ארבעה חודשים לאחר הפיצוץ בחתונה של ראש ארגון הפשע מרחובות, עמוס לביא, נדמה שהחקירה נקלעה למבוי סתום והסיכוי לפענח את התיק קלוש ביותר נכון לעכשיו.

עד היום לא ברור לחוקרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז מרכז מי העבריין שהטמין את המטען והפעיל אותו בערב חתונתו של לביא עם בת זוגו ענבל. כתוצאה מהפעלת המטען נפצעו שישה אורחים באורח קל. לכלה הטריה נגרמה טראומה נפשית קשה והיא הייתה בהלם מהעובדה שהרסו לה את החתונה.

עמוס לביא (צילום: פרטי)
עמוס לביא ביום החתונה | צילום: פרטי

לביא, שתכנן לערוך מסיבת חתונה נוספת באולמי שמחות באור יהודה כפיצוי על פיצוץ החתונה, ויתר על הרעיון הזה נכון לעכשיו. יחד עם זאת, החוקרים בתיק שתשאלו את לביא יום למחרת החתונה לא קיבלו ממנו תשובות מי יכול היה לפוצץ מטען חבלה בערב חתונתו. 

אף חשוד לא נעצר במעורבות בפיצוץ בחתונה, גם לא מי ששלח את העבריין להפעיל את המטען. גם סרטוני מצלמות האבטחה של אולם השמחות היוקרתי שבו נערכה החתונה לא סייעו לפתור את התעלומה ולבצע מעצרים של מעורבים במעשה.

עמוס לביא (צילום: Photo by Flash90)
מחפש נקמה. עמוס לביא | צילום: Photo by Flash90

"יש קושי להגיע למי שהניח או הפעיל את מטען החבלה", הודה גורם במשטרה. "ברור שעמוס לביא ואחרים לא ישתפו פעולה וימסרו מידע מי יכול היה לבצע את הפיצוץ. אבל אנחנו ממשיכים בחקירת הפרשה החמורה. אוספים מידע בתקווה לפענח את התיק ולהעמיד לדין את האחראים למעשה שיכול היה להסתיים במותם של אנשים".

ל-mako נודע כי העבריין החשוד בפיצוץ החתונה של לביא הוא בשנות השלושים לחייו, וככל הנראה נמלט כמה שעות לאחר מכן לטורקיה. מידע אחר מדבר על כך שהוא מסתתר בצפון הארץ ונמצא תחת חסותם של עבריינים שנחשבים לאויביו של לביא.

"אין סיכוי בעולם שעמוס לביא יגיע לעבריין הזה. הוא שמור ומאובטח יותר מאשר כספת בבנק", חשף עבריין ממרכז הארץ הבקיא בפרטי המקרה. "רק מעטים מאוד יודעים שהוא קשור לפיצוץ. זה סוד. איפה הוא? נשאיר את זה ככה באוויר. זה ממש לא משנה".

ללביא ואנשיו אין ספק שמי שעומד מאחורי הנחת המטען הוא ראש ארגון הפשע בני שלמה ויד ימינו אייל נגר, אויביו המרים שרצו לנקום בו ולהביך אותו ביום שהיה אמור להיות היפה בחייו.

"עמוס בטוח יודע מי הניח את המטען ומי שלח אותו. בגלל שאין לו יכולת להגיע לאותו עבריין אז הוא מנסה לפגוע באנשים שקרובים לשלמה ונגר", טוען עבריין המעורה בפרטי הפרשה. "להערכתי עמוס לא יגיע לאותו עבריין. הוא נמצא במקום מוגן ולכן הוא יצא למסע נקמה. כשעמוס פצוע זה גרוע יותר מאריה פצוע. כמו שאני מכיר את עמוס הוא נקמן, על פיצוץ החתונה מבחינתו אין סליחה ומחילה וגם אם יקח שנים רבות האיש שעשה את זה ישלם בריבית דריבית וגם אלה ששלחו אותו".

בני שלמה (צילום: חדשות 12)
שלח את מניח המטען? בני שלמה | צילום: חדשות 12

אותו עבריין רומז על התקרית שהתרחשה בחודש פברואר האחרון, כשמטען חבלה התפוצץ ליד בית אחיינו של שלמה בבאר שבע וגרם לנזק רב. על פי החשד של היחידה המרכזית במשטרת מרחב הנגב, לביא שיגר שלושה צעירים בדואים לזרוק את המטען לעבר ביתו של האחיין, אך הם טעו בכתובת והשליכו אותו לעבר בית השכנים.

המטען גרם נזק כבד לרכוש ולכלי רכב שחנו בסמוך למקום. שני עבריינים בדואים מרהט שנעצרו שמרו על זכות השתיקה ולא ענו לשאלות החוקרים כדי לא להפליל את לביא או אנשים אחרים בפרשה. בעקבות כך החוקרים נאלצו להסכים לסנגוריו של לביא, עורכי הדין שחר חצרוני ושני מורן, לשחרר אותו ממעצרו מאחר ואין לו שום קשר פרשה ואין בדל של ראייה הקושרת אותו לפיצוץ מטען החבלה בבאר שבע.

הרכב שהתפוצץ בחתונתו של עמוס לביא (צילום: רחובות ניוז)
זירת הפיצוץ בחתונה, בחודש ינואר האחרון | צילום: רחובות ניוז

חוקרי ימ"ר מרכז כאמור טרם עצרו חשוד בפיצוץ החתונה של לביא. המידע על מעורבים בהנחת המטען והפעלתו זורם באיטיות. גם סרטוני מצלמות האבטחה שנלקחו מהמקום לא מסייעים לפענוח התעלומה.

"זה תיק מורכב מאוד. לא פשוט", אומר גורם במשטרה. "הגורמים  שמעורבים מן הסתם בהנחת המטען לא מתגוררים באזור רחובות. הם קיבלו מידע על קיום החתונה והתכוננו בהתאם. לעמוס לביא יש לא מעט אויבים. אנחנו מיפינו את כל האפשרויות והחקירה בעיצומה. זה מקרה חמור שיכול היה להסתיים באסון כבד".