סנוואר מזהיר: "המערכה לא תסתיים בסוף הרמדאן" | וגם: המתקפה על מנסור עבאס

בנאומו הערב שיבח מנהיג החמאס בעזה את המפגעים • "על העם הפלשתיני להתכונן למערכה גדולה אם ישראל לא תפסיק את צעדיה באל-אקצא" • סנוואר קרא ליו"ר רע"מ לסגת מהקואליציה

נאומו של יחיא סנוואר, צילום: רשתות ערביות

בנאומו הערב (שבת) בעזה, בפני מנהיגים מקומיים ומפקדים צבאיים ברצועת עזה, משבח מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר, את המחבלים שעשו את הפיגועים האחרונים ואמר כי רעד חאזם, מבצע הפיגוע בתל אביב, הפך לסמל פלסטיני.

"כעת על כל פלגי ההתנגדות והזרועות הצבאיות להיות בשיא המוכנות והכוננות. המערכה לא תיגמר בסוף חודש רמדאן", אמר סנוואר. "פיגועי הגבורה בתוך ישראל הראו שהישות הציונית חלשה יותר מקורי עכביש". 

סנוואר איים על המשך כניסות של הכוחות הישראלים לתוך מסגד אל-אקצא ואמר כי "התמונה שבה רואים חיילים של צבא הכיבוש בתוך אל-אקצא - אסור שתחזור על עצמה. על העם הפלשתיני להתכונן למערכה גדולה אם ישראל לא תפסיק את צעדיה באל-אקצא.  חרב ירושלים (השם הפלשתיני  למבצע "שומר החומות") מהרמדאן הקודם לא יוכנס לנדן עד שחרור פלשתין". 

יחיא סנוואר בנאום בעזה,

"אל-אקצא בסכנה אמיתית. על האומה שלנו להיות במוכנות כדי להגן על אל-אקצא וירושלים. הפגיעה בירושלים ואל-אקצא משמעה מלחמה אזורית דתית. בכל הקשור למקומות הקדושים שלנו לא נהסס לקבל החלטות, יהיה המחיר אשר יהיה". 

סנוואר תקף את יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, וקרא לו לסגת מהקואליציה. "לתת רשת ביטחון ערבית לממשלה הזאת שקיבלה החלטה לתקוף את אל-אקצא - זה פשע והתכחשות לדת וללאומיות שלכם. אנחנו מתנגדים שרשימה ערבית תשתתף בבחירות בישראל, אך מכבדים את החלטתכם. עם זאת, שרשימה ערבית תיתן רשת ביטחון לממשלת הכיבוש - זה אסור וההיסטוריה תרשום זאת לחובתכם. היום אתם צריכה לקחת החלטה לסגת מהממשלה הזאת. בששה מנדטים בנט סחט את כולם והפך לראש ממשלה ועכשיו אתם עושים סחר מכר". 

סנוואר פנה לציבור הפלשתיני בגדה והאיץ בו להרחיב את הפיגועים נגד ישראל: "אנשינו וצעירנו בגדה, המערכה בשלב הבא היא המערכה שלכם. ההחלטה אצלכם שיגורשו המתנחלים מהגדה עד סוף השנה. עשו את חובתכם והוכיחו לכולם שהגדה חיה ויכול להיות לה משקל רב במשוואת המאבק. אל תחכו להחלטה מאף אחד, ואל תכתבו ברשתות החברתיות כי האויב עוקב".

כמו כן התייחס גם למספר 1111, שהזכיר בהתבטאויות קודמות שלו בעבר, והזהיר כי הדבר מתייחס למטח רקטות אפשרי, וכי הוא קרוי על שמו של יאסר ערפאת, לזכרו של המנהיג הפלסטיני שמת ב-11 בנובמבר. 

גם למלחמה באוקראינה התייחס ואמר: "המצפון של בלינקן וביידן - רגיש כאשר בעלי העיניים הכחולות גורשו והפכו לפליטים, ואנחנו, איך העולם התנהג מול הערבים והמוסלמים בימים שבהם הכיבוש הפר את קדושת אל-אקצא וכנסיית הקבר".

בדבריו מרפרר סנוואר אל נאומו של מנהיג חזבאללה, השייח' חסן נסראללה, משנת 2000, עת יציאת צה"ל מלבנון, אז אמר: "יש לישראל נשק גרעיני והכוח האוויר החזק ביותר באזור, אבל באמת שהיא חלשה יותר מקורי עכביש".

מנסור עבאס התייחס למתקפה של מנהיג חמאס בעזה בראיון לרינה מצליח בחדשות 12, ואמר: "אנחנו לא חיייבים לסנוואר ולא לאף אחד דבר, אנחנו עושים מה שטוב לחברה הערבית ולעם הפלסטיני. אנחנו מאמינים ששיח של שותפות יקדם את השלום בין העמים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר