גבר בשנות ה-50 לחייו מצא את מותו בבית החולים בוונצואלה, אחרי שאנשי הצוות הכירורגי שכחו בתוך גופו את אחד מכלי הניתוח שלהם. תמונות שהותרו מאז לפרסום מהמקרה חשפו כיצד המנתחים שכחו בבטנו של איוון צ'אבז (59) מלקחי פאן באורך של יותר מ-12 ס"מ.

התקרית אירעה בבית החולים של אוניברסיטת מרקאיבו, העיר השנייה בגודלה בוונצואלה. צ'אבז הובא לחדר הניתוח בעקבות דלקת במעי הגס ותוך כמה שעות, שוחרר להתאושש באחת המחלקות לאחר שהפרוצדורה הוגדרה כהצלחה. למרות זאת, ארבעה ימים לאחר מכן, חלה התדרדרות משמעותית במצבו.

המטופל התלונן על כאבים וכאשר טיפול תרופתי לא עזר, הוא הועבר לבצע בדיקת רנטגן – שם למעשה גילו את המלקחיים. צ'אבז הובא בשנית לחדר הניתוח כדי לחלץ את המכשיר הרפואי. הפרוצדורה הוגדרה כהצלחה גם במקרה הזה, אבל מצבו של המטופל הוסיף להחמיר והוא בסופו של דבר מת חמישה ימים לאחר מכן.

לפחות שני רופאים נעצרו על ידי הרשויות בעקבות התקרית הטרגית, שניהם כבר שוחררו לביתם. בינתיים, בני משפחתו של צ'אבז מפנים אצבע מאשימה כלפי הנהלת בית החולים ומאשימים את אנשי הצוות ברשלנות.

ד"ר פרדי פצ'אנו ארנס, אחד הרופאים בבית החולים, התייחס לתקרית וטען שמותו של המטופל לא נגרם כי שכחו מכשור רפואי בגופו. מעבר לזה, הוא יצא להגנת עמיתיו ואמר: "זה לא הגיוני להאשים רופא, אדם שכל תפקידו הוא להציל חיים, ברצח של מטופל". נכון לעכשיו, עדיין לא ברור אם בני המשפחה יגישו תביעה נגד בית החולים.