יום שבת, 08.06.2024 שעה 23:58

"אקח ביקורת מאנשי מקצוע, לא מציוצים בטוויטר"

אופיר מרציאנו פותח הכול בראיון לרגל יום העצמאות: דחיית ההצעה מב"ש, הביקורת על התקשורת, העונה המורכבת בהולנד ופרשת ההדלפה בוואטסאפ. אל תפספסו

|
אופיר מרציאנו (אינסטגרם)
אופיר מרציאנו (אינסטגרם)

בגיל 32, השוער אופיר מרציאנו חווה את התקופה הטובה בקריירה שלו. לאחר חמש עונות במדי היברניאן הסקוטית, הוא ביצע השנה את המעבר למועדון הפאר ההולנדי פיינורד, גם בידיעה שהוא לא הובא כשוער הראשון. כמו בלא מעט שלבים בקריירה שלו, לא רבים האמינו בו, אך מרציאנו מדבר במגרש. 

רק בשבוע שעבר, הוא רשם הצלה גדולה שעזרה לקבוצתו לשמור על היתרון במשחק הראשון בחצי גמר הקונפרנס ליג מול מארסיי, כשבתקופה האחרונה הוא משמש כשוער הראשון באופן קבוע. מרציאנו הוא לא הטיפוס המתוקשר, לא זה שייצא בראיונות גדולים. 

גם את הראיון הזה, היה קשה לשכנעו לבצע. אבל לבסוף הוא נפתח: בראיון מיוחד ל-ONE לרגל יום העצמאות, הוא מדבר על השנה המטלטלת, בה ספג ביקורות לא פשוטות גם מכלי התקשורת בהולנד, אך גם ממאמנו. הוא מספר את הצד שלו, מדוע הוא מאוכזב מהתקשורת ולמה מכל ציוץ בטוויטר יוצרים כותרת.

אופיר מרציאנו וההצלה מול מארסיי (אינסטגרם)אופיר מרציאנו וההצלה מול מארסיי (אינסטגרם)

גם בנבחרת ישראל, הוא שומר על אפודת השוער הראשון בהצלחה רבה. גם כשחווה את הרגע הקשה בשנה הנוכחית, לאחר המשחק מול אייאקס אמסטרדם, הוא התאושש כמו שרק הוא יודע וסיפק משחק מצוין במדי הנבחרת מול גרמניה. כעת, אחד מהליגיונרים הבכירים כיום מדבר. 

אופיר, אתה עובר עונה מטלטלת בפיינורד. מישיבה על הספסל ועד לשחק בהרכב. מה עובר עליך העונה?
"בקיץ הגיעה ההזדמנות הזאת להגיע למועדון הזה. עשיתי חשיבה כוללת מה יכול לבוא לטובתי ומהו הסיכון. ידעתי שלא אתחיל כשוער הראשון ושאני בהתמודדות מול שוער מצוין, אבל אמרתי לעצמי ששווה לקחת את ההזדמנות הזאת כי גם אם אשחק 10-15 משחקים בעונה זה יהיה מצוין עבורי, וזו תהיה עונה טובה מבחינתי. כבר הגעתי למספר הזה אז בקטע הזה אני שמח. אתה יודע, אתה מגיע למועדון כזה והציפיות והרמה עולים. אתה מתאים את עצמך ולומד תוך כדי תנועה וכיף לי. האתגר הזה הוא בדיוק מה שחיפשתי. כיף לי להיות בתהליך הזה".

מרציאנו ושחקני פיינורד (אינסטגרם)מרציאנו ושחקני פיינורד (אינסטגרם)

גם כשלא שיחקת, לא התחרטת ועדיין נהנית?
"אתה יודע, זו עבודה. ברור שאני רוצה לבוא כל יום למקום העבודה שלי וליהנות כי אחרת זה לא שווה את זה. אבל אין מה לעשות, אני מתאר לעצמי שגם אתה בעבודה שלך לא נהנה כל יום. בסופו של דבר אנחנו מסתכלים על מה זה יכול לתרום לנו. היו לי ימים קשים, אם זה להתאמן בגשם ובשלג ולא לשחק. אתה לא משחק בסוף השבוע ולא מקבל את ההכרה אז זה לא קל. אני בכדורגל מספיק זמן וצברתי ניסיון, כך שידעתי שההזדמנות תגיע. אני שמח שהיא הגיעה כי עבדתי מאוד קשה והמשכתי להאמין ולדחוף את עצמי כל הזמן כדי להיות מוכן לרגע שאני משחק".

זה שאתה משחק, מחזק את ההחלטה שלך?
"בכל דבר בחיים אתה צריך לקבל החלטה ולא יודע איך היא תתפתח. רציתי לשחק כמות משחקים מסוימת ואני שמח שהצלחתי. המטרה שלי העונה היא לבוא ולעשות את קפיצת המדרגה. אני פה ומשחק והמטרה כרגע היא להשתפר. אני לא מוריד את הרגל מהגז, אלא עובד יותר קשה".

“הצעה מבאר שבע? המטרה הייתה להישאר בחו”ל”

איך אתה מסכם את העונה מבחינה מקצועית?
"אני עוד לא מסכם אותה כי היא עוד לא נגמרה ויש עוד הרבה על מה לשחק. כך שאין לי מה לסכם. כרגע טוב לי ואני משחק ויש לנו עוד משחקים חשובים. כיף להגיע לחודש מאי שיש לך עוד על מה לשחק, בטח באירופה".

יש עוד הרבה על מה לשחק. מרציאנו (רויטרס)יש עוד הרבה על מה לשחק. מרציאנו (רויטרס)

בשקט בשקט, אתה בחצי גמר של מפעל אירופי, זה לא מובן מאליו.
"נכון. אני יודע את זה ואני יכול להגיד לך שהתחלתי ממקום שלא האמנתי שאגיע לרמה הזאת ולמעמד הזה, אבל הגעתי כי עבדתי מאוד קשה. אתה מגשש באפלה ולא יודע לאן הדברים יובילו, אבל פתאום אתה בחצי גמר של מפעל אירופי. זו חוויה מטורפת באצטדיון מטורף ואני שמח שהעבודה הקשה הובילה אותי לפה. זה נותן תיאבון ואני יכול להגיד לך שאני רעב לעוד. כשאתה מגיע למעמדים האלה אתה רוצה לטעום מזה כמה שיותר".

איך הליגה ההולנדית בהשוואה לסקוטית?
"הסגנון שונה. רוב הקבוצות מנסות לשחק כדורגל ולכל קבוצה יש את הרעיון שלה. בסקוטלנד המשחק הוא שונה, משחק שהוא יותר ישיר. הרבה כדורים ארוכים, כדורים חוזרים, המשחק תמיד חם, רנדומלי. בהולנד יש הרבה מחשבה סביב הכדורגל. שתי הליגות מצוינות, תלוי מה אתה אוהב לראות. אני נהניתי בשתיהן".

נהנה בשתי הליגות. מרציאנו (רויטרס)נהנה בשתי הליגות. מרציאנו (רויטרס)

אם כבר הליגה הסקוטית, כמה גדולה העונה של ליאל עבדה?
"בתור אחד ששיחק בליגה הסקוטית לא מעט שנים, הוא עושה עונה פנטסטית. לבוא בגיל כזה צעיר למועדון עם כל כך הרבה ציפיות ובאמת להתמודד, לספק מספרים באירופה ובליגה זה משמח. אני יודע שזה לא פשוט ובגלל זה אני עוד יותר מעריך את זה. הוא שחקן עם הרבה פוטנציאל כדי להגיע הרבה יותר רחוק".

ושל ערן זהבי בהולנד?
"זו דוגמה לבן אדם שמאמין בעצמו ובדרך שלו. הוא לא סוטה לא ימינה ולא שמאלה. הוא לא נותן לנשמות הטובות להשפיע על מה שהוא עושה ביום יום. בסופו של דבר מה שהוא עושה ביום יום גורם לזה שבשבתות הוא כובש שערים וכך גם באירופה. כשאתה משחק במועדון כזה גדול אתה חשוף להרבה ביקורת, אבל המספרים מדברים בעד עצמם ובלי הפציעה הוא עוד היה מגיע למספרים יותר טובים. הוא מקבל את ההערכה שלו מהאנשים החשובים. אתה רואה ציוצים ופרשנויות של אנשים פחות חשובים וזה לא מה שמעניין. מהאנשים הבאמת חשובים הוא מקבל את הביקורות הטובות ויודע בדיוק מה הוא שווה. הוא מעריך את עצמו וזה הכי חשוב".

"דוגמה לאדם שמאמין בעצמו". ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)"דוגמה לאדם שמאמין בעצמו". ערן זהבי (האתר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן)

תחזיר אותי לקיץ. קיבלת הצעה מהפועל ב"ש. מה היו השיקולים לא לחזור?
"מבחינתי, ברגע שסיימתי בסקוטלנד, המטרה הייתה להישאר בחו"ל. עבדתי מאוד קשה כדי לייצר לעצמי מוניטין והרגשתי שזו הזדמנות לקפיצת מדרגה למועדון יותר טוב בחו"ל. אני בגיל בו אני מרגיש בשיא שלי: גופנית ומנטלית. אני מבין את המשחק הרבה יותר טוב והרגשתי שחבל לי לבזבז את זה. אני מרגיש שיש לי עוד הרבה מה לתת ולנסות למשוך את חו"ל כמה שיותר. לא בכל מחיר, אבל כרגע אני משחק במועדון ענק".

אם לא ההצעה מפיינורד, היית חוזר לארץ?
"אי אפשר לדעת. אני לא אכנס ליותר מדי פרטים, אבל אי אפשר לדעת מה היה קורה או להגיד דברים בנדמה לי. קיבלתי הצעה בשלב יחסית מוקדם של הקיץ מקבוצה כמו פיינורד ופה זה נגמר. לא היה לי יותר מדי על מה לחשוב. בסופו של דבר, עשיתי עונות טובות, שיחקתי טוב בנבחרת והייתי שחקן חופשי, כך שתיארתי לעצמי שההצעות יגיעו מוקדם וקיבלתי אינדיקציה לכך. הדבר האחרון שרציתי הוא להגיע לסוף אוגוסט בלי הצעה ביד".

"חא היה יותר מדי על מה לחשוב אחרי ההצעה מפיינורד". מרציאנו (איציק בלניצקי)"חא היה יותר מדי על מה לחשוב אחרי ההצעה מפיינורד". מרציאנו (איציק בלניצקי)

“אם יבוא אוהד ויכתוב ביקורת בטוויטר, זה לא יעניין אותי”

זה מרגיש שהתקשורת בהולנד קצת יותר ביקורתית.
"יש לי הרבה מה להגיד על הדבר הזה ואגיד לך למה. אני לא אחד שמחפשת את התקשורת או חי באמצעותה, זה לא הטיפוס שאני. אני לא מחפש חיזוקים מהתקשורת וברוך השם אני מקבל את החיזוקים הללו מהבית. פיתחתי לעצמי מספיק חוסן מנטלי בשביל לעמוד בכל הדברים האלה. אני חושב שבתור מקצוען אתה צריך לדעת לסנן את הרעשים האלה והדברים שאומרים עליך. היום, עם כל הרשתות החברתיות והטוויטר, כל בן אדם יכול להביע את דעתו. תקשורת הספורט בארץ ובחו"ל היא קצת עצלנית. לוקחים כמה ציוצים של אוהדים בטוויטר ומעלים את זה ככותרת ראשית באתרים. מפה נותנים לכולם לחשוב. אני חושב שזו קצת עצלנות, אולי בכל העולם אפילו. כל אחד עושה את העבודה שלו ואני עושה את העבודה שלי, אבל מגיע סיקור קצת יותר ראוי לשחקנים, בטח לישראלים שמייצגים את המדינה בחו"ל".

למה אתה מתכוון?
"אני חושב שזו תעודת עניות לתקשורת הספורט בארץ ששחקן ישראלי, שוער נבחרת ישראל, מגיע לחצי גמר גביע אירופי והמשחק שלו אפילו לא משודר. הוא משודר בפריצות עם משחק אחר. התקשורת אוהבת לבוא בביקורת לשחקנים, להתאחדות, לרמת הכדורגל בארץ, אבל ברגע שיש משחק כזה, של שחקן שעובד קשה ומגיע למעמד כזה. אם יש משחק שמשודר והמשחק המרכזי הוא לא זה של השחקן הישראלי שמשחק, אז זה אומר הכול. הכי קל לבוא באצבע מאשימה כלפי ההתאחדות, כלפי השחקנים וכו'. אבל הייתי אומר לתקשורת לבדוק את עצמה. זה גם מתחיל בזה".

בטן מלאה על התקשורת. מרציאנו (עמרי שטיין)בטן מלאה על התקשורת. מרציאנו (עמרי שטיין)

אבל אני חוזר להולנד: הם לא יותר ארסיים?
"כולם יכולים לבוא ולהגיד את הדעות שלהם. יש אנשים שיושבים בפאנלים. ברגע שאתה משחק בקבוצות כאלה גדולות, אז מן הסתם שאתה יותר חשוף לביקורת. הרמה עולה, החשיפה עולה ויש יותר אנשים שמדברים עליך. אתה צריך לדעת להתמודד עם זה. אני מקצוען וזו העבודה שלי. לא כל אחד חייב לאהוב את העבודה שלו, אבל מה שאני יודע הוא שאני עובד קשה ובא כל יום לתת 100%.

אם יש טעויות שאני צריך לתקן, אעשה את זה בצורה מקצועית. אני לא נעזר בתקשורת ולא צריך אותה כדי שתיתן לי את הביטחון והתמיכה. אני נעזר בביטחון העצמי שצברתי, בניסיון שלי ובמשפחה ובקרובים אליי. להתייחס לביקורת? אם יבוא מאמן וייתן לי ביקורת אז אקח את זה ברצינות. אם יבוא אוהד ויכתוב ביקורת בטוויטר, אז זה לא יעניין אותי. אם יבוא בן אדם שיושב בפאנל בתוכנית טלוויזיה ולא בעט בכדור פעם אחת בחיים שלו, אז לא אתייחס לזה".

מוכן לקבל ביקורת מהמאמן, אך לא מאנשי הפאנל והאוהדים. מרציאנו (ראובן שוורץ)מוכן לקבל ביקורת מהמאמן, אך לא מאנשי הפאנל והאוהדים. מרציאנו (ראובן שוורץ)

דיברת על ביקורת של אנשי מקצוע. אחרי המשחק מול אייאקס, המאמן שלך ארנה סלוט אמר: "הוא השוער הראשון בישראל, אבל לא ברמה של ג'סטין". אז מה תגיד על זה?
"הרבה דברים יצאו מהקשרם. אלו היו כמה ראיונות במקביל ופשוט לקחו אותם ועשו מזה ראיון אחד שלם. מה שהיה לי לדבר עם המאמן, דיברתי בארבע עיניים ואנחנו ביחסים טובים. אתה צריך לקחת את הביקורת ולהתעלות. אני גם מאוד ביקורתי כלפי עצמי ויודע מתי אני טוב ומתי אני לא. הכי חשוב שקמתי מזה והמשכתי לשחק טוב גם בנבחרת וגם בקבוצה. אנחנו חיים בעולם מאוד תחרותי והרבה אנשים נלחמים על המקום שלהם וזה הספורט הזה".

נפגעת ממנו?
"אין לי מה להיפגע כי בסופו של דבר הכול מקצועי. אלו דברים שהוצאו מהקשרם, ישבנו, דיברנו ופתרנו את כל הדברים. אין לי עם זה שום בעיה כי אני יודע מה הוא חושב עליי. הוא מעריך אותי ואני משחק, אחרי נפילה הוכחתי את עצמי וקמתי מחדש. פה אתה נמדד, במבחן התוצאה. אני משחק וחזרתי לעצמי וזהו".

אחרי המשחק מול אייאקס, בא המשחק מול גרמניה. ציפו שתבוא מפורק מנטלית ובסוף באת ונתת הצגה.
"זה לא היה פשוט. אני לא אשקר, הייתה לי אכזבה. שיחקתי במשחק כזה בהולנד עם פרופיל כל כך גדול ורציתי לתת את ההופעה הכי טובה שאני יכול בשביל המועדון ועבור עצמי. יצא פחות טוב, הייתי מאוכזב, אבל הגעתי לנבחרת ושיניתי אווירה. צריך להבין, זה הכדורגל: אין לך זמן ואתה צריך להרים את עצמך. אם אשקע למרה שחורה, זה לא יעזור לי. הקריירה שלי תלויה רק בבן אדם אחד וזה אני. אם אני לא ארים את עצמי, אף אחד לא ירים אותי".

"הקריירה של תלויה רק בי". מרציאנו (אינסטגרם)"הקריירה של תלויה רק בי". מרציאנו (אינסטגרם)

“המינוי של חזן מצוין”

הייתה את סערת דניאל פרץ, בלבול רצה שהוא יזומן וישחק. איך אתה חווית את זה מהצד של השוער הראשון של הנבחרת?
"קיבלתי את הביטחון מאנשים בנבחרת כשהגעתי. אני יודע מה חושבים עליי ואיך מעריכים אותי. אני לא זה שלוקח את ההחלטות המקצועיות והתפקיד שלי הוא לשחק כדורגל. אני ביחסים טובים עם כולם, גם עם מרקו. בסופו של דבר, ההחלטות הן לא שלי ואני רק שחקן. התפקיד שלי הוא לבוא לשחק טוב בקבוצה שלי ואז לבוא לנבחרת ולשחק טוב. וזה מה שאני עושה".

לא שיתפו אותך בהחלטה?
"אין פה מה לשתף. הייתי במצב שבו באתי לנבחרת, קיבלתי את הביטחון מכולם שאני משחק ומאמינים בי. פה זה נגמר, לא נכנסתי לכל מה שמסביב. אני חושב שהניתוק הזה עזר לי מאוד להתמודד ולהוכיח את מה שהוכחתי במשחקים האלה בנבחרת".

אתה מדבר על כך שאתה נופל וקם. זה סיפור הקריירה שלך.
"תשמע, ברוב הקריירה שלי אני משחק ברמה גבוהה. יש משחקים שאתה עושה בהם טעויות כמו כולם. בעמדת השוער אתה חשוף ליותר ביקורת, אבל אם קיבלתי ביקורת על משחק כזה כמו אייאקס נגד פיינורד, אז כנראה שאני לא במקום רע. הגעתי למשחק, רציתי לתת את הכי טוב שיש. היה לי משחק לא רע ואז עשיתי שתי טעויות וזה קורה. זה לא איך אתה נופל, אלא איך אתה מחזיק את עצמך וקם. התאוששתי וככה הצלחתי להחזיק כ"כ הרבה שנים בחו"ל ולהעמיד קריירה מכובדת".

נופל וקם. מרציאנו (עמרי שטיין)נופל וקם. מרציאנו (עמרי שטיין)

מה אתה חושב על המינוי של אלון חזן?
"אני חושב שזה מינוי מצוין. בתור אחד שמכיר אותו המון שנים, הוא איש כדורגל ברמה הכי גבוהה שיש לנו בכדורגל הישראלי. הוא עבד בכל הנבחרות, מכיר את כל השחקנים. הוא היה איתנו בשני הקמפיינים האחרונים ואני בטוח שהוא יביא את הדרך שלו ואת היכולות שלו לנהל אותנו. אני בטוח שנגיע להישגים יפים כי הוא מאמן מצוין ואדם מצוין".

איך אתה מסכם את תקופתו של וילי? הוא חטף מהתקשורת, אבל השחקנים אהבו אותו.
"מה שהוא עשה היה מתבקש. הוא פשוט בא והנחיל את איך שצריך להתנהל. אנשים יכולים לבוא בביקורת מקצועית והכול בסדר, אבל בשורה התחתונה יש עובדות בשטח. הוא עשה דברים שאף אחד לא עשה, הרים את הסטנדרטים של הנבחרת בכמה רמות. את הפירות של זה נראה בהמשך כי בסופו של דבר בחיים הכול נופל וקם בהתנהלות. התנהלות נותנת לך את הבסיס להתקדם ולהתפתח".

"וילי עשה דברים שאף אחד לא עשה". רוטנשטיינר ואלון חזן (רדאד ג'בארה)"וילי עשה דברים שאף אחד לא עשה". רוטנשטיינר ואלון חזן (רדאד ג'בארה)

דיברו הרבה על שיטת שלושת הבלמים.
"אתה רואה היום בכדורגל שיש כל כך הרבה שיטות בקבוצות. קבוצות שלוקחות צ'מפיונס עם שלושה בלמים ומנגד לאחר מכן עם שני בלמים. בסופו של דבר כדורגל נמדד באחד על אחד וביכולת לשים את הלב במאבק כזה. ברור ששיטה וטקטיקה אלו נושאים חשובים, אבל מה שיותר חשוב זה הרוח והלחימה. הרעיון שלו היה רעיון טוב, לנסות לעבות את הקו האחורי. כל הכבוד לו שהוא הלך עם זה למרות הביקורות כי הוא האמין בזה. התקפית זה עזר, הבקענו המון שערים. הגנתית, אמנם ספגנו שערים אבל גם אם היינו משחקים בקו של ארבע יכולנו לחטוף כמות כזאת. אני בטוח שנדע למצוא את השיטה הכי טובה לנו גם בקמפיין הנוכחי. השיטה זה לא הדבר הכי חשוב, אלא להיות גמיש גם ברגעים קשים במהלך משחק. זה טוב לתרגל שיטה, אבל זה נופל וקם על היכולות שלנו והרוח שנביא במגרש".

“לא ראוי שדברים יודלפו מקבוצת וואטסאפ”

איך אתה עם עניין הצערת הנבחרת?
"יש לנו המון כישרונות בכדורגל הישראלי ותמיד היו. תמיד אוהבים להסתכל קדימה ולראות מה אפשר לעשות יותר טוב. כל דבר בחיים צריך לעשות באיזון, לתת לשחקנים צעירים זמן להתפתח ולשחקנים המנוסים להוביל ולתת מהניסיון שלהם. בסופו של דבר אין תחליף לניסיון. יש לכולנו מטרה אחת, שהנבחרת הזאת תתקדם ובעזרת איזון בין הצעירים לוותיקים נגיע לדברים יפים".

"אין תחליף לניסיון". שחקני נבחרת ישראל (רויטרס)"אין תחליף לניסיון". שחקני נבחרת ישראל (רויטרס)

יש סיבה להיות אופטימיים?
"תמיד צריך להיות אופטימיים כי הכול יכול להיות בכדורגל. יש הרבה מקרים של נבחרות שלא האמנת שיצליחו והם הצליחו. אם זו אפילו מקדוניה שעשתה תוצאות מדהימות או נבחרת יוון שלקחה את אליפות אירופה. אם אתה הולך ומנתח את הקמפיינים האחרונים, אז אתה רואה שיש פערים וחסרים לנו שחקנים ברמות הללו, אבל גם במשחקים שהפסדנו, זה נפל על טעויות וחוסר ריכוז וניסיון ברמות הללו. אנחנו בדרך טובה, אנחנו לומדים. הגישה באמת השתנתה בהתאחדות ומסתכלים קדימה. אני מאמין שאת התוצאות נראה בעתיד הקרוב. יש הרבה כישרון בנבחרת".

אתה רואה את עצמך ממשיך כשוער ראשון?
"אני לא רואה סיבה שלא, כל עוד אני משחק ומשחק טוב. אני עושה קריירה יפה ומשחק במועדון גדול בחו"ל, כל פעם שאני משחק בנבחרת ישראל אני מוכיח את עצמי ומשחק טוב. אני חושב שהדברים תלויים בי. אני צריך להמשיך ולתת את הביטחון למאמנים שמאמנים אותי ובזה אני מתרכז. לעזור לקבוצה שלי ובאמצעות כך לקבל את הביטחון בנבחרת".

"הדברים תלויים בי". מרציאנו (ראובן שוורץ)"הדברים תלויים בי". מרציאנו (ראובן שוורץ)

איך אתה רואה את סערת הוואטסאפ, בה ערן זהבי בא בטענות לשחקנים מהמגזר שלא גינו את הפיגועים למרות שהוא דרש מהם?
"אנחנו חיים במדינה מאוד מורכבת והסיטואציה היא לא פשוטה. מצד שני, אנחנו רואים במהלך החיים שלנו רגעים מאוד יפים. אנשים חיים ביחד ומצליחים ליצור דו קיום. הנבחרת היא זכוכית מגדלת של כל החברה והיחסים בנבחרת בין כל המגזרים הם באמת טובים. יחסים מכבדים, יחסים של אהבה ותמיכה. אין מה לעשות, הסיטואציה מורכבת בטח כשהדברים מתלקחים ולכל אחד יש את הצד שלו והדעות שלו. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית וכל אחד רשאי להביע את דעתו. לא חייבים להסכים על הכול אבל צריך לדעת לכבד".

כמה כעסת שהדברים הודלפו?
"אני חושב שזה לא ראוי שדברים כאלה יודלפו מקבוצות וואטסאפ או דברים מהסוג הזה. זה מחדל שבכלל דבר כזה יצא. שינינו הרבה דברים בנבחרת  בשנים האחרונות ואחד הדברים הגדולים היה לשמור על דברים בינינו, שלא ייצאו. שיהיה אמון וכבוד בין השחקנים והצוות. אני מאמין שנדע לתקן את זה". 

"נדע לתקן". ביברס נאתכו, אופיר מרציאנו, ניר ביטון, דור פרץ ומנור סולומון (רדאד ג'בארה)"נדע לתקן". ביברס נאתכו, אופיר מרציאנו, ניר ביטון, דור פרץ ומנור סולומון (רדאד ג'בארה)

בוא נחזור אליך, אתה מרגיש מוערך בישראל?
"אני לא אכנס לזה. אני לא רוצה להוציא כותרת שאני לא מרגיש מוערך כי זה לא מדבר אליי. אני אף פעם לא חיפשתי את הדברים האלה. מספיק לי שאני מעריך את עצמי והמשפחה שלי מעריכה אותי. אמרתי את מה שאמרתי לגבי השידור כי זה היה הזוי בעיניי. קיבלתי טלפונים מהקרובים אליי שאמרו לי שזה הזוי שאני לא משודר. אני בתור אוהד ששומע על שחקן ישראלי שמשחק בחצי גמר? הייתי רוצה לראות את זה. אדרבא כשמשודר משחק אחר".

מה הלאה?
"אני מרגיש טוב, בשיא של הקריירה שלי. אני מרגיש שאני טועם ממועדון גדול באירופה, בשלבים מתקדמים במפעל אירופי ואני רוצה לדחוף את עצמי עד הקצה. אני רואה שחקנים שהיו איתי ופרשו ובסוף אתה רוצה לצבור את הרגעים האלה שתזכור אותם. כשיצאתי מאשדוד, זה מה שחלמתי עליו: להגיע לרגעים האלה. לא אוותר על זה כל כך בקלות ולא אעשה לעצמי הנחות".

"בשיא הקריירה שלי". מרציאנו (רדאד ג'בארה)"בשיא הקריירה שלי". מרציאנו (רדאד ג'בארה)

אתה לא מהשוערים המשוגעים.
"מסכים. זה האופי שלי, אני בן אדם יותר רגוע ושקול ומביא את זה גם למשחק שלי. כשאני צריך להיות עצבני ואסרטיבי גם בחיים וגם במשחק אני עושה את זה, אבל באופי שלי אני יותר מחושב. ככה זה נראה גם במגרש".

מה עוד תרצה להשיג?
"אני חושב שגם בשנה הזאת יש לי עוד מטרות. להמשיך ולשחק טוב, לסיים את הליגה במקום הכי גבוה שיש ולנסות לזכות בקונפרנס ליג. אעשה הכול כדי שזה יקרה".

בכר מרצה מול חיילים, קצינים ופצועי צה"ל
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */