ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הסביר הערב (שישי) בריאיון את האמירה שלו בנאום בערב יום השואה שלפיה "הכי קל היה להתייאש ולהיקטל בשואה". שאמה הכהן האשים גורמים באופוזיציה של העירייה ובליכוד בכך שליבו את המהומה בעקבות דבריו, והבהיר כי "זה יצא לגמרי מפרופורציה".

"הבנתי שהניסוח לא היה מוצלח, ואני כמובן לוקח על זה אחריות", אמר ראש העירייה שעומד במוקד הסערה. "אני לא התכוונתי לפגוע, אבל אפשרתי לבעלי עניין לעשות על זה מניפולציה. שורד שואה שמקבל פוש שמוצא מהקשרו ומהקונטקסט שלו, הוא נפגע ואני מצר על כך", הוסיף.

כרמל שאמה הכהן (צילום: חדשות 12)
"הבנתי שהניסוח לא היה מוצלח". כרמל שאמה הכהן באולפן, הערב | צילום: חדשות 12

שאמה הכהן אישר כי הוא כתב בעצמו את הנאום, והבהיר כי כל שורדי השואה ובני משפחותיהם שהיו באולם מחאו כפיים וכי רוב התגובות לנאום היו חיוביות. "הורדנו את הסרטון כדי למנוע מניפולציות של אותם אנשים שניסו לנצל את זה", הסביר. "התרבות היא שלוקחים, שופטים במקום ושוחטים במקום ורוקדים על הדם, וזה מה שמצער".

ראש עיריית רמת גן הצביע על גורמים בקרב האופוזיציה שלו בעירייה ובקרב תומכי נתניהו כאלו שהובילו עליהום תקשורתי כנגדו. "הלב שלי נקרע, לא על הביקורת, אלא על אנשים שנפגעו בדרך", אמר. "גורמים מתוך העירייה שלא רוצים שאמשיך לעוד קדנציה עומדים מאחורי זה, וגם בקבוצות מסוימות פוליטיות שלא אוהבים את זה שאני מתנגד לראש ממשלה עם כתב אישום", הבהיר שאמה הכהן.

"לחשוב שאדם, לא רק איש ציבור, ירצה לפגוע בזכר השואה זו מחשבה מעוותת וחולנית", סיכם שאמה הכהן את דבריו. "ביום כזה אנחנו צריכים להיות מאוחדים וממלכתיים, ולא לקפוץ על אדם שאולי טעה. כולנו בשר ודם".