Skip to content

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה אישרה חיבור מאחזים פירטיים לחשמל

המשנה, עורכת הדין כרמית ויס אשרה הבוקר עקרונית את חיבור מאחזים לרשת החשמל ובימין מברכים ומזהירים: כן לחיבור התנחלויות לא חוקיות ולא לחיבור מבנים וכפרים פלסטינים. חיבור הפלסטינים לחשמל יהווה "חנק הישובים, והקמת מדינה פלסטינית ללא מו"מ", הזהירה ח"כ סטרוק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה למשפט אזרחי, כרמית יוליס, אישרה היום (שלישי) חיבור חשמל ליישובים בהתיישבות הצעירה באזור יהודה ושומרון בעלי אופק הסדרה. פירוש הדבר  הוא שלאחר חיבורם לחשמל של היאחזויות פירטיות ולא חוקיות, תוכל המדינה  ל"אזרח" רשמית את ההתנחלויות ולהפכן למאחזים חוקיים.  שר המשפטים גדעון סער בירך על המהלך. "מברך על חוות הדעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (אזרחי) עו"ד כרמית יולס המאפשרת עקרונית חיבור ישובים בהתיישבות הצעירה בעלי אופק הסדרה לחשמל", כתב סער בטוויטר.

דניאלה וייס בהפגנה למען המאחז הבלתי חוקי אביתר (צילום: ציפי מנשה)


סער מברך (צילום מחשבון הטוויטר שלו)


אורית סטרוק מזהירה (צילום מחשבון הטוויטר שלה)

מכתבה של המשנה ליועצת לממשלה

סער הוסיף: "מדובר במהלך חשוב כלפי אזרחי ישראל בהתיישבות הצעירה, ואני מקווה שהמהלך המלא יושלם תוך פרק זמן סביר לאחר שממשלות ישראל בעבר נמנעו מלטפל בנושא". יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת ניר אורבך מימינה שהציב כתנאי להישארותו בממשלה את חיבור המאחזים לחשמל בירך על ההחלטה: "מברך את השר גדעון סער על ההחלטה החשובה והרחבה שיצאה כעת ממשרדו. שלב נוסף לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל הושלם. אמשיך לפעול לחיבור". חברת הכנסת מציונות הדתית, מיהרה לצייץ לחבר הכנסת אורבך אזהרה: "ניר תיזהר, אל תתן ידך, או הסכמתך-בשתיקה, לתכנית "שטחים תמורת חשמל" של בני גנץ: הלבנת מאחזי-אבו מאזן "בתמורה" לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל, היא סיוע פעיל שלך, כן שלך, להשתלטות הפלסטינית על שטחי יו"ש, חנק הישובים, והקמת מדינה פלסטינית ללא מו"מ". "חשמל לא לכולם" כתבה סטרוק, תושבת חברון, כשכוונתה ברורה: לא לאפשר חיבורי חשמל לפלסטינים מול חיבור ההיאחזויות הלא חוקיות שקיבלו לאחרונה שם מכובס להפליא: ההתיישבות הצעירה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן