בקרוב בישראל: שירות המוניות האוטונומיות של מובילאיי

האם בקרוב נראה מוניות ללא נהג ברחובות ישראל? • מובילאיי הציגה את הרכב האוטונומי המדמה מיומנות של נהג אנושי ומחקה נהיגה מרובת עצירות - כל זאת ללא מגע יד אדם

בקרוב בישראל: שירות המוניות האוטונומיות של מובילאיי // צילום: מובילאיי

מובילאיי, מקבוצת אינטל, הציגה היום בישראל את מערכת החישה True Redundancy הפועלת ללא מגע יד אדם. בחברה אומרים כי מדובר באבן דרך משמעותית לקראת השקת שירותי הרובו-טקסי המתוכננים לפעול בישראל ובגרמניה עד סוף השנה.

נזכיר כי לפי החוק שאושר לפני כמה שבועות, בישראל יתאפשר ניסוי רכב אוטונומי ללא נהג מאחורי ההגה, עם או בלי נוסעים המשלמים עבור הנסיעה. מובילאיי הכריזה בעבר על כוונתה להפעיל שירותי רובו-טקסי באזור המרכז המכרז בשותפות עם חברת פולקסווגן.

בקרוב בישראל, צילום: מובילאיי

שיטת True Redundancy של מובלאיי משתמשת בשתי תת-מערכות חישה עצמאיות - האחת עם מצלמות בלבד והשנייה משלבת רדאר ולידאר - כדי לשמש כגיבוי אחת לשנייה במקום כמערכות משלימות. התוצאה היא פתרון שאמור להאריך את הזמן הממוצע בין תקלות. כלי הרכב האוטונומיים שנוסעים כעת בישראל הם הכלים הראשונים של מובילאיי שמשלבים את שתי המערכות בכלי רכב אחד, וממחישים את הביצועים הצפויים של הרובו-טקסי בפעולה בעולם האמיתי. נציין כי אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה, נוסע כל בוקר לעבודה ברכב אוטונומי.

בהודעת החברה נכתב כי הרכב האוטונומי מבצע את הנסיעה כפי שנהג אנושי היה עושה זאת, ומפגין מוכנות כמעט מוחלטת לקראת הפעלת שירותי הרובו-טקסי המתוכננים.

יפעלו גם בגרמניה, צילום: מובילאיי

הרכב האוטונומי שמוצג בסרטון מדמה מיומנויות של נהג אנושי ומחקה נהיגה מרובת עצירות בדומה לשירותי הזמנת הנסיעה. בסרטון נראה הרכב האוטונומי של מובילאיי כשהוא מתפקד כשירות רובו-טקסי בירושלים, נוסע ליעדים מרובים ועוצר בנקודות איסוף והורדת נוסעים.

"בניגוד לנורמות המקובלות בתעשייה, המערכת של מובילאיי פועלת עם שתי מערכות חישה נפרדות המגבות אחת את השנייה. התמרון הטבעי של הרכב בתרחישים מורכבים להפליא מוכיח את הערך של גישה זו", אומר יוהן יונגווירת', סגן נשיא של ניידות השירות של מובילאיי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר