ניצחון להתיישבות: בג"ץ פסק לאפשר בניית 31 יחידות דיור בחברון

בית הדין דחה את עתירת ארגון שלום עכשיו והשית עליו את הוצאות המשפט • לטענת השופטים לא נפל כל פגם בהליך ובכל מקרה חזיתות החיצוניות יעשו לפי תכנית שימור מקיפה

היישוב היהודי בחברון, צילום: אי.פי.איי

בג"צ אפשר היום (חמישי) בניה של 31 יחידות דיור בחברון לאחר שדחה הערב תביעה של ארגון השמאל שלום עכשיו ועיריית חברון תוך שהוא משית הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים על העותרים, חלקם לעותרים וחלקם למדינה.

בעתירה טען הארגון כי בניית היחידות אינה חוקית משלל סיבות ביניהם מבנים לשימור ועוד. יצוין שבעבר התנגדו ארגוני שמאל להנגשת מערת המכפלה בשל טענות דומות. לטענת השופטים לא נפל כל פגם בהליך ובכל מקרה חזיתות החיצוניות יעשו לפי תכנית שימור מקיפה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה: "ארגוני השמאל מנסים בכל דרך לפגוע בזכויות האדם של תושבי מדינת ישראל. זה כולל לפגוע באנשים עם מוגבלות בשל טענות של שימור וארכיאלוגיה כשעולם לא שמענו אותם נזעקים לטובת ארכיאלוגיה שנפגעת בהר הבית למשל או בהר עיבל. וכן למשל בקבר יוסף . מדובר בכסות עיניים וצביעות וטוב עשה בג"ץ שגלגל אותם מכל המדרגות. נמשיך לפעול לפיתוח כל ארץ ישראל בכל מקום".

משלום עכשיו נמסר: "ההתנחלות הכהניסטית בחברון היא הפנים המכוערות ביותר של השליטה הישראלית בשטחים. בנייה של התנחלות חדשה בלב חברון היא נזק עצום לישראל ועומדת בסתירה מוחלטת לקווי היסוד של הממשלה. כעת, לאחר שבית המשפט החליט שלא להתערב, נדרשת פעולה נחושה של הממשלה לעצור את הבנייה ההרסנית מיד, לפני שהיא הופכת לעובדה מוגמרת".
 
עוד ציינו בארגון  "תכנית הבניה בחברון היתה כרוכה באקרובטיקה משפטית ואישור בניה שחורגת פי שלוש בקומות ופי שבע בשטח מהתכנית שבתוקף. לצערנו בית המשפט החליט שלא להתערב בהחלטה התכנונית המפוקפקת שמתאפשרת רק כאשר מדובר במתנחלים אך לא היתה עוברת שום ועדה תכנונית או בית משפט אם היה מדובר בבניה של אזרחים שומרי חוק בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר