שתף קטע נבחר

אופני הרים: חמישה מדליסטים אולימפים בישראל

חיפה תארח בשבוע הבא את אליפות אירופה באופני הרים, בהשתתפות מיטב הרוכבים בעולם. ענבר רונן: "זה חלום שהטופ העולמי מגיע אלינו". שלומי חיימי: "פחות ממקום ראשון - אכזבה"

אליפות אירופה באופני הרים תתקיים בשבוע הבא (9-6 ביולי) בחיפה ותארח את מיטב הרוכבים בעולם, כולל חמישה מתוך ששת המדליסטים מאולימפיאדת בייג'ינג. את ישראל ייצגו שבעה רוכבים בקטגוריות השונות וביניהם שלומי חיימי שהצהיר על כוונותיו הגבוהות: "פחות ממקום ראשון - אכזבה".

 

ישראל תארח לראשונה את אליפות אירופה באופני הרים 2010, שהיא התחרות החשובה באירופה ואחת מתחרויות האופניים היוקרתיות בעולם. לכבוד פתיחת האליפות ערך היום (ג') איגוד האופניים בשיתוף עיריית חיפה, את מסיבת העיתונאים הרשמית.

 

האליפות כוללת תחרויות לגברים, נשים ולנוער, עלית נשים עלית גברים ושליחים, והיא מהווה את יריית הפתיחה בניקוד שיוביל לקביעת המתמודדים שיתחרו באולימפיאדת לונדון 2012.

 

בין המתחרים הצפויים להגיע נכללים חמישה מתוך ששת המדליסטים באולימפיאדה האחרונה בבייג'ינג, שלוש מדליסטיות מאליפות העולם לנשים, אליזבט אוסל מאוסטריה המדורגת 1 בעולם, אלוף אירופה לגילאי עד 23 פאבין גייגר משווייץ, ואלוף אירופה ראלף נאף. כמו כן יגיעו לתחרות אלופי צ'כיה, צרפת, איטליה, גרמניה, הולנד, אנגליה, שבדיה, פולין, רוסיה, שווייץ ונורבגיה.


ספיץ, קלבנטייבה ו-וולוסנובסקי. המדליסטיות מבייג'ינג יגיעו (גטי אימג'ס)

 

ענבר רונן: "זה חלום שהטופ העולמי מגיע אלינו"

גם לישראל יהיה ייצוג בתחרות, כאשר אלופת המדינה ענבר רונן, תנסה להגיע כמה שיותר רחוק: "השאיפה של כל ספורטאי זה להגיע לאולימפיאדה. אני מאוד מתרגשת, זה חלום שהתגשם שהטופ העולמי מגיע אלינו - זה כמו להתחרות באולימפיאדה רק כאן בבית".

 

"כל הישג בטופ 30 הוא ריאלי והכל יכול להיות. אני מכירה את המסלול טוב, ניצחתי בו את אליפות ישראל וכל מי שתומך בי יהיה לצידי וזה יעזור באליפות", הוסיפה רונן.


שלומי חיימי: "פחות ממקום ראשון יהיה אכזבה" (אורן אהרוני)

 

חיימי הצעיר, שיתחרה בקטגוריה עד גיל 23, הוסיף: "עבורי מדובר במתנה ואני הולך לקחת אותה בזרועות פתוחות. אני בא עם מלא אנרגיות חדשות ומתכוון להגיע בפוקוס מלא. חלמתי על המסלול כל כך הרבה פעמיים, ואני כל כך מחכה לחוות אותו במציאות". 

 

חיפה נבחרה לארח את התחרות על ידי ראשי הוועד האירופאי לאופני הרים בשיתוף איגוד האופניים הישראלי, הודות למסלול האולימפי המיוחד באורך של 7.2 קילומטרים, אותו הכשירה העירייה בהשקעה כספית חסרת תקדים במושגים ישראליים ובינלאומיים (כ-2 מיליון שקלים), בתהליך שנמשך שנתיים.


בוני אשל: "כל נבחרת שלחה את הטובים ביותר שלה" (אורן אהרוני)

 

המסלול הוא הראשון בישראל, אשר נבחר ואושר על ידי אנשי הועד האירופאי (UEC) כמסלול אולימפי תקני לתחרויות אופני הרים בינלאומיות. במהלך בניית המסלול ביקרו בחיפה צוותים של האיגוד יחד עם שופטים בינלאומיים על מנת לבחון ולאשר את תוואי המסלול.

 

בוני אשל, יו"ר איגוד האופניים הוסיפה: "אנחנו מאוד מתרגשים, התחרות היא ברמה כמעט הכי טובה בעולם וזה כי הרוכבים מאירופה הם הטובים בעולם. כל נבחרת שלחה את הטובים ביותר שלה ונקווה שאחרי האליפות הם ימשיכו לבוא לישראל, לתחרויות שנעשה בהמשך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ענבר רונן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים