ארבעה אחרי המלחמה: ליברפול הולכת על כל התארים

ליברפול של קלופ יכולה להפוך לנצחית ב־28 במאי, אם תצליח להיות השנייה בהיסטוריה שמשלימה זכייה בקוואדרופל • הדרך לכל התארים פתוחה, אבל היא תצטרך עזרה רומנטית מהעבר

שחקני ליברפול חוגגים מול ויאריאל. הולכים על כל הקופה, צילום: רויטרס

כבר שש שנים וחצי אוהדי ליברפול חיים את החלום. מאז הגיע יורגן קלופ לקבוצה באוקטובר 2015, קבוצתם חזרה להיות מה שהיתה בעבר הרחוק - הטובה מכולן. הניצחון הצפוי של ליברפול על ויאריאל ביום רביעי בערב היה עוד צעד בדרך אל גמר ליגת האלופות ב־28 במאי בפריז, אבל הוא היה גם צעד נוסף בדרך אל ההישג האולטימטיבי, זה שיעמיד את ליברפול הנוכחית כקבוצת הכדורגל הגדולה ביותר בכל הזמנים.

חודש בדיוק נשאר לסיום העונה, שמונה משחקים, שאם ליברפול תנצח בכולם היא עשויה לזכות ב"קוואדרופל" - ארבעה תארים בעונה אחת: גביע הליגה (שאותו כבר הניפה), הגביע האנגלי, אליפות הפרמייר ליג וליגת האלופות.
שום קבוצה אנגלית, מעולם, לא זכתה בכל ארבעת התארים בעונה אחת.

מנצ'סטר יונייטד היתה קרובה מאוד ב־1999. הקבוצה של אלכס פרגוסון זכתה אז ב"טרבל" - אליפות, גביע וליגת אלופות, אבל את גביע הליגה פספסה. ריו פרדיננד, בלם מנצ'סטר יונייטד בעבר וכיום אחד הפרשנים הבכירים באנגליה, אמר: "זו צריכה להיות המטרה של ליברפול. אם הם ישיגו אותה, הם יהפכו לבני אלמוות, לנצחיים. הם יהיו מעל כל קבוצת כדורגל אנגלית אחרת בהיסטוריה".

קלופ חוגג את הזכייה בגביע הליגה. לא מסתפק רק בזה, צילום: רויטרס

התואר הרביעי בחשיבותו, גביע הליגה, כבר הושג, כאמור. זה קרה כשליברפול ניצחה את צ'לסי בדו קרב פנדלים ב־27 בפברואר. השתיים ייפגשו בוומבלי פעם נוספת בעוד שבועיים, הפעם בגמר הגביע האנגלי. בהנחה שליברפול לא תשמיט את יתרון שני השערים שלה בגומלין מול ויאריאל ביום שלישי הקרוב, המקום בגמר הצ'מפיונס בפריז יובטח, ויישאר רק לראות מי תהיה היריבה - ריאל מדריד או מנצ'סטר סיטי.

אז בגביע ובליגת האלופות זה תלוי אך ורק בליברפול. אם היא תנצח, התארים יהיו שלה. בכל מה שקשור לליגה, זה קצת שונה. חמישה מחזורים לפני סיום העונה מנצ'סטר סיטי מקדימה את ליברפול בנקודה, ואם הקבוצה של פפ גווארדיולה תנצח בכל המשחקים שנותרו לה, ליברפול תסתפק בסגנות. אם סיטי תשמוט ולו שתי נקודות, הקבוצה של קלופ שוב תהיה תלויה בעצמה.

קלופ עם רוברטסון, פאביניו וטרנט אלכסנדר ארנולד, צילום: אי.אף.פי

רק חודש לחכות

זה הזמן לבדוק מה בדיוק נשאר לשתי הגדולות בליגה, כשאל הישורת האחרונה של המרתון נכנסים מחר, כשליברפול תתארח אצל ניוקאסל ב־14:30 וכעבור חמש שעות לידס תארח את סיטי. הסיפור יהיה דומה גם בשני המחזורים הבאים, כשליברפול תשחק יום אחד לפני סיטי. כל ניצחון יעלה אותה למקום הראשון לפחות ל־24 שעות - מה שייצור לחץ עצום על גוורדיולה ועל שחקניו. בשבת הבאה ליברפול תארח את טוטנהאם, ולמחרת סיטי תארח את ניוקאסל. ביום שלישי, 10 במאי, סטיבן ג'רארד, מאמן אסטון וילה וכוכב העבר של ליברפול, יארח את קלופ, ולמחרת סיטי תצא למגרש של וולבס.

ואז היוצרות יתהפכו. בשבת, 14 במאי, ליברפול תשחק בגמר הגביע מול צ'לסי, מה שיאפשר לסיטי לקחת פיקוד יום לאחר מכן, כשתשחק בליגה מול ווסטהאם. ליברפול תשלים את המשחק החסר שלה ביום שלישי, 17 במאי, בחוץ מול סאות'המפטון. ואז יגיע המחזור האחרון והמכריע: יום ראשון, 22 במאי, כששתי הקבוצות ישחקו בו בזמן, בבית - ליברפול מול וולבס, סיטי נגד אסטון וילה. וכן, יש לא מעטים מאוהדי ליברפול שמפנטזים על כך שג'רארד, שמועמד לרשת ביום מן הימים את קלופ - שהאריך אתמול את חוזהו בשנתיים עד 2026 - יסייע להם לזכות באליפות.

יונייטד חוגגת טרבל ב-1999, צילום: רויטרס

שש קבוצות זכו בעבר ב"טרבל", ושתיים עשו זאת פעמיים. אייאקס של קרויף ב־1972, איינדהובן ב־1988, יונייטד ב־1999, ברצלונה הבלתי נשכחת של גוורדיולה ומסי ב־2009, בארסה של לואיס אנריקה ב־2015, אינטר של מוריניו ב־2010, ובאיירן מינכן ב־2013 וגם ב־2020.

אבל רק קבוצה אחת זכתה ב"קואדרופל". זו היתה סלטיק של 1967 שזכתה באליפות, בגביע ובגביע הליגה בסקוטלנד - ולקינוח ניצחה את אינטר בגמר האלופות בליסבון. למרות שרבים מ"אריות ליסבון", המנג'ר ג'וק סטין והשחקנים, כבר אינם בין החיים, הם הפכו לנצחיים. כך יקרה גם לקלופ ולשחקניו, אם יצליחו להשלים את אחד ההישגים הגדולים בתולדות הכדורגל העולמי. נשאר רק חודש לחכות ולראות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

נדב יעקבי, גם בטוויטר - nimidana@

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר