נופר שלום תעלה הערב (שני, 18:30) אולי למשחק החשוב בחייה. כשסדרת גמר הפלייאוף לנשים בשוויון 2:2, קפטנית אליצור רמלה (33) יודעת כי ניצחון נוסף, באולם באשדוד, יאפשר לה להניף את הצלחת - לראשונה בקריירה הארוכה שלה.
זה יחתום שנה נהדרת עבור שלום, במהלכה גם פתחה את העסק החדש שלה. ולא, הוא לא קשור לספורט. מכון קוסמטיקה בכפר סבא, שם היא מטפלת בלקוחות בדיוק ההיפך מאיך שהיא משחקת על הפרקט: ברוגע ועדינות.
5 צפייה בגלריה
נופר שלום
נופר שלום
"זו ברכה לעסוק במה שאתה מאוד אוהב, לא כולם יכולים להגיד את זה על עצמם". שלום בקליניקה בכפ"ס
(צילום: יריב כץ)

"אני בן אדם של עשייה"

"בכל קריירת הכדורסל שלי תמיד חשבתי מה אני יכולה לעשות תוך כדי", משחזרת שלום איך בעצם התחיל הרעיון לרקום עור וגידים. "תמיד חשבתי על העתיד שלי ביום שאחרי הכדורסל. לא ידעתי מתי זה יקרה, בכל זאת כבר הייתי בגיל 30. למדתי לא מעט. תואר ראשון בחברה וממשל עם התמחות בקרימינולוגיה, נדל"ן ועיצוב פנים".
"חשבתי לעסוק בזה אחרי שאפרוש, אבל הקוסמטיקה תמיד עניינה אותי", ממשיכה שלום. "עברתי תחת קוסמטיקאית או שתיים, הייתי עושה לחברות שעוות בבית, זה עניין אותי. בשיחה עם חברה, היא אמרה לי למה לא תלכי ללמוד גם את זה. הדבר שעצר אותי תמיד זה להירשם ללימודים".
5 צפייה בגלריה
נופר שלום
נופר שלום
שלום על הפרקט. "את הקריירה שלי עשיתי בהגנה, באגרסיביות"
(צילום: באדיבות מינהלת ליגת העל לנשים)
"החברה שלי ואני די דירבנו אחת את השנייה לעשות את זה. נרשמתי באוקטובר 2020, נכנסתי לזה יותר ויותר והבנתי שזה מה שאני אוהבת לעשות. אחרי שנה וחצי קיבלתי את התעודה. אני בן אדם של עשייה, שמתעסקת עם הידיים. אוהבת לבשל, לצייר, לשחק כדורסל כמובן וגם לעשות טיפולי פנים".
ואיך הלקוחות הגיעו? "רוב הלקוחות שמעו עליי מהמלצות או מכירים אותי אישית. האופי שלי קצת משך אנשים. פתחתי חשבון באינסטגרם, העליתי פוסט בפייסבוק וזה תפס".
5 צפייה בגלריה
נופר שלום
נופר שלום
"רוב הלקוחות שמעו עליי מהמלצות או מכירים אותי אישית". שלום
(צילום: יריב כץ)
מה כל-כך חשוב בקוסמטיקאית שמכירים? "כשהייתי בת 18-20, הייתי צריכה לטפל בפנים שלי ולא ידעתי איך. עברתי מקוסמטיקאית לקוסמטיקאית שדחפו לי חומרים. זה לא עזר. בסוף הגעתי לאחת שאמרה לי שאם את רוצה לטפל באמת בפנים - תבואי אלי כל שבוע ונעבוד על זה כמו שצריך. היא הרגיעה אותי, הכילה אותי. אני רוצה להיות היא. אני רוצה להיות זו שתעזור לבנות. גם מבחינה מנטלית, גם מבחינה פיזית. מרגישה שליחות איפשהו. זו ברכה לעסוק במה שאתה מאוד אוהב, לא כולם יכולים להגיד את זה על עצמם".

החלום שעומד להתגשם

בעוד שחקני הכדורגל והכדורסל זוכים לסכומים גבוהים ומתפרנסים רק מהעיסוק בכך, בספורט הנשים, כפי שאתם יודעים, זה אחרת לגמרי. לא מעט שחקניות כדורסל צריכות להשלים הכנסה בעבודה נוספת. "זה מרגיז מאוד", מודה שלום. "נושא שמדברים עליו כמה שנים. בסופו של דבר, אני לא יכולה להיות 100 אחוז מקצוענית אם אני צריכה לעבוד במקום נוסף. אני תמיד צריכה לחשוב על זה כדי לממן לי את שכר הדירה או האוטו. זה נושא שמדברים עליו הרבה שנים ושום דבר לא משתנה".
5 צפייה בגלריה
נופר שלום
נופר שלום
(צילום: יריב כץ)
שלום עברה כבר כמעט בכל קבוצה שיש בכדורסל הנשים הישראלי. יותר נכון, בתשע קבוצות. בנות השרון, מכבי אשדוד, הפועל ראשל"צ, רמת השרון, אליצור נתניה, בנות הרצליה, אליצור חולון, מכבי אשדוד וכעת ברמלה.
"יש לי גביע עם הרצליה, אבל אין עוד אליפות", היא מספרת. "חייבת להגיד שבמסיבת העיתונאים, לפני פתיחת הסדרה, הצלחת הרגישה מאוד טוב באצבעות. זה היה מרגש. אני שומעת ששואלים אותי: 'את 16 שנים בליגה, איך אין לך אליפות?'. יכולתי לאורך השנים לחתום רק בקבוצות הגדולות, אבל זו לא הייתה המטרה. השחקנית שאני הייתה צריכה לעבוד קשה ולסלול את הדרך למעלה. אולי בגלל סוג המשחק שלי. אני לא סקוררית, את הקריירה שלי עשיתי בהגנה, באגרסיביות. לא יהיה מתוק אם נניף את הצלחת מחר".

ועוד בקלאסיקו של כדורסל הנשים. "זה אכן יותר מעוד משחק. גם המעמד של גמר הפלייאוף וגם העובדה שזה רמלה מול אשדוד. יש בזה משהו".
מה שבטוח, יש יריבה לא פשוטה ממול. אשדוד, שמחפשת אליפות שביעית בתולדותיה וראשונה מ-2018, תהנה כמובן מיתרון הביתיות וממאזן 2:5 ענק על רמלה העונה בכל המסגרות. מה שכן, שדי העבר עלולים לצוף: אשתקד החבורה של עדן ענבר הגיעה גם כן למשחק החמישי עם יתרון הביתיות, אך הפסידה לעירוני ר"ג. מה שבטוח, צפוי להיות לוהט הערב באולם הקרייה.