גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #740653 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 740653
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
12805 הודעות, 134 מדרגים, 239 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד בניסן תשפ''ב    20:48   25.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

נשיאת הנציבות האירופאית פון דר ליין מזהירה בעת ביקור בהודו כי ''למלחמה באוקראינה השלכות כלל עולמיות''  

 
  
אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, הזהירה ביום שני כי השלכות הפלישה של רוסיה לאוקראינה יתרחבו מעבר לאירופה, זאת האחרונה בסדרה של ביקורים דיפלומטיים של פקידים מערביים בתקווה לשכנע את הודו לנקוט עמדה ברורה יותר נגד הפלישה הרוסית.

בנאום בניו דלהי, הדגישה גב' פון דר ליין את שיתוף הפעולה המוגבר בין מוסקבה לבייג'ינג, יריבתה של הודו, ואת התקדים שהתוקפנות של רוסיה עלולה ליצור באזור ההודו-פסיפיק, שבו סין שואפת להשפעה אזורית.

הודו נשארה איתנה בהימנעות מגינוי מוחלט של רוסיה, שותפה ותיקה שנותרה המקור העיקרי של ניו דלהי לנשק ולתמיכה עקבית בגופים כמו האו"ם. במקום זאת, היא ניסתה ללכת בדרך ביניים - שמירה על קשרים כלכליים טובים עם מוסקבה, תוך שליחת סיוע הומניטרי לאוקראינה והמשך דיונים ושיחות עם מדינות המערב.

במהלך ביקורה דיברה גב' פון דר ליין על התרחבות קשרי הסחר, הטכנולוגיה והביטחון של אירופה עם הודו, גישה דומה לזו של ארצות הברית, שנועדה ככל הנראה לפתות את ניו דלהי להתרחק מהתלות ברוסיה.

אבל נראה שהיא גם פונה לפגיעות של הודו עצמה, והצביעה על ההשלכות של פלישת רוסיה בעוד שסין האגרסיבית מאיימת על גבולות הודו ומחפשת השפעה רבה יותר באזור.

"באירופה, אנו רואים בתוקפנות של רוסיה איום ישיר על ביטחוננו", אמרה גב' פון דר ליין בדיאלוג השנתי של Raisina, ועידת הדגל של הודו לעניינים בינלאומיים, והפצירה במדינות אחרות "לשקול מה המשמעות של זה עבור אירופה ואסיה. רוסיה וסין כרתו ברית חסרת גבולות לכאורה".

"הם (סין ורוסיה) הצהירו שלידידות ביניהם אין גבולות, שאין תחומי שיתוף פעולה אסורים", אמרה.

בנוכחות ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, , גב' פון דר ליין סיפרה על ביקורה שלה בפרברי קייב מוקדם יותר החודש, שם אמרה שהיא "ראתה גופות מסודרות על הקרקע, ראיתי את קברי האחים, הקשבתי לניצולי פשעים זוועתיים שביצעו חיילי הקרמלין".

"תוצאות המלחמה לא רק יקבעו את עתידה של אירופה, אלא גם ישפיעו עמוקות על האזור ההודו-פסיפיק ועל שאר העולם", אמרה. "התגובה שלנו לתוקפנות של רוסיה היום תכריע את העתיד של המערכת הבינלאומית ושל הכלכלה העולמית כאחד".
מקור: NYT https://www.nytimes.com/live/2022/04/25/world/ukraine-russia-war-news#in-india-a-top-eu-official-warns-of-broader-ramifications-of-russian-aggression



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות