סערת הריקול של שטראוס וההשלכות הכלכליות
(צילום: אבי חי)

משבר הסלמונלה בשטראוס פוגע במכירות מילקי. למרות שרק מוצר אחד ממעדני מילקי הורד מהמדפים - מילקי טופ מיני עדשים - חלק מהצרכנים ויתרו על כל סוגי המילקי בשבוע האחרון.
בשבוע שהחל ב-24 באפריל מכירות מילקי שטראוס ירדו בכ-20% והמותג איבד כמיליון שקל, כך לפי נתוני סטורנקסט. כל הקטגוריה גלגלה בשבוע האחרון ארבעה מיליון שקל. המרוויחה הגדולה היא טרה, שמעדן מו קצפת שלה מזנק במכירות ב-115% ונתח השוק שלה עולה ב-6.3%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: עידו ארז)
מילקי עדיין שולט ללא עוררין בקטגוריה, למרות שנתח השוק של מילקי ירד השבוע ב-6.3% במעדני קצפת מ-94.3% ל-88%. נתח השוק של טרה עדיין זניח במעדני קצפת, ועומד על 10.5% בלבד. כלל הקטגוריה גלגלה ב-2021 239 מיליון שקל כשכאמור רובה הגדול בשליטת שטראוס. עוד מתחרה בקצפת היא תנובה, אבל למותג קרלו קצפת שלה אין כמעט נתח שוק.
בכלל מעדני החלב, מילקי מאבד כ-21.6% נתח שוק, ויורד מ-40.6% ל-31.8%. הירידה במכירות מילקי תורמת לירידה של 1.8% נתח שוק לשטראוס בכלל מוצרי החלב לטובת תנובה וטרה.
יחד עם זאת, הימנעות צרכנים ממילקי לא פגעה בשני המעדנים המובילים האחרים של שטראוס: דניאלה, המעדן השני הנמכר ביותר בקטגוריה, שנתח השוק שלו עלה מ-17.9% ל-19.7%, ומעדן הגולן, שעלה מ-4.7% ל-5.4%.