י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
היעד הבא של פוטין?

משרד החוץ קורא לישראלים לצאת מהחבל הפרו-רוסי במולדובה

משרד החוץ פרסם היום אזהרה חמורה לאזרחי ישראל השוהים ברפובליקה הבדלנית של טרנסניסטריה, חבל ארץ מורד בשטחה הריבוני של מולדובה. ההודעה מגיעה לאחר סידרה של פיצוצים באתרים מרכזיים בהם משרד הביטחון של הרפובליקה ומשדרי רדיו רוסיים המוצבים בשטחי האוטונומיה

משרד החוץ קורא לישראלים לצאת מהחבל הפרו-רוסי במולדובה
פליטים מאוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד החוץ קרא היום (שישי) לישראלים הנמצאים בחבל טרנסניסטריה שבמולדובה "לעזוב בהקדם האפשרי לאור ההתדרדרות הביטחונית". בהודעה שפרסם המשרד נאמר כי הם "ממליצים למי שתכנן לנסוע לשם לבטל את נסיעתו".

בהודעות משרד החוץ נכתב: "לאור התדרדרות המצב הביטחוני בחבל טרנסניסטריה ולאור העובדה שהוגבלה היכולת של משרד החוץ להעניק סיוע לאזרחי ישראל השוהים שם, קוראים לאזרחי ישראל לעזוב את טרנסניסטריה בהקדם האפשרי. בנוסף לכך, משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לטרנסניסטריה בזמן הקרוב לבטל את נסיעתם בעת הזו".

נשיאת מולדובה מאיה סנדו כינסה השבוע (שלישי) את מועצת הביטחון בעקבות שורה של תקריות בטרנסניסטריה – חבל בדלני ופרו-רוסי, וכן בשל האזהרה של מוסקבה שהאזור הנתמך על ידי רוסיה עלול להיגרר למלחמה באוקראינה.

בטרנסניסטריה מתגוררים כ־5,000 יהודים מתוך אוכלוסייה של כחצי מיליון נפש, בעיקר בטירספול. קהילות יהודיות קיימות גם בערים בנדרי, דובסרי ובריבניצה. מנגד, במולדובה עצמה חיים כ-3 מיליון אזרחים ועוד כחצי מיליון פליטים מאוקראינה, היא אחת מהמדיניות העניות באירופה. יכולותיה הצבאיות שואפות לאפס. למרות שלאורך השנים ניסתה מולדובה לפתח את עצמאותה, ולהתנתק מעברה הסובייטי, היא תלויה כלכלית ברוסיה, המספקת לה 100 אחוז מצריכת האנרגיה שלה. בהניף יד, יכול פוטין לעצור אליה את אספקת הגז, ולהחשיך את מולדובה.

מולדובה משרד החוץ מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד