריך להיות מושעה מכל פעילות, זה לא קשור אליהם באופן אישי, זה אך ורק בגלל המלחמה. העולם צריך להתאחד נגד רוסיה. חשוב מאוד שביבול לא יתחרה על אדמת ארה"ב", אמר קליצ'קו.
"הוא רק רוצה לפרנס את המשפחה שלו", אמר ל-BBC המאמן שלו ג'ואל דיאז, "אכפת לו רק מאיגרוף, אם הוא ינצח את אלבארס זה יהיה קודם כל בשביל המשפחה והצוות שמלווה אותו. זאת ההזדמנות של חייו והוא השקיע המון כסף בקרב, אי אפשר לבטל את הקרב בגלל נסיבות שלא קשורות אליו. גם אם ידחו אותו זאת סכנה, כי בעוד כמה חודשים אלבארס עלול לבטל הכל. זאת ההזדמנות היחידה של ביבול".
4 צפייה בגלריה
דמיטרי ביבול חוטף מאלבארס
דמיטרי ביבול חוטף מאלבארס
דימיטרי ביבול חוטף מאלבארס. "זאת הייתה הזדמנות חייו"
(צילום: גטי אימג'ס)
ביבול הגיב לפני הקרב בדיפלומטיות: "הערצתי את קליצ'קו ורציתי שינצח בכל קרב. אני מקווה שהמלחמה הזאת תסתיים ונחזור לחיות בשלום, יש לי חברים באוקראינה וברוסיה". הוא לא תמך בפוטין, אבל גם לא ממש גינה אותו. לקרב הוא הגיע רגוע לחלוטין, שמר על קור רוח לכל אורכו ולא נתן לאלבארס סיכוי. ב-ESPN נכתב כי "השופטים כמעט גנבו ממנו את ניצחון חייו" עקב התוצאה הצמודה, שלא שיקפה את יחסי הכוחות בקרב.

רוסי? אני מקירגיזסטן

אחרי הניצחון בקרב הוא דיבר על הילדות שלו בקירגיזסטן, שם גדל עד גיל 11, על אימו שנולדה בקזחסטן ואביו שהגיע ממולדובה. "קירגיזסטן היא ארץ מולדתי. זאת מדינה נהדרת, עם אנשים נחמדים. התרבות שם שונה מהתרבות ברוסיה". ייתכן שאמר את הדברים כדי להרחיק את עצמו מפוטין, אבל ביבול עדיין מתחרה תחת הדגל הרוסי וכל משפחתו חיה בסנט פטרסבורג. הוא לא יוכל להתחמק מהזיהוי שלו עם רוסיה כל כך בקלות, אבל כרגע זה כבר לא משנה.
ביבול קיבל את ההכרה שכה ציפה לה, כאחד המתאגרפים הכי טובים בעולם. הוא אלוף כבר שש שנים, אבל נותר מתחת לרדאר. הניצחון הזה צפוי לשנות את חייו ולהפוך אותו לאחד השמות הבולטים בעולם האיגרוף, ולחשוב שהיו אנשים שכמעט גרמו לביטול הקרב.
4 צפייה בגלריה
קנלו אלבארס
קנלו אלבארס
קנלו אלבארס. ספג הפסד מפתיע
(צילום: גטי אימג'ס)
"עכשיו כל העולם ידבר על דבר אחד: "אלבארס נגד ביבול 2", אמר האמרגן אדי הרן. לאלבארס יש חוזה לשלושה קרבות השנה בסך כולל של 160 מיליון דולר. הוא היה אמור לדלג מעל ביבול לקראת קרב ענק מול יריבו המר גנאדי גולובקין, איתו סיים פעם אחת בתיקו ופעם שנייה ניצח בהחלטת שופטים. חלק מאוהדיו של גולובקין משוכנעים כי נעשה לו עוול והוא היה צריך לנצח את המקסיקני. כעת, כולם רוצים לראות את אלבארס מול היריב שניצח אותו. "אין לי בעיה עם קרב חוזר", חייך ביבול לאחר הניצחון, "סליחה שהרסתי לכם את התוכנית לאלבארס נגד גולובקין 3".