אלו הקטנים - גדולים יהיו: סיפור ההצלחה של הפועל עמק חפר

הכדורסל הישראלי בגילים הצעירים חווה התפתחות גדולה בשנים האחרונות, והפועל עמק חפר היא אחת מהדוגמאות הטובות לכך • כל קבוצות המחלקה נמצאות בצמרת הליגות שלהן, וגם מבחינת יצוא שחקנים הן עושות עבודה נהדרת • הערב היא היחידה שיכולה לזכות גם בגביע המדינה לנערים וגם לנוער

הפועל עמק חפר. המחלקות הצעירות של המועדון בטופ, צילום: יוני שרצר

משהו טוב עובר על הכדורסל הישראלי בגילים הצעירים בשנים האחרונות. ההצלחות של נבחרות ישראל הן תוצאה של עבודה טובה שנעשית באיגוד הכדורסל, אך מעבר לכך מדובר בתהליך עומק חיובי שעובר גם על האגודות והמועדונים השונים.

הפועל עמק חפר היא אחת הדוגמאות הטובות להתפתחות שעברו רבים מהמועדונים ברמת המקצוענות והיסודיות. עד לפני שנים מעטות מכבי ת"א, הפועל ת"א, הפועל גלבוע/מעיינות, מכבי ראשל"צ ואגודות נוספות בלטו והצטיינו בגילי הנוער, ולאחרונה גם עמק חפר נכנסה לחבורת הטופ. 

דוגמה טובה לכך נקבל בערב הגמרים שייערך היום (שלישי) באולם החדיש בחדרה בו קבוצת הנוער של המועדון תתמודד מול הפועל גלבוע/מעיינות וקבוצת הנערים תפגוש את מכבי ת"א בניסיון לזכות בשני גביעים.

העבודה שנעשית במועדון באה לידי ביטוי קודם כל בהישגיות. קבוצת הנוער זכתה בעונה שעברה בדאבל תחת הדרכתו של יהוא אורלנד שמצליח בעונת הבכורה שלו באימון בוגרים בהפועל חבל מודיעין. גם העונה, תחת הדרכתו של עמית בן דוד, קבוצת הנוער מובילה את הטבלה לאחר ניצחונות על כל קבוצות הצמרת, וכאמור תנסה להגן הערב על הגביע. 

קבוצת נערים א' של המאמן רמון וולפסון תשחק גם היא כאמור בגמר הגביע, ובליגה היא נמצאת במקום הראשון. קבוצת נערים ב' במקום ראשון בלאומית ב', וכן שאר קבוצות המחלקה מדורגות בצמרת של הליגות בהן הן משחקות.

עמק חפר. מועדון הישגי, צילום: יוני שרצר

בקיץ האחרון לאחר עזיבתו של אורלנד שגם אימן את הנוער וגם שימש כמנהל המקצועי של המחלקה, ראשי המועדון כבר סגרו עם עדי עמוס, ששימש בשנים האחרונות כמאמן קבוצת הנערים של מכבי ת"א וגם עובד בנבחרות ישראל הצעירות, כמחליפו, אך ברגע האחרון אורן אהרוני החליט ללכת להרצליה, ובמכבי הפעילו לחץ גדול על עמוס שיקח גם את אימון קבוצת הנוער ואת תפקיד המנהל המקצועי של המחלקה הצהובה. 

בתוך זמן קצר סגרו ראשי עמק חפר עם עמית בן דוד שידוע כאחד השחקנים החכמים ששיחקו בישראל בעשורים האחרונים ובשנים האחרונות עבד כעוזר מאמן וכמאמן ראשי בליגת העל. כאמור, גם תחת המאמן-מנהל מקצועי החדש, רמת ההישגיות ופיתוח השחקנים נמשכת. 

מעבר להישגים, המטרה החשובה ביותר של מחלקות הנוער היא ייצוא שחקנים, וגם פה עמק חפר עושה עבודה נהדרת - רכז נבחרת העתודה שוהם גת, מצליח העונה בחבל מודיעין תחת אורלנד שאימן אותו בעמק חפר, נועם יעקב מצטיין באקדמיה היוקרתית של וילרבאן ונחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורסל הישראלי, אביתר מור יוסף שבולט גם הוא בלאומית ושחקנים אחרים.

אחרי עזיבתו של יעקב בקיץ האחרון, אחד השחקנים המרכזיים בקבוצת הנוער העונה הוא בן שרף (15, 1.96 מ') שגדל במועדון. לאחרונה קיבל הגארד זימון יוקרתי לקבוצת "הדור הבא" של אירופה שאומנה על ידי כוכב העבר האגדי ואסיליס ספאנוליס בטורניר הנוער של היורוליג.

 

אחת הגאוות הגדולות של מחלקות נוער היא כמה שחקנים הן מספקות בכל קיץ לנבחרות השונות. לאורך שנים המועדונים הבכירים שהזכרנו למעלה סיפקו את מירב השחקנים לנבחרות, ואולם הקיץ מסתמן שכמעט בכל הנבחרות (מגילי 14-15 ועד נבחרת העתודה) יהיו בין שניים לארבעה שחקנים מעמק חפר. מי שמתמצא בגילי הנוער יודע שמדובר בנתון מרשים.

כדי לסייע לשחקנים הצעירים להגיע מוכנים לקריירה המקצוענית, המועדון מחזיק קבוצת בוגרים שמשחקת בליגה הארצית ועד העונה הורכבה מחמישה שחקנים בוגרים שהגיעו מבחוץ ושאר שחקני קבוצת הנוער של המועדון המשחקים גם בליגת העל לנוער וגם בליגה הארצית לבוגרים, תחת אותו מאמן. 

רק לאחרונה הם העפילו לפלייאוף בליגה הארצית. לפי התוכנית, מהעונה הבאה הקבוצה בליגה הארצית תהיה מיועדת אך ורק לבוגרי מחלקת הנוער בגילים 18-23 שישחקו בה עונה או שתיים לפני שירגישו מוכנים להמשיך את הקריירה המקצוענית.

כמו כן, המועדון שפועל במסגרת העמותה לקידום הספורט בעמק חפר המנוהלת על ידי פיליפ סימון ותחת מועצת עמק חפר וראשת המועצה ד"ר גלית שאול, מפעיל אקדמיה לכדורסל בבית הספר רמות ים במכמורת עם פנימייה ומעטפת לימודית המסופקת על ידי מנהל בית הספר אשר קאסו המשמש במקביל גם כיו"ר איגוד הכדורעף. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"הבנו שניהול ושיטת העבודה הם הדברים שיכולים לקחת אותנו לרמה הבאה וגם לשמר את מה שהשגנו", מספר מנהל המועדון ליאור קפלינסקי. "אנחנו עובדים עם ספר נהלים שבנינו בהתאם לאיזו 9001 (סדרת תקני איכות בינלאומיים, המוגדרים על ידי ארגון התקינה הבינלאומי, י"מ). "בנינו חזון וממנו יוצאת תוכנית עבודה לכל הרמות במועדון. החזון הזה תלוי בכל אולם אימונים ובכל משרד במועדון, כי ארגון ללא חזון אולי יכול להצליח, אבל לא יכול להישאר בטופ לאורך זמן. כל המנהלים והמאמנים אצלנו מחויבים למועדון 24/7. הם חיים את המועדון ואת הקהילה, והם הבסיס להצלחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר