1 צפייה בגלריה
שירה ראשוני
שירה ראשוני
שירה ראשוני
(חגי מיכאלי)
רגע האמת: אליפות אירופה בג’ודו יצאה היום (שישי) לדרכה בבולגריה ובמוקד כמובן הנציגים הישראלים: שירה ראשוני הצליחה לנצח בקרב על הארד לאחר 24 שניות בלבד לאחר מהלך לא חוקי של יריבתה, וזכתה במדליה. גם גפן פרימו התמודדה במעמד זה, אך הפסידה באיפון וסיימה את דרכה בתחרות. בדומה לפרימו, גם ברוך שמאילוב נוצח וסיים את התחרות במקום החמישי והמכובד.
48 ק”ג: שירה ראשוני בת ה-31, שזכתה במדליה הראשונה שלה באליפות אירופה, החלה להתחרות במשקל הנמוך ביותר בסיבוב השני, שם גברה על מירייה לפוארטה קומאס הספרדייה בווזארי. ראשוני העפילה לרבע הגמר והתמודדה מול מיליקה ניקוליץ’ הסרבית, אותה ניצחה באיפון והעפילה לחצי הגמר. בחצי, הג’ודאית פגשה את קטרינה קוסטה הפורטוגלית, אותה לא הצליחה לנצח לאחר שספגה ווזארי שהחזיק עד תום הזמן. לאחר מכן, בקרב הישיר על הארד, ראשוני הצליחה לנצח בתוך 24 שניות בלבד, בעקבות מהלך לא חוקי של יריבתה מאיטליה מילאני פרנצ’סקה וכתוצאה מכך זכתה במדליית הארד המכובדת.
52 ק”ג: גפן פרימו, שכבר מנוסה במעמדים הללו וזכתה בשתי מדליות ארד באליפויות אירופה, הפעם לא הצליחה לעשות זאת וסיימה את דרכה באליפות אירופה. את התחרות היא פתחה באיפון מהיר מול אריקה וורפל הגרמנייה ועלתה לרבע הגמר אחרי קרב אחד. במעמד זה הופיעה מול פביאן קוצ’ר השוויצרית, ולאחר קרב מתיש, ניצחה אותה באיפון ועלתה גם כן לחצי הגמר, אך הפסידה לאמנדין בושאר, סגנית האלופה האולימפית מטוקיו 2020, ובהמשך גם נוצחה בקרב הישיר על מדליית הארד מול אנה פוליץ’ הקרואטית.
66 ק”ג: ברוך שמאילוב, שעדיין לא עמד על הפודיום באליפויות אירופה לבוגרים, החל להתחרות בסיבוב השני, ניצח באיפון את אלכסנדר שורט הבריטי ועלה לסיבוב השלישי למפגש מול אדריאן נייטו שינארו הספרדי. הג’ודוקא הישראלי הצליח להעפיל לשלב רבע הגמר לאחר איפון מטורף על הספרדי, אך בשלב החצי הוא הפסיד לבוגדן יאדוב האוקראיני באיפון, וירד לבית הניחומים, שם פגש את דניסלב איבנוב הבולגרי, ניצח אותו באיפון מהיר ועלה לקרב על מדליית הארד, שם, בדומה לפרימו, נוצח באיפון בידי דניס ויירו ממולדובה.
שירה ותמנע מדברות לאחר הזכייה במדלייה