י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מבוי סתום

ניסיון אחרון להציל את הסכם הגרעין האיראני

מתאם שיחות הגרעין בווינה יבקר ביום שלישי הקרוב בטהרן כדי לנסות להחיות את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות העולם | המבוי הסתום מאיים להרוס מאמצים דיפלומטיים של יותר משנה לחתום הסכם

ניסיון אחרון להציל את הסכם הגרעין האיראני
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר כי הוא מחפש "פשרה" לסיום המבוי הסתום בשיחות בווינה להחייאת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות העולם. אתר 'נור ניוז' המקורב למועצה לביטחון לאומי של איראן, דיווח כי מתאם אירופה לשיחות הגרעין, אנריקה מורה, יבקר בטהרן ביום שלישי הקרוב.

ג'וזף בורל אמר ל"פייננשל טיימס" כי המבוי הסתום מאיים להרוס מאמצים דיפלומטיים של יותר משנה לחתום הסכם. הוא הוסיף כי מנהל המשא ומתן של האיחוד האירופי, אנריקה מורה, יבקר בטהרן כדי לדון בסוגיות הנותרות, אך איראן "הסתייגה מאוד", ותיאר את הלחץ הדיפלומטי כ"כדור האחרון".

בורל הזהיר: "לא נוכל להמשיך כך לנצח, בינתיים איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין שלה". הוא חזר על האפשרות של תרחיש שבו משמרות המהפכה האיראנים יוסרו מרשימת ארגוני הטרור בארה"ב, אך אגפים אחרים בארגון, יישארו תחת סנקציות.

המשא ומתן, שהחל בווינה באפריל 2021 להחייאת הסכם הגרעין מתקופת הנשיא לשעבר אובמה, נתקע במשך זמן רב מאז ה-11 במרץ, אז דרשה איראן להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור בארה"ב. איראן אומרת שהשיחות לא פסקו, אך הן נמשכות בקצב אחר באמצעות חילופי מסרים כתובים עם האמריקנים באמצעות נציג האיחוד האירופי. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

החלטת הסנאט האמריקאי, שפורסמה ביום רביעי שעבר, קראה לממשל ביידן להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור של מחלקת המדינה אם ארה"ב תחזור להסכם הגרעין.

הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד