בבית"ר ירושלים מבינים: "אין אופציה אחרת מלבד פירוק"

במוצ"ש מחכה לירושלמים "משחק העונה" שלהם נגד הפועל נוף הגליל, אבל העתיד רחוק מלהיות ורוד • למרות ניסיונות של בכירים בכדורגל הישראלי וראש העיר משה ליאון, טרם נמצא רוכש, ובסוף החודש הקופה כבר תתרוקן • הסיכוי לפירוק רק הולך וגובר

מחיאס, צילום: אלן שיבר

"משחק העונה, משחק על עתיד המועדון". כך מגדירים שחקנים בבית"ר ירושלים את הקרב הקריטי במוצ"ש (19:50) נגד הפועל נוף הגליל, שנלחמת בהם נגד הירידה לליגה הלאומית. אלא שגם אם בית"ר תצלח את המשחק הזה, וגם את קרבות הראש בראש הבאים מול מכבי פ"ת והפועל ירושלים, העתיד של המועדון לוט בערפל.

בכירים בכדורגל הישראלי וראש עיריית ירושלים משה ליאון פועלים בשבועות האחרונים מאחורי הקלעים כדי למצוא לבית"ר ירושלים רוכש לעונה הבאה, אבל עד כה לא נראה שהגואל בדרך. אנשים שהתעניינו ברכישת המועדון נרתעים מהחובות העתידיים הידועים והלא ידועים שהשאיר משה חוגג, שמוערכים בעשרות מיליוני שקלים.

רוכש הוא הפתרון האידיאלי למצב הקשה של בית"ר, אלא שהסיכויים לכך נראים לא גבוהים. "אני לא רואה רוכש שמגיע לקבוצה, אלא אם כן יהיה פראייר שיסכים לקחת עליו גם את החובות", העריך גורם בכיר המעורה בפרטים. ההבנה הזאת מחלחלת עמוק גם בהנהלה. הם ראו לפני כחודשיים כיצד איש לא היה מוכן לתת הלוואה לקבוצה, ומבינים שלהביא רוכש במצב הקיים זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

המתנה לרוכש תוכל להכניס את הקבוצה לקיפאון כלכלי כבר מסוף החודש הנוכחי, שאז לא יישארו כספים בקופת המועדון ולא ניתן יהיה לשלם לשחקנים ולעובדים את משכורת חודש מאי. הקיפאון יהיה קשור גם לצד המקצועי, מפני שגם אם הקבוצה תישאר בליגה, איך יוכלו בבית"ר להאריך חוזים לשחקנים? איך הם יוכלו להחתים שחקנים חדשים?

אופיר קריאף. "כולם עם כאבים אבל צריכים להתגייס", צילום: אלן שיבר

אם לא יגיע רוכש שיציל את המועדון, ההבנה היא שהדבר הנכון ביותר לעתידו יהיה לפנות לבית משפט ולהתחיל הליך פירוק, על כל ההשלכות הקשות שלו. מקורב לראשי בית"ר: "אין אופציה אחרת מלבד פירוק. אף אחד לא ישים כסף עכשיו, בטח כשהוא לא יודע מה מחכה לו מאחורי הגב. מי שייקח את הקבוצה מפירוק יקבל אותה עם הגנה על החובות. אם היו הולכים לפירוק לפני כמה חודשים, הקבוצה היתה בוודאות יורדת ליגה, אבל אם הקבוצה תישאר, אפשר להעמיד סגל נחמד ולהתמודד עם עונש הפחתת 9 הנקודות".

הליך פירוק הוא ממש לא פשוט, ויש הרבה גורמים בבית"ר שהיו מעדיפים שלא להגיע אליו, בייחוד העובדים והשחקנים שמחזיקים בחוזים. ברגע שיהיה פירוק הם יהפכו לנושים, אבל קשה לראות פתרון אחר.

בעיה נוספת עם פירוק קשורה להמלצת מינהלת הליגות, שהחל מהעונה הבאה, כל קבוצה שתגיע לפירוק תרד ליגה באופן אוטומטי בסיום אותה עונה וללא קשר למצבה בטבלה, במקום הפחתת 9 נקודות. ההחלטה הזאת דורשת שינוי בתקנון ההתאחדות לכדורגל, והשינוי הזה טרם בוצע, אבל בהחלט יכול להתבצע בזמן הקרוב. המשמעות היא שבית"ר תצטרך לקבל החלטות כואבות וקשות בנוגע לפירוק מייד עם סיום העונה, אבל עוד לפני כן הם יצטרכו להבטיח את ההישארות בליגה.

מיכאל אוחנה בספק

הקשר מיכאל אוחנה, שלא התאמן בשל פציעה במפשעה, נמצא בספק למשחק מול נוף הגליל, ואם לא יצליח לסיים את האימון המסכם - הוא ייעדר, ואת מקומו בהרכב יתפוס לירן רוטמן. מקס גרצ'קין, שחוזר מפציעה, נמצא בתמונת ההרכב. ריצ'מונד בואצ'י החלים מהפציעה בקרסול ויהיה בסגל למשחק.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

"כולם מבינים שאנחנו במאני־טיים ואת כל המשמעויות", אמר הקפטן אופיר קריאף, "אני דוחה ניתוח, אוראל דגני ומיכאל אוחנה עם כאבים, כולם עם כאבים, אבל מבינים שצריך להתגייס ולהביא את הכוחות למען המועדון. אני מקווה שניקח את שלוש הנקודות מול נוף הגליל, זה ייתן לנו אוויר להמשך הדרך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר