התפרצות בסין: שיא של מאומתים בשנגחאי - סגר נשקל בערים אחרות

הבורסה בסין רשמה ירידות חדות לאחר שההתפרצות הקורונה בעיר הגדולה במדינה הגיעה לשיא של 25 אלף מאומתים • בעיר גואנגז'ו נסגרו בתי הספר והרשויות נערכות להחמרת הגבלות הקורונה

עובדים מחלקים משלוחי מזוןן לאזרחים בסגר בשנגחאי, צילום: איי.פי

מדיניות "אפס קורונה" של ממשלת סין נתקלת בקיר של תחלואה: מספר שיא של נדבקים בנגיף הקורונה נרשם היום (שני) בעיר שנגחאי בסין עם יותר מ-26 אלף מאומתים חדשים, מתוכם כמעט אלף שהראו סימנים של תחלואה במחלה.

העיר המאוכלסת ביותר בסין מובילה בשיעור ההדבקה בסין ונמצאת בסגר מחמיר, כשתושביה אינם מורשים לצאת מבתיהם ונאלצים להסתמך על הזמנת מזון. הסגר אמור היה להסתיים בשבוע שעבר אך נמשך בשל שיעור ההדבקה הגבוה בעיר.

יד ברזל: הצבא הסיני אוכף את סגר הקורונה בשנגחאי



כתוצאה מהסגר המתמשך והמכה לשרשרת האספקה והייצור בסין, שוק המניות במדינה רשם צלילה קשה הבוקר. מדד הנג סנג ירד ב-3.6 אחוזים ומדד סי.אס.איי 300 של הבורסה בשנגחאי רשם ידיעה 2.8 אחוזים. בנוסף, ענקית המכוניות החשמליות "ניו" הודיעה כי השביתה את הייצור במפעליה בשנגחאי וכתוצאה מכך תעכב משלוחים של מכוניות חדשות ללקוחותיה.

המצב הכלכלי הקשה כתוצאה מהסגרים משפיע גם על דעת הקהל בסין. סקר שפרסמה חברת מורגן – סטנלי הראה כי 31 אחוזים מהציבור בסין חוששים כי לא יוכלו להחזיר את חובותיהם או לשלם שכר דירה, נתון שיא מאז פרוץ המגפה. מספר הפגנות זעם של התושבים נרשמו בעיר שנגחאי לאחר שרבים סבלו ממחסור במוצרי מזון ואולצו להמתין בתורים ארוכים לבדיקות קורונה המוניות.  

הגבלות גם בגואנגז'ו

הרשויות בעיר גואנגז'ו, הנמצאת בדרום סין והעיר הרביעית בגודלה בסין, הודיעו על סגירת בתי הספר ומעבר ללימודים מקוונים, זאת לאחר שמספר המקרים החדשים של נגיף הקורונה עלה בצורה משמעותית.

בעיר קיימו היום בדיקות קורונה המוניות למיליוני בני אדם והרשויות בעיר מקוות לבלום את התפשטות הנגיף בשטחה לפני שיהיה צורך בהכרזה על סגר מוחלט כמו בשנגחאי. בעיר הוחלט להפוך את מרכז התערוכות הגדול שלה לבית חולים מאולתר לחולי קורונה, זאת במטרה שלא להביא חולי קורונה לבתי החולים הרגילים בעיר.

אזרחים ממתינים בתור לבדיקת קורונה בסין, צילום: רויטרס



ווריאנט האומיקרון שחק עד דק את יכולת של סין להכיל את מדיניות "אפס קורונה" אימצה, הכוללת סגרים נוקשים במיוחד, בדיקות המוניות למיליוני אזרחים ואלפיקציות מעקב שאזרחים מחויבים להוריד לטלפונים הניידים שלהם.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר