חוסר היציבות בשווקים נמשך גם בעת ימי החגים לדתות השונות. כאשר ברקע העלאות ריבית שכבר בוצעו וכאלה שמובטחות לשבועות הקרובים, יורד האירו מול הדולר ומטבעות אחרים בעולם וגם השקל הישראלי נחלש, לקראת העלאות ריביות שצפויות בשבועות הקרובים בארה"ב ובאירופה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהבוקר היום (ב') נחלש השקל ובשעה הזאת הוא מאבד 1.2% מערכו מול הדולר המתחזק בעולם. שער הדולר בישראל הוא כעת 3.2376 שקלים, התחזקות של 1.2%, לאחר שערב החג ירד לראשונה בשבועות האחרונים אל מתחת לרף של 3.20 שקל.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
בשל היחלשותו מול הדולר, האירו לא מתחזק גם מול השקל הישראלי ונסחר בשער של 3.493 שקלים, שער זהה לערב חג הפסח.
בעולם נחלש כאמור האירו מול הדולר ונסחר היום בשיא של 1.0788 שקלים, ירידה של כ-0.2%. עיקר החלשות האירו נובעת מהמשך המלחמה ואף החרפתה בימים האחרונים באוקראינה.
מטבע הרובל הרוסי לא רושם כמעט שינוי מול הדולר ונסחר בשער של 80 רובל לדולר אחד. מול האירו הוא הוסיף 0.2% ונסחר ב-85.15 רובל לאירו.
כעת צופים בבנקים ובבתי ההשקעות עליות ריבית ברוב המדינות המפותחות בעולם בשבועות הקרובים לאחר שהריבית כבר עלתה בארה"ב ברבע אחוז, בבריטניה שלוש פעמים ברציפות ברבע אחוז וגם בישראל בשבוע שעבר בשיעור של רבע אחוז. מה שעדיין לא ידוע הוא אם קצב העלאות הריבית יגבר כעת נוכח האינפלציה הגבוהה שכבר הגיעה לשיא בן 41 שנים בארה"ב, 8.5% בשנה, ולשיא של 30 שנה באירופה, יותר מ-7%. בישראל האינפלציה עומדת כעת עדיין על קצב של 3.5% בשנה וההערכות הן שהיא תעלה עוד בתקופה הקרובה אך לא תגיע לממדים של ארה"ב ואירופה.