כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסלמונלה בשוקולד

ייצור מיוחד לצליאקים? מנכ"ל שטראוס נענה לבקשת עידית סילמן

בדיון שנערך הבוקר בוועדת הבריאות בכנסת אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי אין כרגע כל תחלואה בסלמונלה הקשורה למוצרי חברת עלית. יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן ביקשה ממנכ"ל שטראוס לייצר חטיפים עבור חולי צליאק עם החזרה לייצור בקו נקי, מנכ"ל החברה השיב כי בחברה בוחנים את האפשרות | מקור התפרצות הסלמונלה טרם זוהה

ייצור מיוחד לצליאקים? מנכ"ל שטראוס נענה לבקשת עידית סילמן
חברת שטראוס צילום: Michael Giladi/Flash90

בעקבות גילוי הסלמונלה במפעל השוקולד של שטראוס-עלית והליקויים שהביאו להשהיית אישור פעילות המפעל ע"י משרד הבריאות, התכנסה הבוקר (שני) ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן לדון בנושא. במהלך הדיון אמרו נציגי משרד הבריאות, כי מקור ההתפרצות של חיידק הסלמונלה במפעל חברת שטראוס בנוף הגליל - טרם זוהה.

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, פנתה בדבריה לאייל דרור, מנכ"ל חברת שטראוס שהשתתף בדיון וביקשה ממנו לדאוג לקו ייצור נקי עבור חולי הצליאק, אשר בתקופת חג הפסח אוגרים מוצרים וחטיפים לכל השנה, והשנה הדבר נמנע מהם עקב גילוי החיידק במוצרים.

"קוראים לחברת שטראוס לבוא לקראת אותם הורים ולעשות מעשה שמאוד בריאותי וחברתי לטובת הילדים חולי הצליאק" אמרה סילמן. מנכ"ל החברה השיב לדבריה ואמר כי קיבלו פניות רבות בנושא וכי בחברה "בוחנים את האפשרות לעשות משהו מיוחד עבור חולי צליאק שיהיה קו נקי".

דרור אף התייחס לסגירת המפעל ולליקויים שהתגלו בו, ואמר: "לקחנו אחריות ובכל התהליך היינו בצורה הכי שקופים מול הציבור. אנחנו מתחילים בהליך שיפוץ של המפעל ונחזיר את כל המוצרים. עשינו אלפי בדיקות ואנחנו מבינים את הסיבות והאזורים שזה קרה - אין לנו דברים שיצאו לשוק עם סלמונלה. יש לנו 100 אנשי איכות ובטיחות המזון. יש מנהלת שנמצאת בתפקידה שאחראית על כך. הייתה אחת מהצוות שעזבה ומישהו אחר לקח את זה על עצמו".

הד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה בדיון כי יש 69 מקרים של סלמונלה מרגע שהתחיל הריקול עד להיום, מתוכם 18 נזקקו לאשפוז. לדבריה, אין כרגע כל תחלואה בסלמונלה הקשורה למוצרי חברת עלית. ד"ר פרייס הוסיפה ואמרה כי ייתכן ואף לאחר סיומן של בדיקות המשרד והחברה, עדיין לא יתגלה מקור ההתפרצות המדויק של החיידק.

ראש שירות המזון הארצי במשרד הבריאות, פנינה אורן שניידור, מנתה במהלך הדיון את הכשלים בהתנהלות החברה שהביאו לכאורה להתפרצות הסלמונלה. "היה במפעל אירוע של כניסת יונים למפעל. האירוע טופל מיידית ע"י המפעל והוזמן מדביר אבל לא ראינו עדות לכך שנבחנו המוצרים שיוצרו בתקופה שהיו יונים במפעל. היה כשל נוסף באחד מחומרי הגלם שלא נבדק וזה ברכיב שומן של החלב. מנהל בטיחות מזון לא היה בחצי שנה האחרונה במפעל. המפעל יהיה סגור עד שיוכיח לנו שתיקן את כל הליקויים", כך אמרה.

שטראוס סלמונלה צליאק עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד