1 צפייה בגלריה
חג שמח
חג שמח
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית המשפט למשפחה בקריות קיבל לאחרונה בקשה של קטין להרחיב את זמני השהות עם אביו, ובין השאר קבע כי הוא ישהה אצלו בליל הסדר בסוף השבוע החולף.
בחודש שעבר הגישה האפוטרופא לדין שמונתה לקטין בקשה דחופה לשמיעת קולו (גילו המדויק לא צוין) והעברתו לאחריותו ההורית של האב, תוך קביעת זמני שהות לאם. כיום הוא שוהה עם האב מדי שבוע מיום שלישי ועד חמישי בבוקר, וכן בסופי שבוע לסירוגין. ביתר הימים הוא שוהה עם האם.
מתוכן הבקשה החסויה עלו דברים מדאיגים ביחס למצבו הנפשי של הקטין, והשופטת מאיה לוי קבעה עמו ראיון, שתוכנו נותר חסוי. עם זאת, החלטה ציינה השופטת התרשמותה הכללית שלפיה "מדובר בנער צעיר מקסים, בוגר וורבאלי לגילו, שהיטיב לבטא את רגשותיו ומחשבותיו בצורה מדויקת, משדר אמינות, ישירות ורגישות לצד חשיבה בוגרת עם יכולת לזקק מחשבותיו לכדי הבעת רצון ברור ופתרונות בהם הוא מעוניין, על מנת לשפר את מצבו ואת איכות חייו".
היא ציינה כי התרשמה שמדובר בביטוי אותנטי של מחשבותיו ותחושותיו, להבדיל מדקלום טכני של רצונות ההורים או מי מהם. "הקטין דיבר בשפתו שלו, לא השתמש בביטויים שאינם מותאמים לגילו ולחשיבה עצמאית", ציינה והוסיפה שהוא מודע לחשיבות הנוכחות של שני הוריו בחייו ומעוניין בהמשך קשר שוטף עם שניהם.
עו"ד מיה רשל ארבל  עו"ד מיה רשל ארבל צילום: מיה רשל ארבל
על פי השופטת לוי, המלצת האפוטרופא לדין להרחיב את זמני השהות של הקטין עם האב תואמת את רצונו של הנער ואת טובתו. "הקטין הביע את זעקתו ביחס לנסיבות חייו כיום בנימה חרישית, נוגעת ללב, אך נחרצת ושאינה משתמעת לשתי פנים", כתבה.
היא הבהירה כי הנסיבות שבהן עתר הנער להרחיב את זמני השהות עם אביו אינן קשורות למצבם הכלכלי של מי מהוריו. "אין המדובר ברכישת משחקים, בגדים ממותגים, טלפון נייד חדיש או גודל החדר והבית של כל אחד מהצדדים; המדובר על מענים רגשיים, נוכחות בפועל פניות וזמינות היחסית של ההורים", כתבה.
בהחלטה צוין כי מתסקיר הרווחה עולה שנוכחות האב בחיי הבן מעניקה לו תחושת בטחון, מוגנות ויציבות. הובהר כי לפי הפסיקה "טובת הקטין אינה אלא אינטרס הקטין" ובנסיבות שבהן הקטין הביע רצון חד וברור להרחיב את זמני השהות אצל אביו וגורמי הטיפול הישירים תמכו בכך, מן הראוי לעשות כך לתקופת ניסיון ולאחר מכן לקיים דיון במעמד הצדדים ולבחון אם חל שינוי לטובה במצבו של הנער.
בסופו של דבר הורתה השופטת כי עד לדיון הקבוע ביוני הקרוב, הקטין ישהה עם אמו מיום א' עד יום ב' ובכל סוף שבוע שני, וביתר הזמן עם אביו. היא ציינה למען הסר ספק כי הקטין יחגוג את ליל הסדר עם האב. בנוסף היא הפחיתה את המזונות שבהם מחויב האב עד לדיון.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בהחלטה • עו"ד מיה רשל ארבל עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין