ד' סיון התשפ"ד
10.06.2024
בקואליציה תוקפים

סמוטריץ': "מי ששותף לממשלה - לא צריך להכניס אותו לבית כנסת"

בצל הניסיון לגייס עריקים נוספים מהקואליציה, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' אומר שפוליטיקאים החברים בממשלת בנט, והפרו את הבטחותיהם לציבור - לא צריך להכניסם לבית כנסת | בקואליציה תוקפים בתגובה: "לאמירות המשסעות שלו אין קונים"

סמוטריץ': "מי ששותף לממשלה - לא צריך להכניס אותו לבית כנסת"
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שוב מעורר סערה, לאחר שקרא הערב (שלישי) שלא להכניס לבתי הכנסת את מי ששותפים בממשלת בנט-לפיד, שהפרו את הבטחותיהם לציבור. בקואליציה תוקפים אותו בתגובות קשות וחריפות.

יו"ר 'הציונות הדתית' התראיין לרשת ב' על רקע הניסיון באופוזיציה לגייס עריקים נוספים כדי להפיל את הממשלה, ואמר: "אני טוען שמי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית כנסת".

בהמשך הבהיר את דבריו, "אני חושב שאנשים שהפנו עורף לציבור צריכים להרגיש לא רצויים. מי שמכר את המדינה לתנועה האסלאמית ועכשיו הולך לעשות את אותו הדבר לתומכי הטרור ברשימה המשותפת בהחלט לא ראוי לבוא בקהל".

בתגובה לדבריו, בקואליציה השיבו במתקפה. "‏דרכו של סמוטריץ, המנהל מדיניות קיצונית של שריפת אסמים מביישת את המושג "ציונות הדתית". עכשיו הוא מנסה לשווק את פוליטיקת השנאה שלו לבתי הכנסת. לאמירות המשסעות האלו אין קונים", תקף השר לשירותי דת, מתן כהנא.

יו"ר הועדה לשירותי דת, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו' תקפה גם היא: "‏טוב לדעת שבצלאל סמוטריץ' נהיה סלקטור על היהדות. קודם הוא הפך חצי מהעם לבוגדים וניסה להפוך את הממשלה ללא לגיטימית רק בגלל שהוא לא חלק ממנה. עכשיו הוא מחליט מי ראוי או לא ראוי להכנס לבתי כנסת. אני ממש לא רוצה לדעת מה יהיה הצעד הבא שלו", כתבה בציוץ בטוויטר.

והיא לא לבד. גם סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן מ'מרצ' תקף ואמר: "במדינת ההלכה של סמוטריץ' אין מקום לכל יהודי, אלא אם כן אתה עומד במבחני הסף של הימין המשיחי. איזה מזל שאתה וחבריך באופוזיציה מטנפים מהצד ולא מנהלים את המדינה".

שעות לאחר קיום הראיון, סמוטריץ' פרסם הבהרה ברשתות החברתיות, ובה טען בין היתר כי "הדוגמא של בית הכנסת לא נאמרה בהקשר הדתי אלא התרבותי. אנשי ימינה לא רצויים בשלל אירועים ציבוריים בקרב הציבור שאותו הונו, וזה אך טבעי ומתבקש", כך כתב.

בצלאל סמוטריץ ממשלת בנט לפיד מתן כהנא יוליה מילינובסקי יאיר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד