"רוקדים עם כוכבים" האמריקנית עושה היסטוריה

הגרסה האמריקנית של הפורמט הוותיק של הבי. בי. סי עומדת לעשות היסטוריה כתוכנית הריאליטי הראשונה שתשודר בלייב בשירות הסטרימינג של דיסני

מנחת התוכנית טיירה בנקס , צילום: ABC

רגע אחרי ש"רוקדים עם כוכבים" הישראלית הסתיימה אמש (שני), מקבילתה האמריקנית עומדת לעשות היסטוריה ולהפוך לתוכנית הריאליטי הראשונה שתועבר בלייב ובאופן בלעדי בפלטפורמת סטרימינג.

תאגיד הענק דיסני, שמחזיק בזכויות באמריקה לפורמט של הבי.בי.סי, הכריז כי תחרות הריקודים הסלוניים, ששודרה במשך 30 עונות ברשת הטלוויזיה אי.בי. סי, תעבור החל מהסתיו הקרוב לשירות הסטרימינג דיסני פלוס.

מדובר במהלך שהתקשורת האמריקנית מכנה אותו "אסטרטגיה פורצת דרך". המטרה היא להתניע מחדש את הפורמט הוותיק, שרחוק מימי השיא שלו, ולעודד עוד צרכנים לרכוש מנוי לדיסני פלוס.

"העובדה שהפורמט הגלובלי האיקוני שלנו יעשה היסטוריה בתור המשדר החי הראשון בדיסני פלוס - משמעותה הזדמנות לצמיחה ושלב חדש באבולוציה של התוכנית", נמסר בהודעה מטעם אולפני ההפקה של הבי.בי.סי בלוס אנג'לס.

"רוקדים עם כוכבים" האמריקנית עלתה לראשונה בקיץ 2005 והפכה באופן מיידי ללהיט. התוכנית הגיעה לשיאה בעונות ששודרו ב-2010 וב-2011 עם ממוצע עונתי של כ-22 מיליון צופים מדי שבוע. בשבע השנים האחרונות הנתונים החלו לצנוח, ולמרות ניסיונות של המפיקים לעשות עונות מיוחדות (כמו עונת אול סטארס, עונה של ספורטאים בלבד ועונה של כוכבים בגילי העשרה) ולעורר באזז מחודש - הרייטינג לא התרומם.

לפני שנתיים הוחלט לרענן את צוות ההפקה ולפטר את המנחים הוותיקים. במקומם הובאה דוגמנית העל וכוכבת הטלוויזיה טיירה בנקס, שהובילה את התוכנית בשתי העונות האחרונות שלה. אבל גם בנקס לא סייעה לשקם את המותג, והרייטינג הממוצע בעונה שהסתיימה בנובמבר הסתכם בסך של 5.4 מיליון צופים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר