י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אני הנשיא של כולם"

נשיא צרפת הנבחר עמנואל מקרון מושיט יד לתומכי לה פן

תומכי לה פן נשבעו להמשיך במאבק בעד מטרות מפלגתם כמו עצירת הגירה והתנתקות מהאיחוד האירופי, אך נשיא צרפת עמנואל מקרון הושיט יד לעבר תומכי לה פן, לאחר שהנשיא המכהן גבר על יריבתו מהימין הקיצוני 58-42 אחוזים

נשיא צרפת הנבחר עמנואל מקרון מושיט יד לתומכי לה פן
נשיא צרפת עמנואל מקרון צילום: ארמון האליזה

כמו לפני חמש שנים, גם הלילה (שני) ניצח נשיא צרפת עמנואל מקרון את יריבתו מרין לה פן, כאשר לפי המדגמים הפער הינו 58 - 42 אחוזים לטובתו.

בנאום הניצחון שנשא למרגלות מגדל אייפל המתנוסס לתפארה במרכז פריז הבירה, הוא פנה לתומכיה המתוסכלים של מרין לה פן, לאחר שנבחר שוב לכהונה שנייה בת חמש שנים נוספות ואמר: "מעתה ואילך אני כבר לא מועמד למפלגה. אני הנשיא של כולם". הוא הודה שצרפת "מלאה זעם ופילוג" אבל התחייב: "אף אחד לא יישאר בצד הדרך". 

בנאום שנשא אמר מקרון: "תודה לכם, חברים יקרים, אזרחים אחרים, כאן הערב בפריז, ובכל מקום בצרפת ובטריטוריות שמעבר לים ומחוצה לה, לפני כל דבר אחר הרשו לי לומר לכם תודה. אחרי חמש שנים הרוב בינינו בחר בי להנהיג את הרפובליקה לחמש השנים הבאות".

הוא המשיך ואמר: "ביחד נוכל להפוך את צרפת לעצמאית יותר ואת אירופה לחזקה יותר. על ידי שחרור היצירתיות שלנו, נוכל להפוך את צרפת לאומה גדולה וירוקה. אני יודע שהרבה אנשים הצביעו לי הערב, לא בגלל האידיאלים שלי, אלא כדי לחסום את הימין הקיצוני". הוא הוסיף, לקול קריאות בוז לעבר לה פן ותומכיה. "בלי בוז, אני לא רוצה לשמוע את זה. כי מעכשיו אני כבר לא מועמד למפלגה. אני הנשיא של כולם, 'אני מבין את הכעס שגרם לאנשים להצביע לימין הקיצוני, זו תהיה האחריות שלי". הוא אמר "הפרויקט שלנו הוא הומני עבור הרפובליקה כולה".

מריו לה פן הודתה בהפסד ואמרה לתומכיה במטה הקמפיין שלה בפריז: "יכולנו לראות רוח גדולה של חופש שוטפת את המדינה הזו, אבל העם הצרפתי אמר אחרת, כשאנחנו רואים את תוצאות הבחירות הערב, אנחנו בכל זאת יכולים לומר שניצחנו. מיליונים הצביעו עבורנו, ואני רוצה להודות לכולם".

לה פן הוסיפה: "אלה שהצביעו לי בסיבוב השני הזה, אני רוצה להודות לכם מעומק ליבי, נמשיך להגן על אזרחי צרפת, עכשיו כמו שלא היה מעולם".

בתגובה לתוצאה, אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, צייצה בטוויטר: "עמנואל מקרון היקר, ברכות על בחירתך מחדש לנשיא הרפובליקה. אני מצפה להמשך שיתוף הפעולה המצוין שלנו. ביחד נקדם את צרפת ואירופה".

ראש הממשלה נפתלי בנט מיהר לברך את נשיא צרפת על בחירתו מחדש ואמר: "מזל טוב לחברי עמנואל מקרון על בחירתו מחדש לנשיא הרפובליקה הצרפתית. בחסותך, אין לי ספק שהקשרים בין ישראל לצרפת ימשיכו להתחזק".

ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד בירך גם הוא ואמר: "ברכות לחברי הטוב עמנואל מקרון שנבחר לכהונה נוספת לנשיאות צרפת. מקרון הוא מנהיג חשוב מהנהגת המרכז העולמית וחבר אמת של ישראל. נמשיך לעבוד יחד ולחזק את שיתופי הפעולה בין המדינות שלנו".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון בירך גם הוא ואמר: "מזל טוב לעמנואל מקרון על בחירתך מחדש לנשיא צרפת. צרפת היא אחת מבעלי בריתנו הקרובים והחשובים ביותר. אני מצפה להמשיך לעבוד יחד בנושאים החשובים ביותר לשתי המדינות שלנו ולעולם כולו".

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, בירך את מקרון ומסר: "ברכותי מעומק הלב לעמנואל מקרון, שזה עתה נבחר מחדש לנשיא צרפת. אני שמח שנוכל להמשיך בשיתוף הפעולה הרחב והטוב שלנו בתוך האיחוד האירופי ונאט"ו בשנים הקרובות. אני מצפה להמשיך ולחזק את הקשר המעולה".

עמנואל מקרון מרין לה פן נשיא צרפת בחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד