גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #738413 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 738413        
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:03   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

קומאק C919: סין, סייבר והמטוס שיכבוש את העולם  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.04.22 בשעה 14:52 בברכה, miklo
 
לבואינג ואיירבוס יש סיבה לדאגה: אחרי עשורים שלמים של שליטה בשוק, נכנסת לזירה חברת קומאק הסינית, עם הבטחה לצמיחה במהירות מסחררת בזכות ה-C919 - מטוס מתקדם ומשתלם שהוא שיאומי בעולם של אייפונים. איך ישפיע השינוי על הנוסעים?


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

הקברניט קומאק סין מטוס נוסעים בואינג איירבוס (ניצן סדן)

שלום, כאן הקברניט; מי שלא תהיו והיכן שלא תהיו כשאתם קוראים שורות אלה - יש עליכם משהו מתוצרת סין. ולא בכדי: המעצמה הקומוניסטית היא רצפת הייצור של האנושות. ולא סתם מעצמה: העולם עוד לא ראה כוח כזה אדיר שצומח כל כך מהר, ופורץ לשחקים. עד כדי כך, שייתכן ובקרוב תכבוש את שמי העולם גם ברמות שאינן מטאפוריות.
–––––––טורים קודמים–––––––
הקברניט👨‍✈️📸באינסטגרם
תעלומה באוקראינה: לאן נעלם חיל האוויר הרוסי?
טורף על: קאמוב 52, מסוק הקרב הקטלני של רוסיה במלחמה באוקראינה
סגר אווירי: פיתרון למשבר באוקראינה או מתכון לאסון עולמי?
מעופף כמו פרפר, עוקץ כמו דבורה: איך עובד טיל נגד טנקים?
חייו ומותו של הטיטאן הלבן: 10 דברים שלא ידעתם על המטוס הכי גדול בעולם
––––––––––––––––––––––––
על מה אני מדבר? ובכן, איכות החיים של המעמד הבינוני בסין מטפסת פלאים, בין השאר בשל מבול של הון זר, שמגיע בזכות נטיית העולם המערבי לקנות אייפון חדש בכל פעם שהישן התלכלך. אז סין צומחת, ערים גדלות ומתפתחות, וזה עומד לקבל ביטוי חסר תקדים בתחום התחבורה: ממשלת סין תקים כ-150 נמלי תעופה חדשים עד 2040, כדי לספק את צורכי הציבור.

טרמינל נמל התעופה החדש בבייג'ינג (צילום: AP)

ולא רק: המדינה צריכה מטוסי נוסעים ותשתיות עבורם. כמה? המון; מתי? מהר. או במספרים, סביב 8,000 מטוסים, עם חלפים וציוד קרקע, מערך בדיקות והכשרות. לפי הערכות, זה יהיה שוק של כשלושה טריליון דולר - מספיק כדי לקנות את אפל, אמזון, ואת נורווגיה.

שנים רבות נשענו הסינים על יצרניות זרות כדי להשיג מטוסים, אבל החגיגה נגמרה; את הטריליונים האלה רוצה סין להשקיע בחברות מקומיות. כך נולדה יצרנית המטוסים האזרחיים הלאומית קומאק (Comac), והחלה בדרכה להפוך למעצמת תעופה ראויה למדינת האם שלה. מיהי, מה היא יודעת לעשות, והאם תוכל לשנות את חוקי המשחק בשוק מטוסי הנוסעים - שוק בו שולטות ביד רמה בואינג האמריקאית ואיירבוס האירופית?

ביתן חברת קומאק בתערוכת תעופה (צילום: airlinereporter)

פי הערכות, שתי הענקיות רועדות מפחד: עד שסיימו לחלק את העוגה העולמית ביניהן, והנה בא שחקן שלישי עם שאיפות גדולות, תזרים הון פראי ותיאבון בריא לקינוחים.

החברה קמה באביב 2008, עם הון ראשוני של שני מיליארד דולר. בניגוד למתחרות, היא קמה עם גישה ישירה לחומרי גלם דרך ספקיות ממשלתיות, ביניהן חברות לעיבוד אלומיניום, חקר מתכות, דלקים וכימיקלים ועוד. די בחיבור הזה כדי להוזיל פיתוחי מטוסים, ולאפשר לה למכור אותם במחיר נגיש משל כל מתחרה.

נשיא סין שי ג'ינפינג בקוקפיט מטוס קומאק (צילום: רויטרס)

המטוס הראשון של החברה נקרא ARJ21 ומכונה בסין "הפניקס הנוסק". קודם כל, שם רע למטוס; הפניקס הוא עוף אגדי שצריך להישרף כדי להיוולד מחדש, לא משהו שהייתם רוצים לקשור למטוס נוסעים.

למרות שעיצובו נראה מיושן, המטוס מצויד בקוקפיט דיגיטלי מודרני, ונבנה מחומרים קלים ומתקדמים. יש לו שתי גרסאות, של 90 ושל 105 נוסעים, שהיא ארוכה יותר.

הפניקס הסיני ניגש לנחיתה (צילום: COMAC)

ה-ARJ המריא לראשונה ב-2008, אך עבר המוני שינויים ושיפורים נדרשים ולשירות חברת תעופה נכנס רק ב-2015. הוא מגיע לטווח של רק 2,000 ק"מ, מה שתוחם היטב את קהל היעד שלו לחברות של טיסות פנים בלבד. אנליסטים שהציצו בו זיהו מיד את שורשיו: באמצע שנות השמונים החלה חברת SAIC בשנגחאי להרכיב בעצמה מטוסי נוסעים אמריקאים מדגם MD82. חברת מקדונל-דאגלס שלחה לסינים את המטוסים בערכות, ואפילו היתה תוכנית לפיתוח מקומי של גרסת מטען. ואכן, הפניקס נראה כמו MD82 משופר.

אז יופי, הסינים יודעים להעתיק ולשכפל; ראינו אותם עושים זאת גם למטוסי קרב מתוצרת רוסיה. אם בואינג ואיירבוס שומרות על יתרון איכותי, ומטוסים גדולים לטווחים ארוכים יותר, לא יאבדו את השמיים, לא?

מטוס קומאק ממריא לטיסת ניסוי (צילום: רויטרס)

ובכן, לא; לצד הפניקס, מפתחת קומאק את משפחת C בה שלושה בנים - C919 הקטן, C929 הבינוני ו-C939 הענק. גם כאן לשם יש שטיק: סי כי קומאק, תשע כי המספר בסינית דומה לסמל המקומי לנצחיות והמשכיות, ו-19 למשל, כדי להצביע על מספר האנשים במטוס (190).

נעים להכיר: C919 (צילום: simple flying)

וה-C919 מאוד מפחיד את בואינג ואיירבוס, משום שזה מטוס שמקביל ל-737 ול-A320 שלהן - המטוסים הכי פופולריים בקטלוג - ובניגוד אליהם, הוא מטוס חדש לחלוטין ולא שדרוג של פלטפורמה ותיקה. למשל, הוא קל יותר מהבואינג 737 מקס, משתמש באותם מנועים כמו מתחריו, ומציג ביצועים דומים ברוב התחומים.

מלמעלה: קומאק C919, איירבוס A320 ניאו, בואינג 737 מקס 8 (צילום: norebbo)

סין מעודה לא בנתה מטוס נוסעים שכזה; איך הצליחה לפתח אחד שקול למתחרים המערביים למרות פערים טכנולוגיים משמעותיים? לחברת הסייבר קראודסטרייק יש הסבר: סייבר!

דו"ח שפרסמה באוקטובר 2019 חשף פעילות של חוליית האקרים סינית ממשלתית, שקיבלה את השם הקליט "טורביין פנדה" וניסתה לגנוב מידע מיצרניות מנועים מערביות. אנחנו מדברים פה על סופר-האקרים, לא על החובבנים שמנסים להפיל אתרים של ישראלים כל שנה בתחילת אפריל: מומחים סינים שלקחו חלק בפיצוח שרתי ממשלת ארה"ב ב-2015 וגנבו ארבע מיליארד רשומות, ביניהן פרטים אישיים של רוב עובדי המדינה האמריקאים. חבר'ה שגנבו את תוכניות ה-F35 ב-2011 אם יש בעולם האקרים חריפים יותר, כנראה שהם עובדים פה בארץ.

מטוס ה-F35 האמריקאי, ולשמאלו התאום הסיני שלו (צילום: Aviation Analysis Wing)

לא ברור מה בדיוק לקחו אנשי טורביין פנדה, ועד כמה סייע המידע בפיתוח ה-C919 עצמו. לפי קראודסטרייק, מבצע הפריצה החל ב-2010, כשהמטוס היה כבר שנתיים בעבודה, ויתכן שסייע לסינים לבחור מנוע ורכיבים אחרים.
אין מידע על פריצה לבואינג או איירבוס, אך גם לספקיות משנה שלהן יש מידע הנדסי ערכי - ולא מן הנמנע שכל העסק עזר לסין להביא לשוק מטוס שבאמת עומד בקו אחד עם הטובים ביותר.

פס הייצור של ה-C919 (צילום: modernairliners)

כלומר, כמעט בקו אחד: על הנייר, יש לו מגבלה בולטת מאוד: הטווח שלו עומד על סביב 4,000 ק"מ, בעוד ששלהם - כ-6,500 ק"מ.
אבל בפועל זה לא קריטי; רוב הנתיבים אליהם מייעדים מטוסים כאלה הם קצרים בהרבה. למעשה, עשרת הנתיבים הבינלאומיים הכי פופולריים עומדים על פחות מ-3,000 ק"מ.

טקס הצגת ה-C919 שיצא מפס הייצור (צילום: רויטרס)

יש משמעויות תפעוליות למגבלת טווח, משמעויות של בטיחות הטיסה ושל מגבלת טיסה בנתיבים נמוכים בהם התנגדות האוויר גדולה יותר. אך עבור לקוחות פוטנציאליים רבים זה לא דיל-ברייקר, בטח כשלצד היתרון המובהק של פלטפורמה חדשה, יש ל-C919 עוד אלמנט שרודף את שנתם של בכירים ביצרניות אחרות: המטוס עולה סביב 50 מיליון דולר ליחידה - בערך חצי ממחיר האיירבוס A320 ניאו, ו-60% זול יותר מה-737 מקס 8.

מחיר כה נמוך צפוי לקסום לחברות תעופה אזורית שמפעילות בד"כ מטוסים קטנים יותר; עם ה-C919 יוכלו להגדיל בכ-50% את מספר המושבים מבלי לייקר בצורה קיצונית עלויות אחזקה, ואף להתחיל להתחרות בחברות שטסות למרחקים בינלאומיים.

בואינג 737 מקס ואיירבוס A320 ניאו. לענקיות יש סיבה לדאגה (צילום: Boeing, Airbus )

לבואינג ואיירבוס יהיה קשה מאוד להתחרות בדבר כזה; עד כה, הוזמנו כבר 200 מטוסי C919, כולם בידי חברות סיניות - וזה רק עניין של זמן עד שגם מחוץ למדינה יתחילו לעוף הזמנות.

המטוס השני במשפחת סי הוא מתחרה מסוג אחר: ה-C929 (שנקרא גם CR929) מפותח ביחד עם UAC, התאחדות יצרניות המטוסים של רוסיה - במסגרת קונצרן שנקרא CRAIC. זה נותן לקומאק גישה לידע עצום בתחום המטוסים הגדולים, אך בינתיים הפיתוח מתקדם לאט וטיסת הבכורה צפויה ב-2025. יתכן אף שרוסיה תהיה קצת פחות מחויבת למיזם הזה, כשיגיע החשבון של מלחמתה היקרה המיותרת באוקראינה.

אילוסטרציית ה-C929 (צילום: ADN)

ה-C929 אמור להתחרות במטוסים רחבי גוף כ-A330 של איירבוס והבואינג 787 דרימליינר וגם הפעם, החיסרון הוא טווח והיתרון - מחיר. כנראה שפה יהיה פער מחירים קטן יותר מאשר אצל ה-C919 ומתחריו, פשוט בגלל שפרויקט ה-C929 מסובך ויקר יותר מראשיתו. ואולם, נראה שבמקרה הזה, מכוונים הסינים נמוך: קונצרן קראיק הודיע בפברואר 2020 שבכוונתו לשים ביס של לא יותר מ-10% בקטגוריית רחבי הגוף. זה לא מפתיע; המטרה של קומאק היא קודם כל לספק מענה לצורכי השוק הסיני עצמו, בו פחות נדרש כלי שכזה.

ומה עם האח הגדול, ה-C939? הוא נמצא כרגע על שולחן השרטוט, ומיועד להתחרות בגרסאות הכי גדולות של הבואינג 777 והאיירבוס A350 גם ביכולת הנשיאה וגם בטווח הגלובלי. אין עדיין לוח זמנים להשקה, ויכול להיות שקומאק מחכה לראות איך יתקבלו מוצריה האחרים לפני שתתווה את המשך דרכו של המטוס.

מוק-אפ של ה-929 מוצג בתערוכה (צילום: ADN)

עתה כשהכרנו את משפחת קומאק, נעבור לחדשות הרעות בסיפור - רעות לסינים, ורעות גם עבורכם: בפני החברה עומדים אתגרים עצומים. בראש ובראשונה, העובדה שעוד אין לה תשתית הפצת חלפים עולמית.

מדובר במאמץ לוגיסטי טיטאני, שמצריך סוכנויות וזכיינים ברחבי העולם, שיוכלו להבטיח שכל חברה שמפעילה C919 תוכל לקבל כל בורג שלו בעת הצורך, ובמהירות שלא תגרור ביטולי טיסות. נכון להיום, רק מי שיש לו גבול יבשתי עם סין יוכל ליהנות משירות כזה, ובלעדיו פשוט אין היגיון בלקנות מקומאק אווירונים.

ה-C919 בטיסת ניסוי. מי יקנה אם אין חלפים? (צילום: COMAC)

אתגר אחר, מורכב לא פחות, הוא התלות הסינית ביצרני מנועים מחו"ל. התלות הזו אומרת שרולס רויס הבריטית, GE האמריקאית והאחרות יוכלו לבחור איזה תיעדוף לתת להזמנות הסיניות, והוא לאו דווקא ישב בול על הרצונות של קומאק.

בסין מפותח בימים אלה מנוע מקומי בשם CJ1000A אך לא ברור מתי יושלם ומה ידע לספק; בניית מנוע חדש היא תהליך רגיש מאוד.

מנוע ה-CJ1000A. תראו איזה חמוד, שמו לו סרט על הראש! (צילום: people's daily)

וזה לא רק המנוע: מכ"מ העננים של ה-C919 וכל מערכות החשמל בו נבנו בידי רוקוול קולינס, הקופסה השחורה היא מתוצרת ג'נרל אלקטריק, בקרת הטיסה היא של פרקר אירוספייס, מכלול כני הגלגלים מתוצרת האניוול וכולן אמריקאיות כמו בייסבול ועוגת תפוחים.

ישנם גם רכיבים מצרפת, בריטניה וגרמניה, ולכל היצרניות לקוחות אחרים שאולי יקסמו לה יותר מאשר המתחרה הצעירה מסין.

מיפוי הרכיבים של ה-C919 (צילום: CrowdStrike)

אך החדשות הכי רעות הן שבגלל שמדובר בסין, אלו לא רק בעיות מסחריות אלא חתיכת סלט פוליטי: מזה עשור לפחות שהדבר היחיד עליו מסכימים הדמוקרטים והרפובליקנים בארצות הברית הוא שסין מרושעת וחייבים לעצור אותה.
בימי אובמה זה נעשה בצורה די שלומיאלית, עם חקירות ספורדיות נגד חברות סיניות שנחשדו בריגול - ונועדו לפגום בהכנסותיהן מהשוק האמריקאי. סין, בינתיים, המשיכה להתעצם; לא חסרו לה לקוחות ושותפים מחוץ לצפון אמריקה.

מהלכים מגומגמים נגד סין. אובמה (צילום: AFP)

המצב הוחרף לאין שיעור תחת שלטון טראמפ: על אף הפצרות המומחים והעסקים האמריקאיים, הכריז הנשיא מלחמת סחר על סין והחרים לחלוטין חברות תקשורת סיניות - מה שפגע בעיקר בלקוחות אמריקאיים.

כמו כן, פיזרה וושינגטון האשמות של ריגול ממשלתי קבוע ונרחב שבוצע ישירות דרך מוצרים סיניים, דבר שלא הוכח מעולם (למי ששכח, אזכיר שהמעצמה היחידה שנתפסה כשהיא מחדירה פרצות אבטחה לציוד תקשורת מסחרי של יצרן מקומי היתה ארה"ב). סין שמרה על קור רוח והמשיכה לצמוח, למרות מאמצים גדולים של ארה"ב לשכנע מדינות אחרות להצטרף לחרמות ולאיסורים.

מלחמת הסחר לא הועילה לאיש. טראמפ (צילום: צילום מסך יוטיוב)

מה יקרה בימי ביידן הפרגמטי? לא ידוע, אך לא מן הנמנע שישלוף גם הוא את הקלף הסיני כדי לגייס תמיכה ולהיראות חזק יותר, או כדי לעזור לבואינג להתחרות. בכל זאת, היצרנית הוותיקה מספקת עבודה ליותר מ-140 אלף אמריקאים, ומהווה גם סמל לאומי מכובד. אם ירצה, יוכל השלטון לאסור על מכירת מנועים לסינים, מה שיאט את קצב מכירות הקומאקים למיניהם.

עכשיו, למה אלו חדשות רעות? כי דואופול אינו מצב בריא לאף שוק באף תחום; תחרות גורמת לארגונים להוציא מעצמם יותר, להתאמץ, להפוך מוצרים טובים למעולים, להוריד מחירים ולתת לפרויקטים עתידניים של "יום אחד" דדליין אמיתי. אם בואינג ואיירבוס יישארו בודדות בפסגה, תיתקע עמן גם החדשנות.

תא הטייס של ה-C919 (צילום: modernairliners)

אבל חכו, יש גם חדשות טובות: כל האתגרים של קומאק יכולים להיפתר על ידי כסף, ולממשלת סין יש כיסים מאוד עמוקים. ביכולתה לגייס לה שותפים אסטרטגיים במדינות רבות, ולמשל, לכרוך עסקאות בתחום הלוגיסטיקה והחלפים בגישה לתשתיות 5G - תחום בו הסינים מובילים בפער גדול.

ולקינוח: מה ההבדל בין טיסה בבואינג, באיירבוס ובקומאק? ובכן, ה-C919, הבואינג 737 מקס והאירבוס A320 ניאו בעלי מידות כמעט זהות, עשויים מאותם חומרים ונועדו לאותה המטרה, אבל המתחרה הסיני נבנה עם קבינה יותר מודולרית. זה אומר שחברות תעופה יוכלו לתת לו בקלות תאי אחסון עליונים יותר גדולים או כסאות יותר צפופים - אם יחפצו בכך.

קבינה של C919 (צילום: COMAC)

אז בעצם, גם כאן אין ליצרניות הוותיקות יתרון. ומה מקדימה, בקוקפיט? בערך אותו הדבר; בבואינג התא קצת פחות מרווח, כי תוכנן במקור עוד בסיקסטיז, כשלצד הטייסים ישב גם מהנדס טיסה. אבל אצל כולם יש כיום מסכים גדולים ומכשור מתקדם. אז אין סיבה לפסול את המטוס הסיני ולמעשה - אם יגיע לתפוצה רחבה, כנראה שתשתפר תעשיית התעופה כולה. טיסה נעימה!

👨‍✈️הקברניט👨‍✈️
https://www.calcalist.co.il/calcalistech/article/hjkhginxq


פוסט מהאיסנטגרם; הקברניט מתייחס לנושא מעניין שקשור למלחמה באוקראינה, משתף:

hakabarnit
פולין הציעה לאוקראינה את כל המיגים שלה במתנה. למה לא הועברו,
ולמה טוב מאוד שלא הועברו? אז ככה:

▪️חיל האוויר האוקראיני איבד הרבה מאוד ממטוסיו במתקפות של רוסיה, ואת כל בסיסי הקבע. המטוסים שנותרו מופעלים מכבישים ומנחתים חשאיים מאולתרים. טבעי שירצו שם עוד מטוסי קרב, לא?

▪️פולין מחזיק לא מעט ציוד מזרחי - למשל מטוסי מיג 29, כמו של אוקראינה. וכך עלתה הצעה פשוט לתרום אותם - באקט מאוד מרשים של סולידיות ואחווה; מה אגיד לכם, מקליטה של מיליוני פליטים בחיוך ועד עזרה בכל הדרכים - כל העולם צריך ללמוד מהפולנים. ואולם, המהלך נבלם.

▪️למה? כי מיג 29 הוא ציוד לחימה כבד. וכשאתה מכניס ציוד לחימה מאויש לאזור קרבות במדינה אחרת, אתה מתערב בלחימה. ציוד צבאי שנמצא באזור לחימה הוא מטרה לגיטימית ועשרות משאיות ענק עם מיגים זה לא משהו שאפשר להחביא; רוסיה תפציץ את המשאיות האלה ברגע שיחצו את הגבול - לפני שייעלמו במחסנים, תחת רשתות הסוואה וכולי.

▪️למה משאיות? כי אם יגיעו המיגים בטיסה, יוכלו הרוסים לראות בקלות היכן הם נוחתים ולמצוא את המנחתים הסודיים של אוקראינה. ואם, במקרה, ייפצע חייל או מכונאי פולני אחד במהלך העברת המטוסים בגלל משהו שחייל רוסי אחד עשה - בעצם בוצעה מתקפה רוסית על נאט"ו ו-30 צבאות הברית צריכים להתנפל על פוטין. יתרה מזאת, פוטין יכול להחליט שכניסת מטוסים מפולין היא כניסת נאט"ו עצמה; מאין לו לדעת, מבחינתו, שאלו אכן מטוסים שנתרמו לאוקראינה ולא טריק?

▪️הפולנים הבינו את הרגישות; הם פנו לארה"ב, בעלהבית של נאט"ו, וביקשו עזרה בהעברת המטוסים - אולי בדרך האוויר או הים. והאמריקאים אמרו חבר'ה, זה מסוכן מדי. אנחנו לא רוצים להישאב בכוח למלחמה הזאת. כפי שסיפרתי לכם לפני שבועיים, כניסה כזו תהפוך בהכרח למלחמת עולם, ותגרור את האנושות למצולות. נקווה שמלחמת אוקראינה - מלחמה ארורה ומיותרת, שרוסיה תתחרט עליה לנצח - תיעצר בהקדם.
.
.
#מיגים #מיג29 #מטוסקרב #אוקראינה #רוסיה #מלחמה #תעופהוחלל #הקברניט



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תמהוני מרוטר סקופים מתנצל, אבל לאחר חוויות טיסה במטוסי נוסעים מרוסיה, הוא ישאיר לסינים לטוס במטוס סיני. תמהוני 08.04.22 14:09 1
     :) סה''כ יש לך חוויה מרגשת miklo 08.04.22 14:56 10
         לגמרי. למשל כשמחלקים לך סוכריות טופי לפני ההמראה, ואתה תוהה אם זו לא הארוחה האחרונה של הנידונים למוות... תמהוני 09.04.22 21:56 28
     נזכר ב tu 154 צפונבון 08.04.22 15:35 12
         אולי מבקבוק פתוח? miklo 09.04.22 17:23 26
  העתיד בכלל במקום אחר. בשתי מילים: ''אילן מאסק'' יוסף90 08.04.22 14:12 2
     וגם המנהרות המהירות פתרון טוב לתחבורה ארצית.. אבל זה כמו שאמרת עתיד miklo 09.04.22 11:55 23
  תודה רבה. שבת שלום. יוסף 08.04.22 14:13 3
     שבת שלום יוסף miklo 08.04.22 14:55 8
  לא, 3 טריליון כבר לא יספיקו כדי לקנות את אמזון, ובטח לא יחד עם אפל (לזה ידרשו 6 טריליון). אלמר 08.04.22 14:19 4
  אחלה מיקלו - מרתק כתמיד 8 זה בדם 08.04.22 14:38 5
     שבת שלום 8 miklo 08.04.22 14:55 9
  אפשר לקנות צעצועים וכל מיני חיקויים של הסינים זה בסדר וגם זול. DOUBLE07 08.04.22 14:43 6
     אם הוא יתפרק מקסימום תפתח מחלוקת מול המוכר בשירות לקוחות של אליאקספרס… כנכון 08.04.22 15:14 11
  המערב צריך לכנוס את הגניבה הסינית Dover 08.04.22 14:51 7
     לקנוס..... Dover 08.04.22 16:39 16
         דובר אתה לא חדש ברוטר.. miklo 09.04.22 11:05 19
         lol... לא שמתי לב שהגבת לעצמך miklo 09.04.22 17:16 24
             אין כמוך - מחכים לך כל שבוע Dover 09.04.22 23:05 29
     חובה אבל ביידן מקבל שוחד מהם אז מי יקנוס . חובבן החדשות 10.04.22 11:56 31
  מרתק כתמיד. אהבתי. ביריון 08.04.22 16:00 13
  תעופה מסחרית מבוססת על גנום שמתפתח שנים רבות אחד האדם 08.04.22 16:06 14
     +919 miklo 09.04.22 11:08 20
  מתערב שאחרי שנתיים אין אפילו שקע usb אחד פעיל מגע אש 08.04.22 16:14 15
  חברי היקר: תודה על עוד חומר קריאה מעניין. (אני אצפה מחר) ANTI-PC 08.04.22 20:14 17
     בשמחה חבר::) לדעתי בכלל זו טעות ענקית של סין להשען על תעופה ולא על רכבות מהירות miklo 09.04.22 11:13 21
  כהרגלו בקודש עם הערצה עיוורת לכל מה שלא מיוצר במערב - כך עם הכתבות על תעשיית המטוסים הרוסית וכעת שידור חוזר דואט שחור 08.04.22 21:23 18
  תודה רבה ! yd33 09.04.22 11:35 22
     בכיף yd miklo 09.04.22 17:21 25
  תודה, מהנה כרגיל. כמה הערות: הרוסים לדעתי יהיו מאוד מחוייבים לפרויקט כי הטילו עליהם חרם חלפים. לגבי המיג 29 של Gold Mines 09.04.22 17:47 27
  טור מעניין, תודה. התמונה לא שלמה בלי התייחסות לפקטורים משמעותיים: והוא פלאי 10.04.22 07:31 30

   
   
תמהוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.19
12116 הודעות, 110 מדרגים, 188 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:09   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תמהוני מרוטר סקופים מתנצל, אבל לאחר חוויות טיסה במטוסי נוסעים מרוסיה, הוא ישאיר לסינים לטוס במטוס סיני.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אולי עוד איזה 20 שנה. נחכה. ניתן לאחרים להיות שפני ניסיונות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:56   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. :) סה''כ יש לך חוויה מרגשת  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמהוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.19
12116 הודעות, 110 מדרגים, 188 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    21:56   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. לגמרי. למשל כשמחלקים לך סוכריות טופי לפני ההמראה, ואתה תוהה אם זו לא הארוחה האחרונה של הנידונים למוות...  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צפונבון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.8.12
3033 הודעות, 9 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    15:35   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. נזכר ב tu 154  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
מים דולפים מתאי החפצים..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    17:23   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. אולי מבקבוק פתוח?  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף90 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
561 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:12   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. העתיד בכלל במקום אחר. בשתי מילים: ''אילן מאסק''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יהיו טיסות בין יבשתיות של פחות משעה!
עם הStarship
וזה בעוד כמה שנים בודדות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    11:55   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. וגם המנהרות המהירות פתרון טוב לתחבורה ארצית.. אבל זה כמו שאמרת עתיד  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.18
21131 הודעות, 254 מדרגים, 501 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:13   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תודה רבה. שבת שלום.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


מאחל ומייחל שיהיה היום- יום שמח לעם ישראל, לארץ ישראל ולכל החפץ בטובתם באמת.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:55   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. שבת שלום יוסף  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
בכיף



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלמר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.6.16
8782 הודעות, 130 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:19   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לא, 3 טריליון כבר לא יספיקו כדי לקנות את אמזון, ובטח לא יחד עם אפל (לזה ידרשו 6 טריליון).  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אולי רק את נורווגיה.
אבל מי בכלל רוצה את נורווגיה, אחרי שכל מאגרי הגז והנפט שלהם הידלדלו, ומה שנותר זה רק מדינה קומוניסטית עם קרן עושר שהולכת ומתבזבזת במהירות, ועם המוני מהגרים?!
לפי הערכות, זה יהיה שוק של כשלושה טריליון דולר - מספיק כדי לקנות את אפל, אמזון, ואת נורווגיה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
8 זה בדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.2.18
12658 הודעות, 101 מדרגים, 191 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:38   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אחלה מיקלו - מרתק כתמיד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שבת שלום לכל עם ישראל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:55   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. שבת שלום 8  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
בכיף



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
DOUBLE07 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.7.16
1434 הודעות, 6 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:43   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אפשר לקנות צעצועים וכל מיני חיקויים של הסינים זה בסדר וגם זול.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל לקנות מטוס מהסינים השתגעתם
יתפרק אחרי כמה שימושים
מוצר סיני זה לקנות לכמה ימים ולזרוק.


לא כל הפוליטיקאים מושחתים ,אבל רובם כן !


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כנכון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.11.20
670 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    15:14   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אם הוא יתפרק מקסימום תפתח מחלוקת מול המוכר בשירות לקוחות של אליאקספרס…  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
בלי קשר. קורא בשקיקה כל טור של כבוד הקברניט בשקיקה..
תודה רבה ושבת שלום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dover לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
1797 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    14:51   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. המערב צריך לכנוס את הגניבה הסינית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כל מטוס עתידי שינחת בכל שדה תעופה בעולם ישלם 300% מיסי העתקה שיועברו לחברות מהן גנבו את הטכנולוגיה.
לנוסעים זה כבר לא ישתלם.
העם הזה שולל כל מוסר אנושי בסיסי ואסור להנות מהם ככל הניתן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dover לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
1797 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    16:39   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. לקנוס.....  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    11:05   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. דובר אתה לא חדש ברוטר..  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
די וותיק כדי לדעת שיש דרך להעיר בפורום ואסור לתקן חברים.



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    17:16   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. lol... לא שמתי לב שהגבת לעצמך  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dover לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
1797 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    23:05   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. אין כמוך - מחכים לך כל שבוע  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חובבן החדשות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.14
2095 הודעות, 18 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט' בניסן תשפ''ב    11:56   10.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. חובה אבל ביידן מקבל שוחד מהם אז מי יקנוס .  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
90154 הודעות, 354 מדרגים, 581 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    16:00   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. מרתק כתמיד. אהבתי.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
41387 הודעות, 62 מדרגים, 101 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    16:06   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. תעופה מסחרית מבוססת על גנום שמתפתח שנים רבות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מטוסי נוסעים הם מהכלים המורכבים ביותר שקיימים.
התלות באיכות חומרים/ הנדסה/ נסיון עצומה וקשה לכמת אותה. זה לא דבר שאפשר לגנוב באינטרנט.
לפני מספר שנים היתה בסין תאונה לרכבת המהירה. אחת התובנות של ועדת החקירה היתה - תרבות אירגונית- בה התעשיה הסינית לוקה מאד.
להבנתי חוץ ממחיר נמוך אין לסינים מה לעשות כרגע בשוק המטוסים האזרחיים.
לצערי בואינג כבר מזייפת יותר מעשור ( מאז הכניסו בורד מהבורסה). אבל הגנום עוד לא הושמד שם.
בקיצור- עוד חזון למועד...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    11:08   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. +919  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מגע אש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.15
4060 הודעות, 71 מדרגים, 142 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    16:14   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. מתערב שאחרי שנתיים אין אפילו שקע usb אחד פעיל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ANTI-PC לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.8.18
7725 הודעות, 119 מדרגים, 225 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    20:14   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. חברי היקר: תודה על עוד חומר קריאה מעניין. (אני אצפה מחר)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
גם לייצור קטנועים, אופנועים ומכוניות סיניות משתמשית בחלקים של חברות בין לאומיות אחרות, אבל בשורה התחתונה מדובר במוצר די נחות.

ואם מסתכלים על שלל המוצרים הסיניים אז נראה לי שקצת מפחיד לעלות על מטוס סיני....לא?😬



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    11:13   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. בשמחה חבר::) לדעתי בכלל זו טעות ענקית של סין להשען על תעופה ולא על רכבות מהירות  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
לא יצא להם יפן..
עוד זיהום לאוויר המזוהם שלהם גם כך



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דואט שחור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.4.20
843 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ז' בניסן תשפ''ב    21:23   08.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. כהרגלו בקודש עם הערצה עיוורת לכל מה שלא מיוצר במערב - כך עם הכתבות על תעשיית המטוסים הרוסית וכעת שידור חוזר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
על הסינים.
בשתי המדינות כל הטכנולוגיות גנובות מקצה לקצה,שום דבר לא מקורי.
תטוס אתה עם מטוס סיני, אני אמשיך עם בואינג ואיירבאס.
לקנות צעצוע באליאקספרס שיישבר אחרי יומיים זו אפשרות שאפשר לקחת בחשבון,לטוס במטוס סיני- רק אם אתה חבר בדאעש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yd33 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.8.10
21498 הודעות, 131 מדרגים, 254 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    11:35   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. תודה רבה !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5370 הודעות, 48 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    17:21   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. בכיף yd  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Gold Mines לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.3.21
1562 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ח' בניסן תשפ''ב    17:47   09.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. תודה, מהנה כרגיל. כמה הערות: הרוסים לדעתי יהיו מאוד מחוייבים לפרויקט כי הטילו עליהם חרם חלפים. לגבי המיג 29 של  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
פולין, האמריקאים בבחישתם המתמדת לחצו על פולין להעביר את המטוסים. הפולנים בחכמתם הרבה לא סרבו אבל גלגלו את תפוח האדמה הלוהט חזרה לאמריקאים: בבקשה, נתרום אבל לכם ואתם תעבירו לאוקראינים. זה מראה שלמרות החזית המאוחדת הם לא סומכים על האמריקאים ועל סעיף 5 כך שאם הרוסים היו רואים בזה התערבות מלחמתית ותוקפים את פולין הם לא באמת בטוחים שהעזרה תהיה מספקת.
אז העבירו לאמריקאים כך שהאמריקאים עצמם יבצעו את האקט המלחמתי וראה זה פלא! האמריקאים החלו לגמגם והמטוסים טרם הועברו.
זה קל להלחם עד האוקראיני או הפולני האחרון אבל סיפור אחר להחשף ישירות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
והוא פלאי
חבר מתאריך 1.12.14
4865 הודעות
יום ראשון ט' בניסן תשפ''ב    07:31   10.04.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. טור מעניין, תודה. התמונה לא שלמה בלי התייחסות לפקטורים משמעותיים:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
-רקורד בטיחות שקוף של מטוסי החברה.
-הליך רישוי מול faa ו- easa.
-מתודולוגיית תכנון מערבית- עקרונות כמו יתירות, human factor ועוד...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות