שחקני כדורגל כבר לא זוכים לכינויים כמו בעבר, אבל בעולם הקיצורים והאימוג'ים לא תמיד צריך מילים, ופעמים רבות אפשר פשוט להשתמש בתמונה. כשאוהדי מכבי חיפה מחליפים הודעות בעניין צ'ארון שרי, הם פשוט שולחים זה לזה איור של דובדבן – תרגום לשם משפחתו של הקשר ההולנדי־סורינאמי.
את העוגה עצמה אפו במשך רוב העונה (או לפחות קיבלו את הקרדיט על כך) שחקנים אחרים, ובראשם עומר אצילי ודין דוד. אבל לאחרונה, כשהם מתפקדים הרבה פחות טוב במאני־טיים, מגיע הדובדבן.
5 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי. הדובדבן של חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
מספרים לא משקרים, ואפשר להציג דרכם את הקפיצה של שרי ברגעים המכריעים. בסיבוב הראשון של העונה הוא הבקיע שני שערים בלבד, בסיבוב השני הכפיל את הכמות, ובחלקו הראשון של הפלייאוף כבש כבר שני שערים ברציפות. ועוד איזה. הראשון – בעיטה חופשית נפלאה ברגעים האחרונים של המשחק מול מכבי ת"א. השני שער ניצחון על בני־סכנין. מעבר למשמעות בטבלה, הסיפור היה איכות הביצוע. הרגש בנגיעה של שרי בכדור שמור לשחקנים גדולים, שבודדים בישראל מסוגלים לנפק כמותו.
ההבדל הזה, בין חלקי העונה של שרי, אינו דבר חדש. גם בעונה שעברה הוא הבקיע כמות כפולה של שערים בחציה השני לעומת הראשון, תופעה שמלווה אותו כמעט בכל עונה בקריירה. כל זאת אחרי שהורד לספסל בשלב מוקדם יותר השנה, וכמעט כמו תמיד הגיב ביכולת משופרת ושער נוסף כשחזר להרכב.
5 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)
"שרי כוכב וכולם רואים את זה", אומר אחד מחבריו לקבוצה. "גם במשחק לא טוב שלו ושל הקבוצה, מול מכבי ת"א, הוא ידע לעשות את ההבדל בבעיטה חופשית אחת. הוא שחקן שמאמן לא יכול להוציא, כי בכל רגע נתון ביכולתו להכריע את המשחק. שרי מחובר מאוד למועדון והקהל מאוהב בו".

התחבר לחיים בישראל

שרי הגיע לקבוצה בקיץ 2019, אחרי עונה טובה מאוד בקייסריספור הטורקית. החוזה שלו הסתיים והיו לו מספר אפשרויות להישאר בטורקיה בשכר משודרג, אבל היו גם שתי בעיות. קייסריספור והאופציות האחרות למעבר היו קבוצות מרכז טבלה שאינן קרובות להתמודדות על תארים. הבעיה השנייה הייתה החיים והתרבות במדינה, שמשפחתו של הקשר לא ממש הסתגלה אליהם.
מכיוון שקדמה לכך תקופה לא פשוטה מבחינה חברתית, כששיחק בסין, לשרי היה חשוב לחיות עם משפחתו במקום ובסגנון שמתאים להם יותר. הם מתגוררים כיום בנתניה, בפנטהאוז קרוב לים, והילדים הולכים לבית הספר הבינלאומי. גם עניין התארים השתפר כמובן, עם הזכייה באליפות בעונה שעברה. השנייה בדרך.
5 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
שרי. אוהב לגור פה
(צילום: גיל נחושתן)
"לשרי יש איכות שאין להרבה שחקנים שהגיעו לפה, והוא היה יכול למצוא בקלות קבוצה חדשה ולהתקדם כלכלית", אומר גורם במכבי חיפה על העובדה שהעדיף את ישראל. "הוא יכול היה לקבל חוזה כפול ממה שיש לו אצלנו, וזו ההוכחה שהאהבה למועדון ולקהל חשובים לו יותר".
אפשר לראות זאת לא רק בעיניים ירוקות. שרי הוא אחד השחקנים המוערכים גם בקרב שחקני ואוהדי היריבות הגדולות של מכבי חיפה. הוא משדר אווירה נעימה גם בשיא הלחץ, דבר שבא למשל לביטוי אפשר בטפיחה על שכמו של אוסקר גלוך הצעיר לפני המשחק מול מכבי ת"א.
5 צפייה בגלריה
ברנדלי קוואס נאבק בצ'ארון שרי
ברנדלי קוואס נאבק בצ'ארון שרי
גם שחקני היריבות מכבדים אותו
(צילום: עוז מועלם)

בלי גינוני כוכבות

שרי אהוב מאוד בחדר ההלבשה, גם כי אין לו גינוני כוכבות. כשאצילי הגיע למועדון ההתאקלמות שלו הייתה איטית יחסית. היה חשוב לו לרשום מספרים התקפיים, וכמה שיותר מהר. שרי היה זה שהציע לתת לאצילי לבעוט ולהגביה את הכדורים במצבים הנייחים, כדי להכניסו לעניינים.
זה לא מפריע כאמור לדובדבן של הקבוצה להגיע מספרים יפים משלו. עד כה יש לו שמונה שערים ושישה בישולים בליגה, והגולים לא מגיעים רק כשהקבוצה בשיאה. מחציתם היו השער הראשון במשחק, שפתחו את המערך הסגור של היריבה, או הביאו נקודות בפני עצמם. שרי הוא השחקן שאיים הכי הרבה על השער בליגה עד עכשיו, גם יותר מאצילי ומדוד. 50 מ־83 ניסיונות ההבקעה שלו היו מבעיטות מחוץ לרחבה. מדובר במספר גבוה מאוד, ואחרי השערים האחרונים שכבש ברור שזו לא רק הכמות אלא בעיקר האיכות.
5 צפייה בגלריה
בכר ושרי
בכר ושרי
בכר ושרי. מסתדרים היטב
(צילום: ראובן שוורץ)
בעונה שעברה השתמש ברק בכר בשרי בכמה תפקודים. הוא שיחק באגף (בעיקר לפני שאצילי הצטרף למכבי חיפה), כקשר ההתקפי ממש מאחורי החלוץ (במערך 4־2־3־1), וגם במרכז הקישור (במערך של 4־3־3). העונה מדובר בעיקר באפשרות האחרונה, כששרי אמנם נמצא גבוה במגרש, אולי יותר מתמיד, אבל גם יורד למטה לעזור בניהול המשחק. בכל מקרה, לא משנה באיזו עמדה ובאיזה מערך, הוא כמעט תמיד שם. מתוך 102 משחקי ליגה של מכבי חיפה בשלוש העונות האחרונות, שרי הופיע ב־99.
אין ספק שמדובר באחד הזרים הטובים ביותר שהגיעו לישראל. יש לו חוזה לעונה נוספת, אבל עוד קודם צריך לסיים את הנוכחית עם עוד אליפות, ואולי אפילו לזכות בדאבל. הערב (20.30) בדרבי מול הפועל חיפה בחצי גמר הגביע בבלומפילד יכולים שרי ומכבי חיפה לעשות את הצעד הלפני אחרון בדרך לשם. בתוספת לקצפת של הליגה, הגביע יכול להיות חתיכת דובדבן.