צפו בריאיון עם תמנע נלסון-לוי
(צילום: אבי חי)
קצת פחות משנה אחרי שתמנע נלסון-לוי זכתה עם נבחרת הג'ודו במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו, הגיע רגע שיא פרטי משלה - ואתמול (שבת) היא הוכתרה לאלופת אירופה בג'ודו. האישה הישראלית השנייה בהיסטוריה שהופכת לאלופת אירופה - אחרי שיעל ארד עשתה זאת ב-1993. נלסון-לוי דיברה על ההישג שלה באולפן ynet
ברכות חמות. את טיפה צרודה ומצוננת, זה מהקור שבאולם? "אני צרודה כי זכיתי במדליה אתמול וצעקתי, אז קמתי ככה".
מה הלאה? כבר מביטה קדימה לאולימפיאדת פריז 2024? "כן. זאת המטרה הרחוקה. בינתיים אני רוצה ליהנות קצת מהמדליה הזו. זה הישג היסטורי ויוצא דופן. שנים שאני עובדת בשביל ההישג הזה. הוכחתי שאני מסוגלת ללכת עד הסוף. יש עוד אליפות אירופה בדרך, ועוד הרבה תוכניות לפני פריז 2024".
קחי אותנו לתחרות, היה שם איזה רגע בקרבות שאת זוכרת? "זה היה יום משוגע, עמוס, אינטנסיבי בטירוף. הייתי חייבת לבוא לקרב גמר כשאני הכי מפוקסת בעולם. הצוות הכין אותי בצורה הטובה ביותר. התמודדתי נגד ספורטאית מעולה מהטופ העולמי, שהתמודדתי מולה כבר בעבר. ניהלתי את הקרב בצורה מעולה".
בטוקיו קיבלתם מדליה קבוצתית, עכשיו את מקבלת מדליה אישית . זה מרגש אותך יותר? "תראה, מדליה אולימפית זו מדליה אולימפית, אליפות אירופה זה משהו שעוד לא חוויתי וכמו שאמרתי, מאחורי ההצלחה הזו יש כל כך הרבה אנשים, יש וצוות ענק שעומד מאחוריי. גם להם יש חלק במדליה הזו. בהזדמנות הזו אני רוצה להגיד תודה לכל הצוות המדהים שעוזר לי, וכמובן לאיגוד הג'ודו ולשני הרשקו בפרט שעושים עבודה מדהימה ואנחנו רואים את זה בתחרויות. אני מקווה שיהיו עוד מדליות גם היום".