1 צפייה בגלריה
טיפול פיזיותרפיה בעקבות פציעה
טיפול פיזיותרפיה בעקבות פציעה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט השלום בנצרת חייב לאחרונה את המועצה המקומית כפר כנא לפצות תלמיד לשעבר שלפני 15 שנה נפצע בבית ספר שבתחומה. זאת משום שהיא ביטחה את התלמידים בביטוח תאונות אישיות בחברת זרה בשם Overseas insurance consultants limited ("אוברסיז"), שאינה מאושרת בישראל וגם לא שילמה לו את מלוא הפיצוי.
התובע, היום כבן 25, נפצע ב-2007 כשהיה תלמיד בבית הספר יסודי בכפר כנא. הוא נפל בחצר בית הספר ונגרמו לו שני שברים בחוליות הגב. ב-2009 הוא הגיש תביעה בגין נכות צמיתה נגד משרד החינוך, המועצה המקומית כפר כנא וחברת "אוברסיז".
במסגרת התביעה הוא הגיע עם חברת הביטוח להסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין, ולפיו התחייבה החברה לפצות אותו בסכום של 43,399 שקל בגין נכותו והיעדרותו מבית הספר. המועצה המקומית שילמה לתובע בפשרה סך של 4,500 שקל. אלא שלטענת התובע, מאז פסק הדין "אוברסיז" שילמה לו 7,672 שקל בלבד.
עו"ד ויסאם מוקטרןעו"ד ויסאם מוקטרן
בתביעה נוספת שהגיש ב-2018 נגד המועצה המקומית הוא טען כי התברר לו שהחברה אינה מורשית לעסוק בביטוח בישראל. הוא הוסיף כי המפקח על הביטוח אף פרסם אזהרה בעניין, אך למרות זאת המועצה המקומית בחרה להתקשר עם החברה ולכן עליה לפצות אותו במקומה.
המועצה טענה כי לתובע כבר נפסק פיצוי מחברת הביטוח ולכן אין לו עילה או יריבות מולה, מה גם שכבר שילמה לו את הסכום שנקבע בהסכם הפשרה בהליך הקודם. היא הוסיפה שהתובע לא הוכיח את נכותו משלא הגיש חוות דעת רפואית.
אבל הרשם ריאד קודסי קיבל את התביעה נגד המועצה במלואה. הוא הסביר שלפי חוק חינוך חובה, הרשות המקומית מחויבת לבטח את כלל התלמידים בביטוח תאונות אישיות. הוא דחה את טענת המועצה בדבר אי הוכחת הנכות וציין שנכותו של התובע כבר נבחנה בהליך הקודם ובגינה נקבע הפיצוי שחברת הביטוח התחייבה לשלם. כעת מדובר בתביעה כספית ולא נזיקית.
גם טענת המועצה להיעדר יריבות נדחתה. הרשם ציין שעקב התנהלותה ובחירתה להתקשר עם חברת ביטוח זרה שאינה מאושרת בישראל, התובע לא קיבל את הפיצוי שמגיע לו. נקבע שבנסיבות אלה המועצה לא קיימה למעשה את חובתה לבטח את התובע שכן "אין כל משמעות או נפקות לפוליסה אם לא ניתן לממשה בעת הצורך".
מועצת כפר כנא חויבה לפצות את הצעיר בסכום של 48,726 שקל בתוספת 6,500 שקל הוצאות ושכר טרחת עו"ד.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא אוזכרו בפסק הדין • עו"ד ויסאם מוקטרן עוסק בדיני ביטוח • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין