רמקולים בלוטוס לגינה דמויי סלע Pure Acoustics ROCK-185BT – האם הם שווים ?

היום נסקר את אחד המוצרים המעניינים שהגיעו אלינו בתקופה האחרונה, אנו נוהגים רבות לסקר מוצרי הגברה ואודיו כמו רמקולים שקועים, מגברים מערכות סאונד ועוד, למרות זאת, המוצר הנידון היום הצליח לסקרן אותנו

צילום מרכז הסאונד

בשיתוף מרכז הסאונד

מדובר על סט רמקולים בלוטוס לגינה, ROCK-185BT מחברת Pure Acoustics, מדובר על סט רמקולים לגינה מוגן מים בתקן IP56 המציין עמידות לאבק לגשם ולמזג אוויר קיצוני.

הסט כולל רמקול מוגבר אקטיבי + רמקול פסיבי, שניהם נראים ממש כמו סלע טיפוסי מהגינה אך זהו בעצם רמקול הטעון גם ביכולות בלותות Bluetooth 4.2, עיבוד סאונד DSP ומצוייד במגבר class d אשר עוצמתו עומדת על 200W , וכן גם רגישותו  גבוהה במיוחד אשר עומדת על כ 91db.

כמובן שהקריטריון העיקרי על פיו משווק הסט הוא ניראותו הלא טיפוסית ועיצובו הסלעי והייחודי, עם זאת חשוב לציין שהסט כולל טכנולוגיית two way בכל אחד מהרמקולים הכוללת אלמנט וופר/מיד במידת 8 אינצ’ים וטוויטר  soft dome במידת אינצ’ אחד.

הרמקולים גדולים יחסית ונמצאים מאוד גבוה בקטגוריית רמקולים מוגני מים ולסביבת חוץ, משקלם גם לא מבוטל ועומד על כ8 ק”ג לרמקול, לאחר מיקומם אף רוח או מזג אוויר קיצוני ככל שיהיה לא יזיז אותם ממקומם.

צילום מרכז הסאונד

נתקלתי בעבר ברמקולים לגינה דמויי סלע אך בכל המקרים היה מדובר על רמקולים פסיביים המתחברים למגבר, במקרה זה ופה נתון החידוש או הרענון של רמקולים מסוג זה, במקרה של  היום נסקר את אחד המוצרים המעניינים שהגיעו אלינו בתקופה האחרונה, אנו נוהגים רבות לסקר מוצרי הגברה ואודיו כמו רמקולים, מגברים מערכות סאונד ועוד, למרות זאת, המוצר הנידון היום הצליח לסקרן אותנו.

[ ראו כאן מבצעים על רמקולים בלוטוס לגינה מהיבואן ]

מדובר על סט רמקולים לגינה, ROCK-185BT מחברת Pure Acoustics, מדובר על סט רמקולים מוגן מים בתקן IP56 המציין עמידות לאבק לגשם ולמזג אוויר קיצוני, הסט כולל רמקול מוגבר + רמקול פסיבי הנראים ממש כמו סלע טיפוסי מהגינה אך זהו רמקול הטעון גם ביכולות בלותות bluetooth 4.2, עיבוד סאונד DSP ומצוייד במגבר class d אשר עוצמתו עומדת על 200W , וכן גם רגישות גבוהה במיוחד אשר עומדת על כ 91db.

כמובן שהקריטריון העיקרי על פיו משווק הסט הוא ניראותו הלא טיפוסית ועיצובו הסלעי והייחודי, עם זאת חשוב לציין שהסט כולל טכנולוגיית two way בכל אחד מהרמקולים הכוללת אלמנט וופר/מיד במידת 8 אינצ’ים וטוויטר  soft dome במידת אינצ’ אחד.

הרמקולים גדולים יחסית ונמצאים מאוד גבוה בקטגוריית רמקולים  לגינה מוגני מים ולסביבת חוץ, משקלם גם לא מבוטל ועומד על כ- 8 ק”ג לרמקול, לאחר מיקומם אף רוח או מזג אוויר קיצוני ככל שיהיה לא יזיז אותם ממקומם.

נתקלתי בעבר ברמקולים לגינה או לחצר דמויי סלע אך בכל המקרים היה מדובר על רמקולים פסיביים המתחברים למגבר, במקרה זה מדובר על סט עצמאי לגמרי אליו ניתן לחבר בקלות כל מכשיר חכם כמו סמארטפון או טאבלט, זהו נתון חשוב במיוחד החוסך שלבים רבים בהתקנה, אשר גם עליה נרחיב בהמשך.

מעבד הDSP גם כן זוכה לתשומת לב נרחבת משום שהוא הראשון שאני רואה ברמקולים מסוג זה, בדרך כלל רמקולים דמויי סלע מסוג זה בסיסיים במיוחד ואינם בעלי מעבדים או יכולות מיוחדות, במקרה זה ה ROCK-185BT מכסה את הדרישה גם לרמקול עצמאי, חזק, ובעל יכולות חדשניות כמו מעבד ה DSP ובלותות 4.2

צילום מרכז הסאונד

מפרט טכני:

דגם: ROCK-185BT

חברה: Pure Acoustics

סט רמקולים דמויי סלע מוגבר + פסיבי

תקן הגנה מים ואבק IP56, תקן הגנת מים ואבק שנאי IP67

חיבור בלוטוס 4.2

עוצמת שמע: 200 וואט

מגבר קלאס D איכותי

מעבד DSP

התנגדות: 8 אוהם

תחום תדרים: 50Hz-20 KHz±3dB

רגישות: 91db

וופר: “8

טוויטר: “1 סופט דום

משקל: 8 ק”ג לרמקול.

צילום מרכז הסאונד

תחילה יש לציין שהאריזה גדולה ממה שדמיינתי, מדובר על אריזה ארוכה הכוללת את שני הרמקולים, בהוצאת הרמקול מן האריזה מיד שמים לב למשקל הגבוה יחסית, כל רמקול שוקל כ 8 ק”ג, ניתן לחשוב שזהו באמת סלע, לפנינו עומדים שני הרמקולים הנראים בדיוק כמו סלעים, שחורים אפורים, בעלי קימורים וגומחות ובין כל הזוייות מתגלה לו אלמנט הוופר המצוי בזווית אידיאלית למיקום רמקול נמוך, הטוויטר הקטן יותר והרגיש יותר חבוי בתבנית הסלעית.

בחזית הרמקולים זהים לגמרי, באחורי הרמקול הסיפור הוא שונה, ישנו רמקול Master, הכולל בתוכו את המגבר את מנגנון ה Nluetooth, ויציאת המתח לרמקול הנוסף, מעבר לכך ישנה חלקת שליטה ובקרה על ווליום וחיבור ה Bluetooth. בתחתית הרמקול ישנה חלקה שטוחה רחבה מאוד, כזו שתהיה נוחה מאוד למיקום בכל מקום אשר נחפוץ בו בגינה או במרפסת.

צילום מרכז הסאונד

מה עוד באריזה?

אין יותר מדי דברים נוספים באריזה הפעם, קיבלנו כמובן חוברת הוראות ואחריות, כבל חשמל לא קצר כלל, 5 מטרים אורכו, ושנאי מוגן מים.

יש לציין שהסט אינו כולל כבל מתח המיועד להיות מחובר בין שני הרמקולים ויש להצטייד בכבל המתאים אל המרחק הרצוי לנו בין הרמקולים, ממליץ להצטייד בכבל מוגן מים בעובי מינימלי העומד על 1.5 מ”מ, המרחק המקסימלי המומלץ בין התקנת הרמקולים הוא כ20 מטרים.

מוגן מים? עד כמה? מה זה בכלל IP56?

אז ככה.. רמת אטימות מצויינת על ידי שתי אותיות IP ושתי ספרות לאחריהן, הספרה הראשונה היא לדירוג ההגנה מפני נוזלים כמו מים או לחות, והספרה השנייה מיועדת לדירוג ההגנה מפני מוצקים כמו לכלוך ואבק.

שתי האותיות IP מציינות את תו התקן בו עומד הדירוג.

במקרה זה מדובר על הגנת IP56 לרמקולים, הגנה בה המוצר מוגן לגמרי מחלקיקי אבק ומוגן מים עד כדי סילון מים המוקרן עליו מזרבובית, כמו צינור או משפך.

לשנאי המצורף אותו מומלץ למקם במקום קבוע, ישנה הגנה אף חזקה יותר מגור ים חיצוניים ועומדת על IP67 הגנה מקסימלית בשתי החזיתות, גם מפני עצמים מוצקים וגם מפני נוזלים, כראוי למקור כוח וחשמל שהוא.

צילום מרכז הסאונד

התקנה

ההתקנה של הסט קלה להפליא, בשלב הראשון ממקמים את הרמקולים במקומות הרצויים לנו בגינה הן מבחינה עיצובית והן מבחינה אקוסטית, לאחר מכן יש לחבר את הרמקול השולט ה master אל החשמל באמצעות השנאי וכבל החשמל הכלול, אין מה לחשוש, השנאי עצמו עומד בתקן עמידות מים ואבק גבוהה מאוד אף מזו של הרמקולים עצמם, לאחר חיבור ה master לחשמל נותר לחבר את הכבל האחרון בו נתעסק בהתקנה זו וזהו הכבל העובר בין שני הרמקולים, כבל זה מספק גם אות סאונד וגם הגברה מהרמקול הדומיננטי בסט אל זה הרצסיבי, ה slave, כבל זה הוא היחידי הדורש חיבור או שרשור בין הרמקולים מעבר אל החיבור לחשמל כמובן, מומלץ כאמור להתקין את השנאי המצורף במקום קבוע על מנת לאבטחו בצורה המקסימלית.

לאחר ההתקנה וחיבור לחשמל יש לנווט בכפתורים על הרמקול למצב הרצוי, בדרך כלל מצב ה bluetooth הוא הראשון בבחירה ובטכנולוגיית bluetooth 4.2 המרחק הניתן לנו לשליטה הוא רדיוס של כ 20 מטרים, והאיכות של הסאונד נשמרת גבוהה מאוד, כמובן שביחס ישיר למקור התוכן.

סאונד 

הסאונד הנובע מכל מכשיר אודיו תלוי בראש ובראשונה באיכות הקובץ המנוגן, מומלץ תמיד, במיוחד בסקירה או בבחינה של מוצא לנגן קבצים באיכות הגבוהה ביותר ככל האפשר, אחרי שדאגנו לחזית זו והתקנו את הרמקולים בגינה במקומות הרצויים לנו, ניגש להשמעה של הסט דמוי הסלע, החיבור באמצעות BLUETOOTH מתבצע בקלות רבה ובאופן אינטואיטיבי, ההשמעה מתחילה במוזיקה מז’אנרים שונים ורבים מאלקטרוני והיפ הופ עד ג’ אז ומוזיקה קלאסית, זאת על מנת לבחון את הרמקולים בסגנונות שונים וברצועות המאמצות חלקים שונים מצלילי הרמקול, בהתקנה נכונה ומאוזנת ניתן להגיע לתוצאות סאונד מרהיבות.

חוויית הסטריאו מרגישה עוצמתית ומוחשית, מפני שאנו בשטח פתוח האווירה עוד מוגברת, נדמה שהסאונד מגיע מהסביבה עצמה, ואכן זהו המצב,  הצלילים מאוזנים ועוטפים את כל היושבים הסאונד רך ומלטף לעיתים ונוגח ובועט הזדמנות אחרת, הצלילים מאוזנים מאוד, ומעבד הDSP עבד שעות נוספות כדי לספק סאונד אחיד ואיכותי ברצועות שונות ובז’אנרים שונים, הוופר והמלילים הנמוכים מורגשים מאוד ומיקומם ברמקול עצמו תורם מאוד לעובדה זו.

צילום מרכז הסאונד

סאונד קולנועי

מטרה נוספת ההופכת להיות פופולרית מאוד בזמן האחרון הוא הקרנות ביתיות, וכדי להקרין גדול ככל האפשר מומלץ לצאת למרפסת עם מקרן לגינה ייעודי ולהקרין על מסך הקרנה ענק, סאונד בדרך כלל הוא עקב האכילס של חוויות אלו, לרוב מסתפקים בזוג רמקולים קטנים או בידורית קריוקי כדי שיעשו את העבודה, במקרה זה סט ה BLUETOOTH דמוי הסלע יוכל להיות פתרון מצויין, העוצמה שלו מספקת בהחלט, מנעד הצלילים רחב מאוד, הצלילים הנמוכים איכותיים וחזקים, ומעבד הDSP מדגיש את הצלילים הרצויים באופן כללי והופך את כל החוויה לעשירה ועמוקה.

הרמקולים דמויי סלע עמדו בציפיות עד עתה, הסאונד היה מאוד איכותי במנעד מאוד רחב ובשמירה על יציבות רבה לכל אורך ההשמעה, העובדה שהם ממש בצורה של סלע עוזרת להדגשת החוויה הטבעית של המוזיקה והסאונד, ההנדסה של הרמקול גם כן תומכת באיכות הסאונד המיטבית, מיקום הוופר במעלות ספורות כלפי מעלה תורם מאוד לדומיננטיות הצלילים הנמוכים, המורגשים בכל המשטח בין שני הרמקולים, הצלילים הגבוהים הנובעים מהטוויטר החבוי נשמעים גם כן מאופן מובהק ופרטני ומאזנים באופן ראוי את הנמוכים המסיביים, גם בהשמעת סאונד קולנועי של תוכן המוקרן על מסך, מקרן או טלוויזיה, ומספק את האלמנטים הנדרשים כדי לחוות חוויה קולנועית אמיתית ומלאה  בסביבה חיצונית, פתוחה, המרגישה עמוקה ומוחשית גם באווירה פתוחה לגמרי.

צילום מרכז הסאונד

שורה תחתונה

המטרה אליה מיועד ה ROCK-185BT  היא הגברה של שטח חיצוני, והוא עומד בציפיות ואף יותר, העובדה שהרמקולים מעוצבים כמו סלע ומוסווים בסביבה כמו סלע מן המניין תורמת לתחושה הסקרנית כשאתה מגיע למקום, שומע מוזיקה ומחפש מאיפה היא מגיעה, הסלעים נמצאים בהסוואה מוחלטת ולמרות זאת כאשר הם מנוגנים לא ניתן לחשוב שהם סתם עוד סלע, הסאונד המופק מהם מפתיע בעוצמתו, מעבד הDSP יחד עם ניגון תוכן ראוי תורם רבות לאיכות הגבוהה והיציבות לאורך זמן שמראה הסט ROCK-185BT תחת בדיקה ובחינה מאומצת ומעמיקה, גם כאמור בחזית הסאונד הקולנועי עומד הסט בציפיות, והתחושה המוחשית והטבעית הנלווית להקרנות קולנועיות מושגת במלואה בעזרת ה ROCK-185BT והוא מספק אווירת סטריאו קולנועית עשירה ועונה גם על דרישה זו בצורה אופטימלית.

אני רואה את הרמקולים לגינה בלוטוס ROCK-185BT מתפקד נהדר תחת דרישות שונות ומגוונות, אם מדובר הגברה למוזיקת רקע במרפסת, הקרנה קולנועית או משחק כדורגל בגינה ועד למסיבה קטנה שתרקיד את כולם תחת כיפת השמיים.

ניתן להשיג אצל:

מרכז הסאונד – יבואני מערכות סאונד ביתיות ומקצועיות.

ואצל המשווקים המורשים.

בשיתוף מרכז הסאונד

כדאי להכיר