השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל אביב דרש ביום חמישי האחרון ממייק בן ארי, החשוד בהונאת משקיעים, לספק תשובה מדוע נמלט מישראל. בן ארי, ששכר את עו"ד שלום גולדבלט כעורך דינו החדש, השיב לשופט במסגרת תצהיר שהגיש עוד באותו היום לבית המשפט וציין כי הוא ובני משפחתו אוימו ואפילו נגנבה חיית מחמד מבית המשפחה.
"יצאתי מישראל לאחר שאני ובני משפחתי אוימו על ידי גורמים שונים מספר פעמים. איומים אלו, אף נשאו אופי ממשי ובתוך זה הגעה של גורמים תוקפניים למקום המגורים שלי ושל בני משפחתי, מעקבים אחרי, גניבת חיית מחמד מבית המשפחה ועוד.. סברתי שעל מנת למנוע פגיעה במשפחתי ובי ועל מנת שאוכל לפעול בצורה יעילה למימוש הנכסים לטובת החזר החוב לנושים, עלי לפעול מחוץ לישראל", טען בן ארי.
1 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)
בן ארי הוסיף ואמר כי "הואיל ואני גם אזרח סרביה, יצאתי למדינה זו. לא 'נעלמתי' או 'נמלטתי', כתובת הדואר האלקטרוני שלי לא שונתה ונותרה פעילה... גם הנאמן וצוותו קיימו סדרת חקירות ופגישות פרונטליות עמי בסרביה... שיתפתי פעולה באופן מלא ומסרתי מידע. אני חוזר על התחייבותי לשתף פעולה עם הנאמן".
החלטת השופט לדרוש הסבר מבן ארי לגבי מדוע יצא מישראל, ניתנה לאחר שלאחרונה הנאמן לנכסי בן ארי וחברת EGFE, עו"ד ליאור דגן, טען כי בן ארי מסתתר כיום בסרביה ואינו משתף פעולה עימו.
הנאמן טוען כי מייק בן ארי "בעצמו ובאמצעות תאגידים בשליטתו - יזם וניהל את הונאת הפונזי הגדולה והממושכת ביותר שנעשתה בישראל עד כה, במהלכה החייב הונה אלפי משקיעים במשך תקופה של למעלה מ-15 שנים, תוך שהוא מציג להם 'רווחים פיקטיביים' שלא היו ולא נבראו, במהלכם גנב החייב סכום כולל הנע בין 600 ל-700 מיליוני שקלים".

"בן ארי איננו 'מיידוף' הישראלי והנאמן אינו ג'יימס בונד"

בן ארי דחה בתוקף את הנטען כנגדו בדו"ח הנאמן ובין השאר מציין בתגובה לדו"ח כי "מייק בן ארי איננו 'מיידוף' הישראלי, הנאמן איננו ג'יימס בונד הרודף אחרי 'ארכי-פושעים' ברחבי העולם, אין המדובר בהונאת פונזי הגדולה ביותר בישראל, לא נגנבו מעל ל-600 מיליון שקל ובית המשפט טיפל בעשרות תיקי חדלות פירעון מורכבים לא פחות.
"פעולה מושכלת אף עתידה לפרוע את מרבית החוב לנושים... סכום החוב המוערך לנושים הינו כ-250 מיליון שקל ולא סכום חוב מופרך ודמיוני של למעלה מ-600 מיליון שקל".
עוד טען כי אינו מכחיש כי נעשו טעויות בניהול החברה, אולם הניסיון לציירו כגנב אין לו בסיס. כמו כן, טוען מייק בן ארי כי אינו מסתתר בסרביה: "לראייה, הנאמן נפגש עם בן ארי מספר פעמים".
עוד טוען בן ארי כי במסגרת שיווק ההשקעות בהן החל בשנת 2000, שיווק למשקיעים שונים השקעה בקרן בלו ריבר שהיתה קרן למינוף וארביטרז' בתחום אג"ח מוניציפליות בארה"ב.
"בניגוד לדברי הנאמן, עד לשנת 2008-2007 הושקעו כספי המשקיעים בקרן בלו ריבר. במהלך שנת 2008-2007 מכר מייק בן ארי את הפוזיציה בקרן בלו ריבר עקב חשש כי הקרן תיפול בעת משבר הסאבפריים. הסך ממכירת ההשקעות בקרן בלו ריבר הושקע ולא נגנב בקרנות אחרות", נטען.
באפריל 2021 פתחה רשות ניירות ערך בחקירה בעניינו של מייק בן ארי וחברת EGFE, בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק הייעוץ, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון.
על פי החשד, בן ארי גייס מאות מיליוני שקלים מכאלף משקיעים, תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים. לאחרונה עבר התיק להחלטת הפרקליטות שטרם פרסמה את החלטתה האם להגיש כתב אישום.
במקביל לחקירה הפלילית שהתנהלה נגדו, בן ארי נכנס גם להליך חדלות פירעון ומונה לו נאמן. כ-700 מתוך כ-1,000 המשקיעים מיוצגים על ידי עו"ד איתן ארז ומור בן שושן.