בשיתוף ברק פיננסים
היא גובלת בתל אביב ותדמית העיר המנומנמת, "עיר זקנים" כפי שקראו לה בעבר, נראית כיום כדבר שאין לו אחיזה כיום במציאות נוכח הגירת המוני הצעירים אליה וסצנת הפאבים הרוחשת בה בשעות הערב והלילה. גבעתיים הקטנה, המשתרעת על שטח של 3,025 דונם בלבד (לעומת 16 אלף דונם ברמת גן ו-52 אלף דונם בתל אביב השכנות לה) הממוקמת במיקום אטרקטיבי במיוחד, רושמת בשנים האחרונות לא רק הגירה המונית מצד הקהל הצעיר המוצא בה אלטרנטיבה לתל אביב היקרה, אלא גם זינוק ברמות המחירים.
מדיווחי עסקאות הנדל"ן ברשות המיסים לשלושת החודשים האחרונים עולה כי דירות 4 חדרים בעיר נמכרו בסביבות מחירים של למעלה מ-3 מיליון שקלים כאשר דירות 5 חדרים הגיעו במקרים רבים לסביבות מחירים של 4 מיליון שקלים וצפונה. מנתוני רשות המסים עולה גם כי דירות 3 חדרים חדשות שיימסרו ב–2022 במיזמי התחדשות עירונית נמכרו ביוני במחיר של 2.6–2.7 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
פינוי-בינוי בגבעתיים
פינוי-בינוי בגבעתיים
פינוי-בינוי בגבעתיים
(צילום: מוטי קמחי)
גבעתיים מציינת השנה 100 שנים להיווסדה ובעירייה גיבשו תוכנית עתידית בשם גבעתיים 2040 שמבקשת לשרטט את מראה העיר בשנת 2040. על פי התכנית, העיר תעבור תהליכי התחדשות עירונית מואצות, עם מגדלים לגובה באזורים ובשכונות הגבוליות של רחוב ההסתדרות, השלום ועליית הנוער ובנייה נמוכה יותר אך גם כן מחודשת, במרכז העיר, מערבית לגבעת קוזלובסקי.

השקעה בנדל"ן בלי כל העלויות הנלוות

אחת החברות אשר לוקחות חלק בהתחדשותה של גבעתיים היא "ברק פיננסים" המקדמת בימים אלו פרויקט פינוי בינוי ברחוב ז'בוטינסקי פינת קוזלובסקי בעיר. "מדובר על פרויקט פינוי בינוי במסגרתו אנו הורסים בניין ישן של 12 יחידות דיור ובונים במקומו בניין יוקרתי עם 33 יחידות דיור חדשות, מתוכן 3 דירות פנטהאוז, 2 דירות גן וכן דירות 3,4 ו-5 חדרים. הפרויקט נמצא בגובה רב יחסית כך שנשקף ממנו נוף על כל העיר. הפרויקט קיבל היתר בנייה והבנייה צפויה להתחיל במהלך השנה הקרובה", מספר יוסי ברק, מנכ"ל החברה.
פרויקט החברה נחשב לייחודי בענף הנדל"ן לא רק בגלל שהוא נמנה על אחד מהפרויקטים הבודדים הנבנים בגבעתיים במסלול פינוי בינוי אלא שהחברה מציעה לציבור הרחב להשתתף עימה בבנייה, במודל השקעה חדשני אותו פיתחה. "הקמנו קרן השקעות חדשה בשם נדלהון המאפשרת למשקיעים את אלטרנטיבית ההשקעה בשוק הנדל"ן תוך חיסכון דרמטי בכל מרכיבי ההוצאות הנלוות".
2 צפייה בגלריה
(צילום: ברק פיננסים)
"אנחנו בעצם נותנים את האופציה למי שמעוניין להשקיע בנדל"ן בגבעתיים, ללא כל עלויות הרכישה ובסכומים נמוכים יחסית של החל מ-300 אלף שקלים. משקיע רגיל שירצה לרכוש דירה בעיר יצטרך להיפרד מ-3,4 ואולי 5 מיליון שקלים וזאת מבלי לדבר על ההתעסקות הרבה והמיסים הכרוכים בכך – איתור נכס מתאים והליך חתימה על עסקה, תשלום לעורך דין, תשלום למתווך, תשלום מס רכישה, הצמדה למדד תשומות הבנייה, תשלום ריביות משכנתא ועלויות נוספות". לדבריו, המשקיעים שמגיעים עם ההון העצמי שלהם בלבד נהנים מתשואה נטו על העסקה. כך שבסופו של יום מדובר על עסקה רווחית יותר מעסקת נדל"ן רגילה. "היא מאפשרת למשקיעים רק ליהנות מהתשואה. זאת בעצם דירה להשקעה ללא מיסים".
מדוע אתם לא מוכרים את הדירות כמו שאר היזמים?
"כי אם נעשה את זה נחזור למצב בו המשקיעים מפסידים את העלויות הנלוות ואנחנו רוצים להביא בשורה חדשה לשוק. על מנת להימנע מכך אנחנו לא מוכרים למשקיעים את הדירות אלא הופכים אותם לשותפים וכך כאשר הפרויקט יסתיים ונמכור את הדירה בה השקיע הלקוח שלנו, הוא יקבל את חלקו על הדירה עם אחוזי הרווח אותם עשתה. אנחנו בעצם מתחלקים ברווח העתידי של החברה".
כיצד המשקיעים גוזרים רווחים מההשקעה?
"יש להם מספר מסלולים לבחירה. יש כאלו שבוחרים לקבל דמי שכירות חודשית ועליית ערך בסוף, יש כאלו שבוחרים לקבל רק את עליית הערך בסוף ויש כאלו שמעדיפים לקבל דמי שכירות מוגדלת ללא עליית ערך. בכל המקרים נהנים המשקיעים מתשואה נדל"נית שכמעט פטורה לגמרי ממיסים. המס היחיד הוא מס רווחי הון בשיעור של 25 אחוז מהרווחים בלבד, זאת בשונה ממס רכישה אותו משלמים על כל העסקה. בסופו של יום, במקום לקנות דירה יקרה בגבעתיים בסכומים שמתחילים ב-3 מיליון וצפונה אפשר להשקיע באמצעותנו בנדל"ן בעיר בסכומי השקעה נמוכים בהרבה ותוך חיסכון משמעותי במיסוי, זמן יקר והוצאות נלוות".
בשיתוף ברק פיננסים